asså, jag blir lite tjurig

asså, jag blir lite tjurig

När jag sitter och spelar bf2 så kommer det alltid upp en ruta med "conection problems" det är absolut inga problem med nätverket. När jag spelar cs så blir det ALDRIG så, så varför just i bf2? någon som kan hjälpa mig?:O


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Inaktiv

Hur är det med världsbilden? Allting handlar inte bara om dig och din dator.

Har du tänk på att servern t.ex kan vara överlastad/ha för lite cpu? Bandbredden är mättad?

Det är alltså inte bara din dator som det kan bli fel på, det kan också vara servern.

Sen om det nu skulle vara din dator så kolla in din brandvägg/router. Den kan ställa till det.

Sen argument som:
"vafan, det funkar alltid i cs" är ungefär som att under en fotbollsmatch crosschecka någon in i läktarbåset och hävda "Det funkar ju i ishockey" när du blir utvisad.

Bara för att båda är spel betyder det inte att de fungerar lika.

/Grindah has awakened.

Medlem

Up and at them!


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Det kan vara P.G.A att du är med i et squad eller är en ledare eller commander, då kan det bli så:(


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Tycker det blir så lite random då och då. Eftersom det bara är kortså bryr jag mig inte.


signatur

Videomupp

Inaktiv

BF2 kräver troligtvis mer bandbredd än CS. Hade telias ADSL 128 kbit förut och fick connection problems, ökade till 8 mbit och har efter det aldrig haft några problem.

Medlem
Skrivet av Apan76:

BF2 kräver troligtvis mer bandbredd än CS. Hade telias ADSL 128 kbit förut och fick connection problems, ökade till 8 mbit och har efter det aldrig haft några problem.

Jag har 8 mibt och varit med om det flera gånger. Men det värsta är att det bara händer på vissa servers. Jag skulle vilja säga att det är serverns fel men jag tror inte det är det. När jag sedan ringer telia och säger att det är problem så säger dom att allt verkar fint.

bara ping boost på BF2 kan ligga på en jämn fin ping på 20-40 och sedan är jag uppe på 700 och får ett lagg som kan beskrivas med att jag bara springer rakt fram håller på så kanske i 5 sekunder sedan är allt bra igen. Sedan kan det gå hur långtid som helst utan lagg.

Detta upplevs som sagt på vissa servers men jag är skeptisk mot att det är serverna det är fe på då jag inte upplever lagg ping boost i något annat spel en BF2 Ljuger telia eller är det min dator?

Inaktiv

Telia = Rip-offs. Så simpelt är det. Om jag vore du, akitaka, skulle jag byta operatör eller vad det nu hette.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

1
Skriv svar