Battlefield 2142

Medlem
Battlefield 2142

Har märkt att vi inte har nån tråd om Battlefield 2142 och tänkte att vi kanske ska ha en sån här, där vi kan skriva vad vi tycker om det och sånt.
En fråga kommer det finnas ett demo? och isåfall när släpps det?:)
Själv tycker jag att det verkar coolt, hoppas att ett demo släpps snart


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Jag har inte själv kollat in spelet särskilt mycket. Inte heller QW:ET som verkar bli ganska likt. Dock ser jag fram emot båda väldigt mycket och hoppas att något av dem är riktigt välgjorde. Men BF2 är buggigt som fan och Enemy Territory som Splash damage gjort tidigare var också väldigt buggigt, men fixades till stor del till av fans. Dock gillar jag båda spelen riktigt mycket, även om slutat spela ET sedan länge.

Inaktiv

jo de verkar bli rikgt kul fast jag undrar om dem inte släpper spelet lite för fort. Undrar om bf2 dör ut då


signatur

Optimisterna tycker att vi lever i den bästa utav världar. Pessimisterna fruktar att det är sant

Medlem

MONEY TALKS heter det


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Medlem
Skrivet av ReLaXe=swe=:

MONEY TALKS heter det

tyvärr gör det det.....


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Tror att kanske QW kommer att gå vinnande, längre utvecklingstid. Inte för att det betyder att det är bättre, men ändå. Fast 2142 kommer att få många poäng eftersom det är ett BF spel. Den som lever får se vilken som går vinnande.


signatur

Videomupp

Inaktiv

det här spelet ska jag lungt köpa

Medlem

Undrar vad som blir nästa steg i BF serien. För den kommer ju inte dö ut direkt i första rundan. Frågan är om BF2 dör ut vid QW och 2142. Förmodligen så kommer väl alla hardcore "MilSim" (military simulation) folk hålla sig kvar vid Bf2.


signatur

Videomupp

Medlem

Blir Quakewars i förstahand för mig, verkar mer lockande.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Själv förstår jag inte Hypen kring QW, alla säger att den ska äga BF2142 men jag har inte sätt nåra gameplay filmer...

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Själv förstår jag inte Hypen kring QW, alla säger att den ska äga BF2142 men jag har inte sätt nåra gameplay filmer...

Finns ett par. Snygga faktiskt. Fast inte såna enorma såsom i 2142, där videon var 20 minuter. Kolla filarkivet. Tror det ska finnas där.


signatur

Videomupp

Medlem

Jodå, det finns här


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Kollade in lite om både BF2142 och QW:ET. Det verkar nästan som att QW:ET är "nästa" BF2 och BF2142 är nästa Tribes. Är det bara jag som känner så?

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Kollade in lite om både BF2142 och QW:ET. Det verkar nästan som att QW:ET är "nästa" BF2 och BF2142 är nästa Tribes. Är det bara jag som känner så?

Hur menar du då? Lite nyfiken eftersom jag aldrig lirade tribes. Hur var det?


signatur

Videomupp

Medlem

Hmm, lite svårt att förklara kanske, men jag försöker. Man kan utrusta sin gubbe ganska fritt i Tribes. Välja vilka vapen, rustningstyp mm som man ville ha. Jag får också Tribesvibbar av fordonen. Man verkar även ha riktiga baser med prylar man kan spränga. Det var en av grundprylarna i Tribes. Det finns förvisso saker man kan spränga i BF2 också, men de står ju lite mer öppet. Det blir liksom inga stridigheter kring dem direkt.

Medlem

Okej. Låter som 2142 asså


signatur

Videomupp

Medlem

det hade varit fett om man kunnde spränga ett helt hus:D fan vad coolt det hade varit, i 2142 då alltså :/


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Medlem

har hittat den hemsida till BF2142: http://bf2142.com finns kartor o lite annan info (endast på eng)


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Ursäkta mig men QW står för QuakeWorld som är en multiplayer mod till quake. (ja det första quake som kom 1996)

ska ni snacka om Enemy Territory: Quake Wars får ni skriva ET:QW

tack

(främst du verifier)

Medlem

Äntligen fattar jag Trodde att QW var enemy territory, men fattade inte varför folk sa de lirat de i åratal


signatur

Videomupp

Medlem

Tycker 2142 ser riktigt tråkigt ut. Känns som en halvdan modifikation från BF2. Ännu ett haffsverk från EA & Co. Dock ska man vänta med all kritik tills man har produkten i handen. Men av erfarenhet skapar EA väldigt dåliga spel. (visst, de är utgivare, men känns som en spelutvecklare också då de köpt upp alla spelhus inkl DICE)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Fanster:

En fråga kommer det finnas ett demo? och isåfall när släpps det?:)

Om jag ska börja med vad som gäller för den öppna beta testningen så kommer den att starta i augusti... snart alltså
källa: http://www.bf2142.se/forums.php?m=posts&q=101

vad det gäller demot så gissas det på att det kommer att släppas ca. 10 dagar innan spelet.

Källa: http://www.bf2142.se/forums.php?m=posts&q=101

Skrivet av Fanster:

har hittat den hemsida till BF2142: http://bf2142.com finns kartor o lite annan info (endast på eng)

Det finns en svensk BF2142 sida också, från samma personer som driver bf2.se. Den sidan heter bf2142.se

1
Skriv svar