Verkar som om vapnen i ....

Medlem
Verkar som om vapnen i ....

SF är starkare änn i vanliga bf2? stämmer det?

Medlem

Nej, det stämmer inte. Inte om du menar Unlocks. Däremot är de annorlunda, och ibland på ett fördelaktigt sätt. T ex så är det i princip ingen skillnad på L96 och M24, men L96 laddar om snabbare, både mellan varje skott och magasin. Alltså är L96 ett bättre vapen, men det gör lika mycket skada som L96. Det gäller för de flesta vapnen.

Det finns helt enkelt olika för och nackdelar, vilka man upplever olika, även om det helt klart finns vapen som typ 99% av spelarkåren svär är det bästa.

Inaktiv

har inte spelat SF sådär jättemycket men är inte Scar-H ett värsting vapen ..assaultens vapen på vissa banor i SF..det går inte att låsa upp men om det gjorde skulle de nog bli ett ramaskri

Medlem

Ett upplåsning för assault är MKT bättre än vanillas upplåsning. De får behålla sin granatkastare, de har större magasin, samma pricksäkerhet och ungefär samma skada.

Anser också att medics SF upplåsning är sjukt bra med deras extremt pricksäkra 3 round burst.

Det går iaf alltid extra bra då jag plockar upp dom

Medlem

En del av vapnen i SF är bättre än de i VBF, men om man bara ser till populariteten är det helt jämt. Klart är att man vill ha tillgång till SF vapen, då iaf Medic och Sniper är överlägsna sina vanilla motsvarigheter.

Inaktiv

Å andra sidan är det bästa Medic-vapnet i BF2 Ak-101.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Å andra sidan är det bästa Medic-vapnet i BF2 Ak-101.

Ja det är helt klart en skön bössa, finns inte den tillgänglig så använder jag G36E som är klart godkänd oxå. Lite sunkigt är att om man hoppar mellan specops och medic så ser vapnen fan likadana ut Så när man kommer i en eldstrid så tror man att man har auto-versionen men så slänger man bara iväg 3kulor och vips så har man fått pisk


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Förutom att den har Auto, vilket är trevligt när man råkar springa rakt in i någon och att den gör lite mer i skada så har AK-101 ingen fördel. Den tar längre tid att ladda om, den är mycket mindre träffsäker, har mer rekyl och tre-skottssalvor är väldigt effektiva. Den går lite lite snabbare att dra iof.

Men så klart är allt fråga om personlig smak. Jag tycker G36 har ett lättare sikte också, men om någon tycker att AK-101 är mycket lättare att använda så tänker inte jag argumentera emot, men på pappret är G36 bättre.

Inaktiv

blir alltid galen på G36E, spelar ingen roll om man har fullt liv när man möter en sån ..man hinner inte reagera innan man är död , avståndet spelar ingen roll..medic klassen har med den blivit lika noobig som i bf 1942. ska även tillägga att jag själv också har den upplåst, men fan jag måste dra minst 1 1/2 magg i ryggen på nån innan de dör. skitvapen

Inaktiv

tycker G36E suger, gillar L-85 bättre...

Inaktiv
Skrivet av KarlA*:

tycker G36E suger, gillar L-85 bättre...

tycker automateld suger på den ..låg på tre meters avstånd en gång o sköt automat med L85 mot en sniper..man såg hur skotten flög i cirklar runt ..och snipern kröp emot o kniva mig ..inte ens nån markering att jag träffade ..men den e bra på singelskott

Inaktiv
Skrivet av Harry Dajm:
Skrivet av KarlA*:

tycker G36E suger, gillar L-85 bättre...

tycker automateld suger på den ..låg på tre meters avstånd en gång o sköt automat med L85 mot en sniper..man såg hur skotten flög i cirklar runt ..och snipern kröp emot o kniva mig ..inte ens nån markering att jag träffade ..men den e bra på singelskott

hehe alla kan inte träffa, använder single fire och den dödar det mesta kan jag lova, finns inte en jävla sniper som kan kniva en då

Inaktiv

G36E är helt klart en trevlig bössa för medics, men F2000 är skön också.
Alla vapen är snarlika, den ena tar längre tid att ladda medans den andra har bättre pricksäkerhet.
Same same but diffrent...


signatur

BF2 Stats I Medlem i PHD
Dator¤ Asus A8N-SLI Premuim ¤ AMD 3500+ ¤ 2GB RAM ¤ XFX 7800GT ¤ 250GB SATA2 ¤ Samsung 930BF ¤

Inaktiv
Skrivet av Harry Dajm:

låg på tre meters avstånd en gång o sköt automat med L85 mot en sniper..man såg hur skotten flög i cirklar runt ..och snipern kröp emot o kniva mig

låter sannorlikt.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Medlem

Själv tycker jag att alla unlocks från SF är bättre än de från BF förutom DAO-10 och P90 eftersom de är så fundamentalt olika.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

L85 medic puffran i prone (liggande) single fire. Du dödar *allt*
Sikta på huvudet och hs:a dom osv. G36e är ju också supersimpel att skjuta med. Medic klassen är så övermäktig. Det är nästan godmode i en kompetent spelares hand.


signatur

Welcome to the Manglerdome

1
Skriv svar