Connection Problems

Medlem
Connection Problems

Hej!
När jag har varit inne på en server i kanske... 20 minuter eller mer, så får jag upp ett meddelande att det är problem med min anslutning. Sen får jag dissconnecta och reconnecta. Någon som har liknande problem? Har precis fått en DLink DGL4300, så det kanske har med saken att göra, men jag har bara upplevt det sen senaste patchen.:<


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

Medlem

Jag tror nog att dom flesta har stött på det där i viss mån, många gånger så har det (för mig) berott på att en jävulsk massa folk har gjort attacker mot min dator så det har käkat upp all bandbredd. Andra gånger så har det helt enkelt varit servern som laggat ihop. Så kolla brandväggsloggen efter att du har fått CE i BF2.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

kan vara så att servern krachade.... kanske


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Serverna krashar ganska ofta efter 1.3 tror jag, typ något med att den inte klarar av all info eller dylikt. Mina kompisar kallar det för "1.3 döden"


signatur

Videomupp

Medlem

hahaha


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

upplever samma sak, oehört irreterande. Värst är det på Special Forces. Dock spelar jag VÄLDIGT sällan det pga. oehört dålig bandesign och att alla campar och base rapar på dem. Jobbigt!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Får "There is a problem with your connection" allt oftare nu. Till och med på 16-spelarservers. Har 100 Mbit-lina så det känns inte som om det är den det är fel på

Inaktiv

så ju snabbare lina man har, ju mindre blir chansen att den krånglar?

lite knepigt resonemang men ok

Medlem
Skrivet av Fanster:

kan vara så att servern krachade.... kanske


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av Hooraytio:

så ju snabbare lina man har, ju mindre blir chansen att den krånglar?

Ja, det är min erfarenhet i alla fall.

Inaktiv

There is a problem with your connection - Battlefield 2 in a nutshell

I 99 fall av 100 så är det servern som gav upp så there is not a problem with your connection borde det stå istället.

Inaktiv

There is a problem with your connection - Battlefield 2 in a nutshell

I 99 fall av 100 så är det servern som gav upp så there is not a problem with your connection borde det stå istället.

1
Skriv svar