Inaktiv
Bf2 suger..

Tror jag ska ta o lägga ner bf2 och vänta på enemy territory quake wars istället.

Blir så fruktansvärt less på att hela tiden få 'det är problem med DIN anslutning' och så blir man utkastad. Missar ju hur mkt poäng som helst. Kommer aldrig nå nästa rank i detta sömngångartempo.

Det är inte MIN anslutning det är problem med.
Värdelösa servers numera dom verkar ju dyka 24/7

Var inne på nån tysk server igår ägde som commander fick typ 10 pers med artilleri gång på gång på karkand. Råkade väl döda admin några gånger.

Kicked by punkbuster admin decision (naab)
Yeyyy!! Härligt att bli kickad i slutet av matchen nån idiot som tycker man är en naab vad nu det är..

Så blir man så less på senaste patchen som gjorde så att missilerna från alla torn och plan går spikrakt efter och missar aldrig.
Spelar ingen roll om man gör en 554 G:s sväng.

Verkar inte spela nån roll om man släpper flares heller. Nån stackare jag jagade på gulf of oman med f35:an släppte sina facklor jag pepprade bara på han med missilerna och gick rakt genom facklorna och blåste han i tusen bitar haha.
Då är det nåt fel.
Alltså facklor = Hjälper vääääälldiiggt lite eftersom det är bara att brassa på när missilerna oftast ignorerar dom.

Dom måste fixa det men det är tveksamt om det leder till att min motivation blir högre.

Också lite småsur på den där buggen som aldrig blir fixad när folk lyckas få låsning på en på 0.0000134345 sekunder och innan man ens hinner trycka på x (facklor) så är man död???

Den har väl varit med sedan start iofs så tvivlar på att nåt kommer hända där.

Istället för bii biiii biiiii biiiiiiiiiiip så låter det biiiiiiiiiiiiip direkt. Bang. Död.

Varför är missilerna så fruktansvärt oprecisa mot helikoptrar förresten? Dom missar ju i stort sett aldrig planen men skjuter man mot en helikopter så räcker det med att han svänger lite vänster så missar hela bunten. Skumt är bara förnamnet men det har iofs varit så sedan 1.00

Sammanfattningsvis är jag mess less över att det är så dåliga servers. Admins som kickar för att man dödar dom??

Glömde säga. Ses i quake wars till hösten
Lär skaffa det direkt.

Medlem

lär dig spela spelet kanske är ett tips


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

en whajnare mindre som vi inte kommer sakna..

Inaktiv

jag tycker du har rätt i att klaga. Det finns för många brister med patcher m.m.

Men jag tycker du låter som en lirare som bara är ute efter poäng. Kanske är därför man har gjort så att allt ska bli lättare att döda.

Inaktiv

lol ska jag lära mig spela spelet ja jag anser mig kunna göra det närmar mig 40 000 poäng om än det går långsamt pga 'din anslutning till serven bröts' som ofta inträffar.

när man blir kickad av admins pga man är för bra så blir man lite grinig ibland. men jag förstår att ni inte har den erfarenheten lol.

nåja cya. quake wars here i come.

Inaktiv

Ok, då vet vi att det finns en person som är sur på BF2,
för att hans e-penis inte kunde växa önskvärt antal poäng i timman.

Bra tråd.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Vad sägs om att vara inne på några stabilare servrar?
Jag har nästan aldrig några problem med min anslutning...

