För er som inte vet.

Medlem
För er som inte vet.

En liten varning till alla er som spelar på "pistol or knife only"-servrar. Det har kommit till min kännedom att EA och Dice klassar det som "Stats padding", vilket betyder att DU kan bli av med ALLA dina scores!!!
http://www.bf2rankedservers.com/forums/showthread.php?t=251
Läs den länken, där står det vad som är tillåtet och förbjudet i ranking-systemet.
Här komer ett litet utdrag:

§1.8 Players may not use or exploit game mechanisms to artificially boost their score ("stats padding") and Server administrators may not knowingly allow or encourage this activity on their servers.

This would include but not limited to:

* § Knife-Pistol-Revive
* § Knife-Pistol only Servers
* § Knife only Servers
* § High Points Servers
* § Infantry only Servers
* § No Artillery or Armour Servers
* § Using Vehicles removed from battlefield for purposes of artificially inflating points
* § Turning boats upside down and repairing
* § Glitching inside buildings.
* § Modifying game files for vehicles and weapons.
* § Items not included in this list would be up to EA & DICE to interpret.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Är väl inga officiella servers som kör pistol or knife only? Eller har jag missat dem


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Ja, det var ju bra att veta.

Medlem

har hittat många Knife and Pistol servers sök på det så kommer många fram


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Tack för tipset om servrarna.

Inaktiv

Usch... Ja, jag kommer då aldrig köra på en sådan server när jag får igång mitt BF2!

Tack för tipset, Fanster!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Hmm är high point föbjudna? Och med high point antar jag att de menar typ 16 pers på en 64 bana. Har ett par kompisar som kör typ bara det


signatur

Videomupp

Medlem

hehe.. inte bra...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Lirat på highpoint ett par gånger, och jag tycker faktiskt det är bra. Istället för att det blir en massa kaos al'a "Chaos-Karkand" får man se upp och vara lite mer försiktig. Det är lite mer "skills" lite mindre tur på sådana servrar. Är det 64 pers på en 64 karta så blir det till sist mer "spray and prey" eller att man som medic springer runt och återupplivar alla. Highpoint har ett lugnt men på sitt sätt lite stressande tempo.


signatur

Videomupp

Medlem

nog bäst du slutar. skickar någon en screenshot till ea där du/någon spelar på sån server så är ni "rökta". och kanske måste börja om...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Spelar inte high ponit så ofta, och knappt nåt bf alls länge (1.3, need i say more). Det jag finner är konstigt är att det är förbjudet, eftersom det är mycket skön stämning på sådana servrar. Visst kan Koas va kul, men ibland vill man ha lite mer "personliga" strider. Klart att pistol/kniv servrar ska vara förbjudna, men om de vill att highpoint ska vara det också, borde de implementera en inställning så att man inte kan spela med mindre än tex 46 pers på en 64 karta.


signatur

Videomupp

Medlem

hmmm... men om man inte kan börja spela förren 46 spelar är inne... tror jag inte många kommer spela längre för ibörjan är det många som bara kommer in ¨på servern och sen kopplar ifrn för det är för lite folk på den, och SÅ hade det varit om det hade varit 46 pers på servern för att spela... ingen hade velat spela då... tar för lång tid att "vänta in" andra spelare


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Inte att spelet börjar vid 46 spelare, utan maxgränsen. Tror att standard är vid 6-8 spelare för att spelet ska börja. Ända sättet att få lite high point känsla lagligt numera är att gå in på en 64 server med lite folk inne och hoppas att ingen går in på den.

Edit: Såg att jag formulerade mig lite fel i föregående post. Jag menade iaf att 46 skulle var, som ett exemple, den minsta max gräns man skulle kunna ha, inte att spelet skulle börja då.


signatur

Videomupp

Medlem

jaha.... då förstår jag...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

vad jag vet så är det än sålänge så att rankade servrar måste ha:

- 6 pers för att få igång en 16 pers server
- 10 pers för att få igång en 32 pers server
- 10 pers för att få igång en 64 pers server


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem
Skrivet av maggot.se:

vad jag vet så är det än sålänge så att rankade servrar måste ha:

- 6 pers för att få igång en 16 pers server
- 10 pers för att få igång en 32 pers server
- 10 pers för att få igång en 64 pers server

Låter ganska korrekt.


signatur

Videomupp

Medlem

mm... och kanska okej, fast 64pers server kanske skulle höjas till 15-20 pers för att få igång spelet.. eller?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Fanster:

mm... och kanska okej, fast 64pers server kanske skulle höjas till 15-20 pers för att få igång spelet.. eller?

Problemet blir ju som du själv sa innan. att vänta på 10 pers tar ganska lång tid ibland, och 20 kommer ta nästan enormt tid att fylla, eftersom folk inte kommer gåin på dem servrarna. Tycker det är bra som det är. Så man kan få lite highpoint lagligt


signatur

Videomupp

Medlem

Jag gillar när det är typ bara två stycken på en server, då kan man hoppa in och övningsflyga med lite dogfights utan att man sabbar sina stats


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Fanster:

mm... och kanska okej, fast 64pers server kanske skulle höjas till 15-20 pers för att få igång spelet.. eller?

för rankade servrar så är inställningen 'hard-coded' i mjukvaran, så den går inte ändra. Det står en massa mer om rankade servar här:
www.bf2rankedservers.com

Här står det lite om gällande regler för rankade servrar (och för spelare och administratörer):
http://www.bf2rankedservers.com/forums/showthread.php?t=251


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

1
Skriv svar