Ett fett problem!

Inaktiv
Ett fett problem!

Tjena FZ! Tyvärr är jag igen här, och spammar i min misär!

Nog med poesi, och till saken! Jag har ett fett problem som jag behöver lite hjälp med. När jag försöker installera BattleField 2 får jag följande felmeddelande: "Det gick inte att installera Battlefield 2. Starta om installation och försök igen.".

Jag startade en liknande tråd på "förra" FZ, och där var det någon som sa att jag skulle ta bort en mapp av nåt slag och att det skulle funka då. Efter vad jag kommer ihåg hette mappen nånting med x8 eller så. Hursomhelst, är det någon som haft samma/liknande problem och har någon lösning?

Tack på förhand!
/Dreadnaughty

PS: Ursäkta för att jag spammar.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Kommer meddelandet upp direkt när du kör igång setupfilen? eller när den har kört en stund?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Det kommer efter att installationen är mellan 30-75% klar. Så vitt jag vet, så är det absolut inget fel på min "kopia" av BF2, eftersom jag lyckades installera det hemma hos en kompis utan några som helst problem.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Det kan bero på att du har för lite hd-utrymme.


signatur
Inaktiv

Jo, visst. Det räcker säkerligen inte med 30 gig.

Seriöst, jag tvivlar starkt på att det har nånting att göra med det lediga utrymmet på min HD. But then again, som jenkarna säger, så kanske du har rätt Navigate.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Har du administratörsrättigheter på din dator? Vet inte om det krävs men kan vara värt att kolla upp.

Dvs: kolla så du är inloggad som admin.

Inaktiv
Skrivet av Dreadnaughty:

Det kommer efter att installationen är mellan 30-75% klar. Så vitt jag vett, så är det absolut inget fel på min kopia av BF2, eftersom jag lyckades installera det hemma hos en kompis utan några som helst problem.

Kanske de klasiska felet med lokal användare med 'ÅÄÖ' i namnet typ 'Ägaren'
I så fall kan du göra som jag flytta 'Mina dokument' till ett annat ställe.
Om så är fallet högerklicka bara på 'Mina dokument' i den vyn där du har den ovanför 'Den här datorn' i utforskaren, välj egenskaper och sedan knappen flytta.

Inaktiv

Det ska inte vara några problem att instalera om du har ÅÄÖ i anv. namnet. Dock så kan man inte spela...

Så, kolla att du är admin och rensa upp lite på din HD.
Om inte detta funkar så starta ett nytt windows konto utan ÅÄÖ och testa instalera där.

Du sa även tidigare att det inte borde vara något fel på din KOPIA av BF, har du kopierat eller har du köpt skiten?


signatur

BF2 Stats I Medlem i PHD
Dator¤ Asus A8N-SLI Premuim ¤ AMD 3500+ ¤ 2GB RAM ¤ XFX 7800GT ¤ 250GB SATA2 ¤ Samsung 930BF ¤

Inaktiv

Ja, jag har köpt det. Men jag kallar det kopia.

För övrigt så är jag inloggad som admin på datorn, och HD'en är det inget fel på vad jag vet, och jag har mer än tillräckligt med plats för att installera det. Men jag kan testa om det funkar på ett alternativt inloggningskonto.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

En longshot, det är inte fel på Installsheild? Fast då borde du inte komma så långt som du nu ändå gör...


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Inaktiv

Jao. Troligen är det InstallShield som det är fel på. Någon på gamla FZ sa att jag borde ta bort någon mapp nånstans, och att det sen skulle fungera. Tyvärr sa han/hon aldrig vad den mappen hette, annat än att dess namn började på x8 eller nåt sånt.

Någon som vet vad mappen heter?


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

C:\Program\Delade filer\InstallShield

Prova döpa om och/eller flytta den till nån annanstans.

Inaktiv

Jag har provat det, men det funkade inte ett dugg bättre.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Hade exakt samma problem, och det finns 2 lösningar.

Jag har köpt en sprojlans ny dator så ja kan nästan säga att d inte var däröf r det inte funkade.
Har haft det installerat på en annan tidigare så ja vet oxå att det inte kan vara problem med skivan.

Då första lösningen är att : Stoppa in skivan i en dvd-läsare som inte är brännbar med DVD, om du inte har en sådan så

Installera BF2 normalt, om du inte vet hur man gör det så titta på EA support

Så lösta jag mitt problem, tog mej några timmar, och jag har 2 DVD-brännare å ingen som inte e dvd-brännare på min dator, så jag var tvungen att lägga över "data2" filen från skivan på en annan dator och sedan skicka den till den jag isntallerar den på.

Inaktiv

Cheers, Hampan!! Ska testa det ASAP!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Har samma problem .. så jag laddade ner spelet men använde min köpte cd-key


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Tomzi:

Har samma problem .. så jag laddade ner spelet men använde min köpte cd-key

Det är inte så uppskattat att prata om warez i detta forumet men det vet du förmodligen redan.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

nej nej nej, jag är också emot det:D Köper allt jag använder, Men alsså jag hade redan från början problem med min BF2 Skiva och jag tänker itne köpa ny ifall den inte fun kar(pga tekniskafel) jag ahr fortvarande köpt spelet :=


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Det är ju sant


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Frågan är nu bara hur i helsike jag ska krångla in den där data2.cab filen i datorn. Jag äger bara en dator, och jag har ingen alternativ DvD-läsare.

Några förslag?


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Mp3 ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Testa att göra en images på ditt orginal, fungera de så montera den med DAEMON

Inaktiv

Just nu passar bara två ord in i denna tråd: PROBLEM SOLVED!

Skratta gärna högt när ni läser följande text!
Anledingen till att det inte gick att installera BF2 var att installationsprogrammet kraschade när den försökte läsa av data2.cab-filen som finns på BF2-DVD'n. Hursomhelst, jag kollade inställningarna i WinRAR ungefär en timme för detta inlägg skrevs, och kan ni gissa vad jag upptäckte? Jo, jag hade glömt ställa in WinRAR så att det packade upp filer i .cab format! Gissa om jag vart förvånad över detta! Tur bara att jag inte hann lämna in datorn för service i onödan!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Asch... Nevermind det jag sa i förra inlägget... >.<

Installationen kraschar fortfarande, och jag får samma meddelande.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

1
Skriv svar