Sen skulle inte jag vara allt för poäng kåt heller... Se till att ha kul!


signatur

BF2 Stats I Medlem i PHD
Dator¤ Asus A8N-SLI Premuim ¤ AMD 3500+ ¤ 2GB RAM ¤ XFX 7800GT ¤ 250GB SATA2 ¤ Samsung 930BF ¤

Inaktiv

ärligt talat hidden det är pga spelare som du som gör att karkand först och främst blir en kaos bana eftersom att ni är inte det minsta intresserade av TM utan enbart att plocka så mycket poäng som möjligt. Det är sånt som gör att banorna bara blir kaos artade. Det är min åsikt

Medlem

Statshoreri förstör spelet, önskar de aldrig började med ranking. Svårt att få folk att lira på mindre servers eller orankade.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Men hörni jag är ingen statshora. Jag skulle kunna ge er mitt kontonamn så får ni se själv men jag vill hellre vara anonym Vissa vet säkert vad jag heter redan men det gör inget

Jag blir bara ganska ofta utkastad eller kickad så det känns lite trist. Sorry för mitt första inlägg. Förstår att vissa tycker jag bara är en som gnäller det var ju inte direkt så positivt skrivet.

Jag tycker det är skitskoj med ranking det är därför jag bara spelar på rankade men jag spelar inte alls bara för poäng. Det är ju jätteskoj när man hamnar i en bra squad som har en bra ledare så det blir lite teamplay.

Man blir bara så uppgiven när man blir kickad av admins för att man spelar bra. Det har hänt flera gånger. Det var mest pga saker som detta min polare från england la av med bf2. Trist tycker jag.

Kohlmark du skriver "Vad sägs om att vara inne på några stabilare servrar?"

Jag sorterar alltid serverlistan efter ping och går alltid in på den som ligger högst upp (lägst ping). Detta betyder också att jag alltid spelar på olika servers så jag tror inte det beror på detta.
Har även bredbandsbolaget 100 mbit som är väldigt stabilt. Har haft det sedan 2003 och det har varit hur bra som helst.

När jag tänker efter tror jag att detta med connection problems har börjat i och med senaste patchen.

Personligen hade jag tänkt försöka nå till nästa rank som är på 50 000 poäng innan quake wars och bf 2142 kommer ut men det känns jäkligt tungt

Och nej jag kommer inte bara spela karkand som medic 24/7 för att nå dit. Jag spelar alla banor och alla klasser Så det så

Men seriöst så verkar facklor vara buggade. Jag testade lite med detta och det verkar som att missiler ofta ignorerar dom dvs man har en hög chans att träffa genom att bara brassa på.

Missiler som går mot helikoptrar verkar också buggade men det har varit så länge. Funderar bara varför det inte fixats?

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Ok, då vet vi att det finns en person som är sur på BF2,
för att hans e-penis inte kunde växa önskvärt antal poäng i timman.

Bra tråd.

moget sipmo....


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Inaktiv

förstår inte varför alla ska börja spela ET quake wars så fort de blir sura på bf 2. det har ju inte ens kommit ut ..kommar att asgarva när de speletr floppar

Inaktiv

Varför tror du det blir en flopp? På dom ingame videos man hittils sett har det ju sett hur bra som helst ut. Väldigt likt battlefield på alla sätt och vis.

URK
Medlem
Skrivet av HIDDen:

Varför tror du det blir en flopp? På dom ingame videos man hittils sett har det ju sett hur bra som helst ut. Väldigt likt battlefield på alla sätt och vis.

Kan bara hålla med. detta spel är mera bf än vad bf2 är. sen det så kallade nya bf är bara en bra mod till bf2 och de mesta vet hur bf2 är och vad EA lovar.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv
Skrivet av URK:
Skrivet av HIDDen:

Varför tror du det blir en flopp? På dom ingame videos man hittils sett har det ju sett hur bra som helst ut. Väldigt likt battlefield på alla sätt och vis.

Kan bara hålla med. detta spel är mera bf än vad bf2 är. sen det så kallade nya bf är bara en bra mod till bf2 och de mesta vet hur bf2 är och vad EA lovar.

man kan ju inte se spelkänslan på film...tycker battlefield serien har den ultimata spelkänslan o kontroll ..andra onlinespel som Cod Mohaa far cry t.ex är ju så sega..ingen känsla alls..
sen det här med framtidsspel är ju lite uttjatat tycker jag...nä en riktig bf 1942 modd skulle va kul till bf2 motorn ..och då menar jag inte FH2 som är så realistiskt så de blir tråkigt

Medlem

Besök SVENSKA SERVRAR. Det är det enkla svaret. Jag är inne på BBB och Datorbutikens servrar hela tiden. Hur stabila som helst. Väldigt sällan de är nere.
dock kan jag hålla med om att EA suger hårt och de vet inte vad kundservice är.

