Battlefield 2 krashar till skrivbordet när jag startar/joinar ett spel.

Inaktiv
Battlefield 2 krashar till skrivbordet när jag startar/joinar ett spel.

Hej, när en bana börar laddas så krashar spelet till Skrivbordet, installerade om windows igår, utan att installera om BF2, kan det ha något med saken att göra?

MVH Moscow


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Inaktiv

Jag tror knappast att det har med det att göra.

Jag har haft mitt BF2 installerat sedan starten. I början krashade det aldrig till Skrivbordet, men efter de senaste patchar så krashar det mycket ofta tillbaka till Skrivbordet. Har testat på en annan dator och ha samma problem där. Du får bara ha tålamod och pröva igen och igen och igen...........Argh hatar när det där händer....

Medlem

Efter senaste patchen 1.3 är det ett tämligen vanligt problem. Det finns tips i någon tråd längre ner i forumet om hur du kanske kan undvika det eller i allafall få igång spelet varannan gång. Detta funkar dock inte för alla. Men du kan ju alltid skicka ett mail till ea-support och berömma dem för det fina jobbet med 1.3.

Inaktiv

Man skall nog vara försiktig vad man skriver till ea-support. Där är ju en tendence att när de rättar ett fel så kommer 3 nya.

Bara se på vad som har hänt med drop av bilar. Lite mera av en exploit men ändå. Bilar som slängs på andra bilar/tanks eller på artilleriet för att det skall explodera, och för att inte tala om att få dropat en bil på ett tak så man kan köra in i byggnaderna (Man kan skjuta ut men inte in) så som på kartan Karkand/hotel

Medlem

Menar du att man inte ska skriva till EA-support när spelet inte längre är spelbart? Jag har haft BF2 sen det kom men sen patch 1.3 är det inte längre spelbart pga av CTD. Jag har haft rätt mycket strul med alla patchar men hittills har jag löst allting själv via tips från forum.
Men när det inte längre går är det väl läge att kontakta EA beskriva sina problem skicka med sina specificationer osv. För att på ett seriöst sätt berätta för EA att deras senste patch suger.
Bättre det än att bara skriva skit om EA och spamma ett forum över hur mycket man hatar EA eller tyst knyta näven i fickan.

Jag kan inte heller förstå hur en kontakt med EA-support om ett problem med CTD får EA att inkludera nya saker som bilar och annat som givetvis kan utnyttjas.

Har man köpt och betalat för ett spel är det väl klart att det ska fungera.

Sen tror inte jag att EA-support bryr sig särskilt mycket men om väldigt många vanliga användare vänder sig till supporten i ett flertal länder och på ett väldigt konstruktivt sätt beskriver sina problem, kan det i längden inte ignoreras, för då förlorara EA kunder till kommande produkter. Jag tror kanppast att någon som sitter med CTD efter 1.3 laddar ner AF. Jag gör det i allafall inte.

Inaktiv

Så det är ingen ide att installera om spelet? Fungerade hur bra som helst igår att komma in på dom flesta servrarna.


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem

Prova kan du alltid göra, om du har tid och ork

Medlem

men gör så att ni inte, klickar på "join server" när bannan har laddat klart, utan vänta nån minut lr så.. då händer det inte..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Syfid:
Det kallas sarkasm. Du få läsa lite mellan linjerna.
Om man har problem så kan man ju alltid skriva support eller se på forum.
Men de senaste patcherna har fler fel än lösningar.

Moscow:
Du kan ju alltid prova med att installera om spelet eller bara den senaste patchen, men troligtvis kommer det inte hjälpa.
De gånger som jag har kastas ut til Skrivbordet har varit när jag klickat på "Join Server" så fort jag har sett den. Men som Fanster sa vänta några extra secunder innan du klickar vidare.

Något du kan också testa är att starta en egen server, när den kör pröva at joina en annan. Inte för at det borde göra en skillnad, men det skadar ju inte att testa lite.

Medlem

men det kommer bli samma resultat.... men vänta alltid lite innan du går in...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Hm, jag hade liknande fel när man joinade vissa servrar, så kraschade det direkt i början.... Jag fick tipset av en polare att installera den STORA patchen, dvs INTE incremental-patchen. Nu fungerar spelet


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

Medlem

afan... måste prova det...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

För mig försvann problemet en gång efter att ha rensat bort allt i \My Documents\Battlefield 2\mods\bf2\cache\

Medlem

haha jag var också med om en ctd igår eller 2 en av dem var när ja skulle joina en server... sen så e det asjobbigt när det blir connection error hela tiden, delvis pga folk som ringer hem till mig och sen så e det nåt annat mystiskt fel som inte ens har med min lina att göra

Inaktiv

Installerade P. Reality precis, men jag kan inte ansluta till nån server för att det hoppar ut precis innan "anslut" dyker upp. Nån som vet hur man kan/ska göra ???

Vanliga BF funkar utan problem (förutom "din anslutning e knas" buggen.

Plis hälp

Inaktiv

Jag har haft samma problem förr, men det har inte hänt så mycket på den sista tiden. Kanske beror på att jag installerade om windows, men jag tror inte det.

Inaktiv

Jag får det där hela tiden. Bf2=suger som jag har sagt förut.
Blir bara sämre med varje patch.
Enda bra patchen är den som tog bort så att claymores och minor kan döda team mates.

Medlem

Min sunkburk har klarat ett ATI kort och en Gforce byte utan att formatera hårdisken
Plus att alla uppdateringar fungerar felfritt... VAD F-A Håller ni på med SLUTA PILLA PÅ GREJERNA OCH LEK INTE VANABEEES Då har jag emn djävla crappdator Ps ligger inte sämst till där jag spelar (Ironi då jag gottar mig med ett mustigt rött v---)


signatur

Alfa Bertil

Medlem
Skrivet av KluBBaN:

Min sunkburk har klarat ett ATI kort och en Gforce byte utan att formatera hårdisken
Plus att alla uppdateringar fungerar felfritt... VAD F-A Håller ni på med SLUTA PILLA PÅ GREJERNA OCH LEK INTE VANABEEES Då har jag emn djävla crappdator Ps ligger inte sämst till där jag spelar (Ironi då jag gottar mig med ett mustigt rött v---)

hähähä skål Klubban


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar