Veckla ut fallskärmsjäveln

Medlem
Veckla ut fallskärmsjäveln

Märkligt att jag inte gjort den här tråden tidigare... Hur som helst, vad är egentligen hemligheten bakom fallskärmen? Numera spammar jag knappet som vecklar ut den för att få den att funka. Har för mig att det mest blir SPLATT om jag håller i knappen, eller bara trycker på den en gång, är det meningen att man ska spamma knappen?

Inaktiv

händer detta när du hoppar mellan byggnader eller direkt ut från plan motsv?
Annars är platsen för liten för fallskärmen!


signatur

BF2 Stats I Medlem i PHD
Dator¤ Asus A8N-SLI Premuim ¤ AMD 3500+ ¤ 2GB RAM ¤ XFX 7800GT ¤ 250GB SATA2 ¤ Samsung 930BF ¤

Medlem

Det händer nog hela tiden, har inte testat det särskilt nogrannt. Men grejjen är att de gångerna jag har hållit i/tryckt en gång på knappe så har det blivit SPLATT. Däremot så klarar jag mig för det mesta om jag spammar knappen. Frågan är: Är det meningen att man ska spamma på knappen eller ska man bara trycka vid rätt tillfälle?

Inaktiv

Kan vara att du inte är tillräckligt lång ifrån byggnaden när du hoppar. Jag har märkt att skärmen typ behöver sitt egna lilla utrymme för att vecklas ut.

Medlem

Så det är mao bäst att spamma fallskärmsknappen?

Medlem
Skrivet av XCan:

Så det är mao bäst att spamma fallskärmsknappen?

Ja. Gjorde alltid det när jag körde BF2.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

visst, fallskärmen behöver sitt utrymme.
Men visst, jag spammar också på knappen för att fälla ut den. Vilket hjälper!
Men ibland behöver jag bara trycka en gång!


signatur

BF2 Stats I Medlem i PHD
Dator¤ Asus A8N-SLI Premuim ¤ AMD 3500+ ¤ 2GB RAM ¤ XFX 7800GT ¤ 250GB SATA2 ¤ Samsung 930BF ¤

Medlem

beror på när du trycker. Det tar ju en liten stund i fritt fall innan den kan utvecklas. Trycker du just då så utvecklas den ju inte.

Inaktiv

Ja, den förbannade fallskärmen är ju helt osann. Men jag brukar skratta gott åt det. För det ser ju onekligen ganska kul ut när nån hoppar från ett tak och "Smack" i backen. Vad det gäller spamma knappen så är det nog så man ska göra om man inte vill bli en millimetertjock fläck på backen.

Medlem

ja för nära väggen som tidigare skrev.ingen bug iaf, men mycket irre...

Medlem

Det tar en kort stund innan du hamnar i "fritt fall". Om du trycker på knappen direkt efter att du hoppat ner från något har du antagligen inte hunnit hamna i "fritt fall" vilket gör att ingenting händer. Själv hade jag stora problem med det i början. Djäklar var jag splattade i marken
Nu kör jag med spamma-knappen-metoden och det fungerar nästan alltid. Dom gånger det skiter sig nu är när jag inte är tillräckligt högt uppe, men då tar man oftast ingen större skada när man landar.

En annan sak som man lätt kan dö av är när man försöker hoppa ut från en brant sluttning. T.ex. kraftverksdammen på Kubra.
Hoppar ut. Falskärmen vecklar ut sig som den skall. Råkar röra vid damm-väggen -> fallskärmen vecklar ihop sig -> man rasar ner för den branta väggen och tokdör

Medlem

HAHAHAHAHA!!! Helt underbart Zark! Huvudet på spiken, ehrrmm... Dammen...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Det är ju en klassiker Zark vet inte hur många nya svordommar jag kommit på dom gånger det har inträffat


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

URK
Medlem
Skrivet av Burglar:

Det är ju en klassiker Zark vet inte hur många nya svordommar jag kommit på dom gånger det har inträffat

eller när man är AT och skottet tar pricis i reket så man dör själv när det kommer en fullastad skadad jeep eller liknade.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av Burglar:

Det är ju en klassiker Zark vet inte hur många nya svordommar jag kommit på dom gånger det har inträffat

eller när man är AT och skottet tar pricis i reket så man dör själv när det kommer en fullastad skadad jeep eller liknade.

Ja den är en klassiker också. Fungerar även med M203:an om man har tur. :evil:

1
Skriv svar