Sedan att säga att Quake Wars skulle bli guld och gröna skogar tror jag inte ett skvatt på. Se bara på skitspelen Quake 4 och Doom3. nej tack. men alla har sin smak.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Varför har folk ett allmänt behov att annonsera att de slutar spela ett spel pågrund av att de inte gillar det? e ju inte direkt som om folk bryr sig?
Å varför har folk ett behov att whina på forum så fort det inte går som de vill? Bit ihop å spela vidare eller njut av sommaren istället

Medlem
Skrivet av redmac:

Besök SVENSKA SERVRAR. Det är det enkla svaret. Jag är inne på BBB och Datorbutikens servrar hela tiden. Hur stabila som helst. Väldigt sällan de är nere.
dock kan jag hålla med om att EA suger hårt och de vet inte vad kundservice är.

Sedan att säga att Quake Wars skulle bli guld och gröna skogar tror jag inte ett skvatt på. Se bara på skitspelen Quake 4 och Doom3. nej tack. men alla har sin smak.

Med tanke på att det varken är ID eller Raven som gör QWars, så tror jag inte samma förväntningar gäller... Tänk på att det är splashdamage som står för största delen av utvecklingen (dom gjorde ju första ET) och det måste vara ett av dom bästa mods/remakes någonsin...


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

Inaktiv
Skrivet av pixelshader:

. nej tack. men alla har sin smak.

Med tanke på att det varken är ID eller Raven som gör QWars, så tror jag inte samma förväntningar gäller... Tänk på att det är splashdamage som står för största delen av utvecklingen (dom gjorde ju första ET) och det måste vara ett av dom bästa mods/remakes någonsin...[/quote]

tänk på att Dice gjorde Battlefield 1942 ..världens bästa onlinespel

URK
Medlem
Skrivet av Harry Dajm:
Skrivet av pixelshader:

. nej tack. men alla har sin smak.

Med tanke på att det varken är ID eller Raven som gör QWars, så tror jag inte samma förväntningar gäller... Tänk på att det är splashdamage som står för största delen av utvecklingen (dom gjorde ju första ET) och det måste vara ett av dom bästa mods/remakes någonsin...

tänk på att Dice gjorde Battlefield 1942 ..världens bästa onlinespel[/quote]

bf42 var innan EA och desså längre tid bf2 har varit i EAs våld desså sämre blir det. om man följer den tid som har varit.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

bf1942 var väl också EA, åtminstone lite innan, under och efter release och det blev ju ok till slut (något det inte var vid release om jag inte missminns mig)

Inaktiv

ea är ju så fruktansvärt obrydda verkar det som.
finns så otroligt mkt buggar i bf2 fortfarande 1 år efter release och alla dessa patchar.

# om man försöker spränga artilleriet på banan dragon valley så hamnar man utanför kartgränsen och dör.

#flares (facklor,motmedel) är buggade, missiler går oftast rätt igenom.

#missiler mot helikoptrar missar fortfarande väldigt ofta. av nån outgrundlig anledning.

#om två jeepar kör rakt in i varandra och exploderar och båda dör så får bara en teamkills

#team damage-systemet fungerar inte. om en spelare tex skjuter mot en blackhawk och den störtar i en apc så får den som skjutit ett skott mot blackhawken team damage.

#fordon blir skadade av att köra över minimala gupp. tror dock denna bug var med i en chatt med dice en gång och dom sa att det var svårt att fixa.

#ibland får man låsning på fordon som körs av lagkamrater vilket resulterar i teamkills

#om man flyger för högt så tappar man styrningen totalt och allt havererar.

