Ny bug? Fienden ser ut som vänner på radarn!

Medlem
Ny bug? Fienden ser ut som vänner på radarn!

Den här buggen är antagligen relaterad till red-tag-buggen.
Idag såg jag på radaren hur en i mitt lag enligt radarn sprang fram och ställde sig sidan om en APB för att cappa en flagg. När han fick se mig sköt han mig. Han var fortfarande blå på radarn. Precis när han sköt mig såg jag att han hade fiendens uniform.

Medlem

Kan ha varit att det låg en kille som precis dött under honom då de fortfarande syns tills kroppen försvinner. Plus att (möjligen) så överlappar friendlies fi på radarn.

Medlem

Svenpa: Tyvärr så håller inte den teorin. Jag såg killen inte bara på radarn utan även när han sprang bort mot APC'n, (tänkte inte på att han hade fel uniform förän han skjutit mig). Rörelsemönstret stämde med radarbilden.
Är det så illa att det dykt upp en Blue-dot-bugg(TM) eller hänger den ihop med red-tag-buggen?

Medlem

Red tagg byuggen fins ju kvar... plus ett gäng till som vanligt... En som jag inte stött på tidigare är att jag inte kan joina en scuad alla är låsta nu hahaha


signatur

Alfa Bertil

Medlem

KluBBaN:
Squad-problemet har funnits innan. Vissa rundor går det inte att varken lämna eller att gå med i en squad. Även om du är med i en squad så går det inte att spawna på squad-ledaren

Medlem

Råkade ut för en mysko bugg igår. Satt i AA och tänkte plocka AAsilvret. Lirade som sniper och hade placerat lite minor runt omkring mig. Ser 2 soldater på väg mot en av mina minor, och minan detonerar. Men i listan stod det att jag tagit dem med IGLAN. Tack vare 5 till sådana claymore kills lyckades jag få märket. Mysko...


signatur

Videomupp

URK
Medlem
Skrivet av WildThing:

Råkade ut för en mysko bugg igår. Satt i AA och tänkte plocka AAsilvret. Lirade som sniper och hade placerat lite minor runt omkring mig. Ser 2 soldater på väg mot en av mina minor, och minan detonerar. Men i listan stod det att jag tagit dem med IGLAN. Tack vare 5 till sådana claymore kills lyckades jag få märket. Mysko...

ännu lättare är det att sätta sig i en AA och vara commander lägga lite arty sen har du den lätt.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av WildThing:

Råkade ut för en mysko bugg igår. Satt i AA och tänkte plocka AAsilvret. Lirade som sniper och hade placerat lite minor runt omkring mig. Ser 2 soldater på väg mot en av mina minor, och minan detonerar. Men i listan stod det att jag tagit dem med IGLAN. Tack vare 5 till sådana claymore kills lyckades jag få märket. Mysko...

ännu lättare är det att sätta sig i en AA och vara commander lägga lite arty sen har du den lätt.

Det där funkar även för "Ground Defense Badge". Fick både silver och guld i samma runda som commander på Karkand.

Medlem

Jävligt mysko.. hehe!


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Bäst att passa på då


signatur

Videomupp

Medlem

Jo red-tag buggen hade jag sett innan men när jag spelade idag upptäckte jag samma fel som dig Zark, en person som hade sitt namn i blått precis som mina medspelare sköt ner mig men det var ingen TK. Samma sak hände sedan tre ggr till. Mycket irriterande...


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

1
Skriv svar