BF2 i Widescreen..

Inaktiv
BF2 i Widescreen..

Är det någon mer än jag som har problem med att allt blir ut-draget när man spelar BF2 på widescreen? jag har 1680*1050 i skärmupplösning.

Finns det någon som har koll på vad jag bör ha för upplösning i spelet?

Inaktiv

Det är ju iallafall något visst med ett forum där alla brinner av lustan att dela med sig av sin erfarenhet och kunskap....

Medlem

Jag kan vara ute och cykla men jag har för mig att spelet inte tillåter WS.

Inaktiv

BF2 stöder 'typ' widescreen. Högerklicka på din genväg till BF2 som du startat spelet med och välj egenskaper. Där står något typ:

"C:\Program Files\EA Games\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1"

Ändra till:

"C:\Program Files\EA Games\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1680 +szy 1050"

Mer info på http://www.tweakguides.com/BF2_7.html
Det jag menade med att BF2 'typ' stöder widescreen är att man inte ser mer i widescreen utan mindre än 4:3. BF2 skär av överdelen av vyn utan an lägga till något på sidorna.

Medlem
Skrivet av Zypher_X:

Det jag menade med att BF2 'typ' stöder widescreen är att man inte ser mer i widescreen utan mindre än 4:3. BF2 skär av överdelen av vyn utan an lägga till något på sidorna.

Dessutom blir GUI:t (alla 2d-element inkl crosshair:et) utdraget och, i min mening, oanvändbart.

Inaktiv

Mm, det är som Zypher_X skrev, man kan själv välja upplösning.
Men jag tror även att Antialiasing inte funkar om man väljer en egen upplösning.

Har också en wideaspect skärm, och kör med 1680x1050 i windows och i andra spel, men jag har blivit van vid bilden i BF2, skulle kännas konstigt att ändra till wide nu.

1
Skriv svar