#tror att skadezonerna på vissa fordon inte är ok. har varit med om att man fått ett skott från en t-90 eller eryx rakt framifrån och mätaren har gått ner på rött direkt vilket inte ska vara möjligt.
kan dock inte bekräfta detta eftersom det inte händer så ofta och jag kör inte pansar så mkt.

+100 saker till som ej fungerar som jag ej behöver nämna

vad jag vill ha sagt med detta är att jag hoppas att splashdamage quake wars kommer att bli ett bättre spel.
ea är världens största företag inom sin bransh men det märks inte tycker jag.

spelet bf2 i sig är utmärkt på alla sätt och vis. ett av dom bästa spelen men det präglas av för mkt dåliga saker.

jag menar. går inte ens installera bf2 på vissa datorer för att windows-konto-namnet innehåller svenska bokstäver. är detta ens fixat ännu?? jag har aldrig varit med om något installationsprogram där detta fel inträffat. finnes endast i bf2.

goliaths eller vad dom heter som är quake wars motsvarighet till mechs i bf2142 ser så jäääkla grymma ut

måste ha en goliath nu!!!!
kan knappt vänta

Inaktiv

Battlefield är ju bra. hatar: Det är Problem med din Anslutning så är man ute i Servermenyn igen. Hade just Vad var det 90 commander score och skulle få 2x i slutet på rundan och Problem med Anslutningen. På en svensk server. Lekstugans.net

det är inte sant. kanske ska lägga ner bf2 jag med.
kanske ska gå över din World Of WarCraft. men vet inte. lätt att bli beroende eller vad tycker ni ???

Medlem

Do you want some cheese and crackers with that Whine?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Låt oss säga att Battlefield 2 är kul när det fungerar.
När det inte gör det så lackar man ur, som när man springer ned för en trappa och dör av dom otroligt stora hoppen. Eller när man inte kan connecta till en server utan att det crashar, eller när man måste vänta i en timme för att server browsern ska reagera, eller...

Men när det funkar så är det hur kul som helst.

Inaktiv

Ja det var en bra sammanfattning. Battlefield 2 är kul när det fungerar.

Frågan är bara om en patch som fixar alla dessa oändliga grejer hinner komma ut innan 2142 gör det.
Tvivlar på det men jag kommer nog ändå att skaffa 2142 bara för att bf2 varit ett så bra spel även fast mycket inte fungerar.

Varför fungerar inte fallskärmen ibland när man ska hoppa ner från hustak på karkand tex ?? Hehe, vet inte hur många gånger jag dött av att fallskärmen strejkar.

Medlem

Dom skulle kanske ta och lägga lite krut på BF2 innan de börjar jobba på boosters/nya spel. Dålig stil allså

Medlem
Skrivet av KEFF:

Men när det funkar så är det hur kul som helst.

Hehe...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Inaktiv

Jag tycker iallafall att battlefield 2 är "ROLIGT"

Medlem

Krasharna sedan v1.3 har definitivt tärt på min spelglädje för spelet - I snitt råkar jag ut får 2 krashar/kväll på rankade servrar, och det anser jag vara oacceptabelt för ett spel som nått v1.3 (!)

Tre andra saker jag personligen skulle vilja se implementerat i nästa patch (eller mkt snart iaf):

1) Klassbegränsningar: Typ max 1 sniper/grupp (en maxgräns/grupp av dem andra klasserna också naturligtvis). Det bör naturligtvis finnas klassbegränsningar för dem som inte är med i grupper också förståss..

2) Tona ner flyget ytterligare (upplever fortfarande som om att duktiga helipiloter vet hur man undviker nedskjutning med missiler - SAM såväl som jet-baserade missiler).

3) En "gracetime" vid respawning. Alltså, att du inte kan bli dödad t ex 3 sekunder efter respawning. Du kan alltså försätta dig i skydd om du spawnar framför en fiende APC (såvida det inte är du som börjar med att skjuta, för då bör "gracetime" bli förverkad direkt).

/maggot.se


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

12
Skriv svar