Bekräfta kunddata?

Inaktiv
Bekräfta kunddata?

Vet inte vad som har hänt. Men jag brukade, sen jag köpte en extra minnessticka(tot2Gb) vara bland dom första in på servrarna. Men nu tar det lika lång tid som när jag hade 1gig. Nån som har nåt bra svar på detta? Sen undrar jag skall man ha en stor växlings fil eller en liten när man har 2gig? Sen har jag installerat bf2 på en annan hdd än c: är det bra/dåligt? Nån som tweakat lite och har några bra svar på detta?

Inaktiv

Följande e mina tips på tweak: skapa en c: partition på ca 30 gig där du lägger XP å INGENTING ANNAT. Installera BF på en separat partition å INGENTING ANNAT. När det gäller växlingsfil så är tumregeln att den ska vara 1.5 gånger internminnet men jag har den på 3 gånger å det skadar inte. Skaffa sedan ett bra defragmenterings program t.e.x O&O å defragga hårddiskarna med jämna mellanrum....Jag defraggar mina 2 ggr i veckan ungefär...

Medlem

Eeeeh 30Gb för enbart windows?? LMFAO
Windows i sig självt är väl kanske 3Gb på sin höjd, sedan tillkommer det lite annat krafs typ drivisar och annat man kanske vill ha samlat där t.ex. mus och graffe drivisar.
Jag har 10Gb för Windows plus lite smått som ovannämnt. Angående swapfilen så ska du ha den på din snabbaste disk helt enkelt.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Den tumregeln om att ha 1.5ggr sitt minne måste vara den dummaste, mest förlegade riktlinjen som finns. Ju mer RAM du har, desto mindre användning har du av en Swapfil. Det finns ingen som helst anledning för någon, oavsett mängd RAM, att ha 3Gb swap. Att göra partitioner för systemet är bara bekvämlighet för att enklare kunna installera om det.
En defraggad HDD är det bästa för Hårddiskunderhåll.

Inaktiv

Jag har swapfilen på min snabbaste disk. Jag har enbart xp på en partition som är 20gig. Sen har jag bf2 på en egen partition och swapfilen på en annan disk. Men det verkar som det råder lite delade meningar om hur stor den skall vara. Vad jag undrar är om det går snabbare eller långsammare att bekräfta kunddata om den är stor/liten. Sen brukar jag defragga med xp nån gång i månaden.

Medlem

Vad skulle du fylla din Swap med som är 3GB är min fråga. Det kvittar helt om den är stor eller liten i fråga om prestanda. Det gör ju naturligtvis inget om den är 3GB, det är bara hårddiskutrymme som försvinner. Skaffa ett bättre defragprogram än det som kommer med XP. Diskeeper eller O&B

Inaktiv

Vad jag har förstått efter pratat me lite folk som har servrar så beror tiden "bekräfta kunddata" helt på vilken server du vill spela på...dvs snabbare serverå färre inställningar = snabbare att komma in.

Inaktiv

Bör åsså påpeka att tiden för kunddata beror på vilken lina servern har inte bara vilken hårdvara det finns i den innan nån besserwisser hoppar på mig

Inaktiv

Ja, ok. Men vad är det som styr vem som kommer in först på servern? Han som bor närmast? Han som har fetast dator? Eller han som har bäst lina? När jag precis köpt min extra sticka och pillat i den. Då brukade jag var inne bland dom första. Nu är jag inne sent som fasiken. Jag får väl fortsätta prova mig fram till nån lösning.

URK
Medlem

som jag ser det så är det 3 saker som spelar in
nr 1 hur snabba och hur mycket minne.
nr2 prestanda i hdd
nr3 servern lina


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Nr 1: hur mycket, ja. Hur snabba, nej.

Medlem

Om ni har märkt att servrar utan Content Check laddar snabbare så kan man väl göra ett rimligt antagande att 'Verifying Client Data' till stor del består av PB som ska jämföra alla associerade med BF2. Här påverkar naturligtvis hårddisksprestandan något oerhört om inte allting redan ligger i minnet. Men med den senaste patchen så verkar ju alla ha fått längre laddningstider, kollar dem fler filer eller dumpas allt i minnet när en ny bana laddas, eller är min teori helt fel? Går nog bara att spekulera, knappast lönt att fråga techs på EA.

URK
Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Nr 1: hur mycket, ja. Hur snabba, nej.

det går snabbare har själv testat först så hade jag vanliga stickor 2 G. sedan körde jag i 2G hyper Xstickor och det gick snabbare oxå.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av Karmalicious:

Nr 1: hur mycket, ja. Hur snabba, nej.

det går snabbare har själv testat först så hade jag vanliga stickor 2 G. sedan körde jag i 2G hyper Xstickor och det gick snabbare oxå.

Imponerande då man knappt i Benchmarks kan märka någon skillnad.

Medlem

Rent logiskt så måste det ju gå fortare med snabbare minnen, kan dom skyffla data fortare till och från sig så är det klart att det kommer gå fortare att ladda banor.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Om minnenas hastighet var den enda faktorn så stämmer det utmärkt Burglar.

Medlem

Om dina minnen klarar av hastigheten som din buss kör med (med multiplier självklart) så spelar endast 'latency/timings' på minnena roll. Dock så gillar BF2 att läsa från hårddisken då en ny bana laddas och ska verifiera alla filer etc etc, då hårddisken är mycket långsammare än minnena betyder detta att vi kan försumma 'latency'n på minnena.

Inaktiv

Mer minne tror jag bidrar till snabbare laddning av själva banorna, men det där i slutet med bekräfta kunddata, det tar olika lång tid på olika servrar som man spelar på.
En del servrar kollar mer saker = tar längre tid, andra servrar kollar färre saker = kortare tid tills knappen "Anslut till spel" dyker upp.

Vad jag vet så tar det längst tid att ladda "Geometries", troligen de stora ytorna av banan. Vid 62 eller 64% tar det lite tid, sen går fort med texturerna och så.

Medlem

Har man 2GB minne behövs ingen växlings/swap-fil.
Efter att jag uttökat till 2GB så stängde jag av swapfilen. Efter avstängning så går allt mycket snabbare eftersom Windows inte skriver och läser till swapfilen utan bara använder sig av RAM-minnet för de program som är igång.

Inaktiv

mitt bekräfta kunddata halverades när jag stängde av virusprogram o brandvägg...

Medlem

jag såg att dice rekommenderade att stänga av brandväggen när man lirar bf2..... vilken bra rekommendation.... inte.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar