Inaktiv
Ping problem

Hej, jag har problem med pingen när jag spelar. Går upp till ca 500, och skiftar där i mellan. Jag provade spela utan router, och då funkade det utan problem... Provat öppna alla portar för bf2 på routern utan resultat. Updaterat routern, och då funkade det ett tag, men steg upp till 500~ ping igen...

Någon som har samma problem, tips eller troligvis lösning.

Ps. Har sökt utan resultat i forumet.

Tack på förhand.

Inaktiv

Har du brandvägg elr för då kan det vara den som klyddar.

Inaktiv

Jo jag har ju både windows brandväggen och på routern, men som jag sa så har jag ju öppnat portarna på både routern och windows brandväggen utan resultat. Har jag inte routern i kopplad så funkar det fin fint. Förut funkade det att spela även med routern igång men ej något mer. Så jag har ingen aning om vad det skulle kunna vara, har pillat på alla diverse inställningar för att kolla om det kan vara någon av dom. Men utan resultat. Skulle vara väldigt tacksam för alla tips eller svar.
Jag vet att det är många som har haft liknande problem. Bla. En kompis och så fort dom byte router så försvan fenomenet. Men som sakt, har ju aldrig haft några problem innan. Bara nu detta knasiga problem uppståt.

Tack på förhand igen.

Kan tillägga att det är en D-link 604.

Medlem

När jag lirar och får grymt hög ping, så är det i 90% av fallen attacker mot min dator. Så brandväggen går på högtryck (sist, så fick jag 100 attacker registrerade i ZoneAlarm på knappt en minut....). Så jag byter helt enkelt mitt IP och sedan är det bara att lira igen hehe.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:

När jag lirar och får grymt hög ping, så är det i 90% av fallen attacker mot min dator. Så brandväggen går på högtryck (sist, så fick jag 100 attacker registrerade i ZoneAlarm på knappt en minut....). Så jag byter helt enkelt mitt IP och sedan är det bara att lira igen hehe.

Händer ibland att jag får "ping-spikes" ibland, men eftersom jag är så enormt kass på nätverk så undrar jag hur man byter sin ip? Säkert jättesimpelt, men jag lär fråga. Kanske kan hjälpa mig också.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av Burglar:

När jag lirar och får grymt hög ping, så är det i 90% av fallen attacker mot min dator. Så brandväggen går på högtryck (sist, så fick jag 100 attacker registrerade i ZoneAlarm på knappt en minut....). Så jag byter helt enkelt mitt IP och sedan är det bara att lira igen hehe.

Okej, jo det kan nog vara någon liknande i mitt fall. Är dock noga med en extra brandvägg, den som kommer med Nforce moderkort. Och byta ip säger du, du menar då kanske internt då eller?

Aja ska ta och pilla lite till då, får prova sätta brandväggen på "hög risk"...

Tack för tipsen iaf.

Medlem
Skrivet av vibbe:

Och byta ip säger du, du menar då kanske internt då eller?

Nej, jag byter mitt ip jag får från BBB.

För att byta kan ni öppna kommandofönstret och skriva det som står nedan i ordning som det står.

#1. ipconfig /release
#2. net stop "DHCP Client"
#2.5 Här brukar jag vänta en stund så att någon annan får chansen att få mitt gamla ip, annars får jag bara tillbaka det om jag har otur.
#3. net start "DHCP Client"
#4. ipconfig /renew

Så, fix och färdigt.

EDIT:
Om ni nu inte orkar skriva allt det där varenda gång så kan ni ju alltid göra den som en .bat-fil.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:
Skrivet av vibbe:

Och byta ip säger du, du menar då kanske internt då eller?

Nej, jag byter mitt ip jag får från BBB.

För att byta kan ni öppna kommandofönstret och skriva det som står nedan i ordning som det står.

#1. ipconfig /release
#2. net stop "DHCP Client"
#2.5 Här brukar jag vänta en stund så att någon annan får chansen att få mitt gamla ip, annars får jag bara tillbaka det om jag har otur.
#3. net start "DHCP Client"
#4. ipconfig /renew

Så, fix och färdigt.

EDIT:
Om ni nu inte orkar skriva allt det där varenda gång så kan ni ju alltid göra den som en .bat-fil.

Det där funkar bara på BBB Ethernet-uppkoppling tror jag. Jag hade det förr och det funkade också för mig att göra så. Men det funkar inte på Telias DSL. Vet ej om det funkar på BBB DSL.

Medlem

Jag har BBB adsl uppkoppling och det funkar fint på det iaf. Nätverksenheten heter : "NVIDIA nForce MCP Networking Adapter" om det var det du menade?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar