Flygplan - Tillför de något?

Inaktiv
Flygplan - Tillför de något?

Tjo.
Det är dax att dra igång en riktig diskussion här och inte bara pajkastning.

Denna tråden skall inte handla om flygplanens vara eller inte vara utan om huruvida de faktiskt tillför något till spelet eller om de endast existerar för ett fåtal piloters förströelse.

Min upplevelse av flygplan är följande:

1. Det är alltid samma människor som flyger dem.

2. De flyger ALLTID samma rundor, man ser aldrig ett flygplan som lägger en bombmatta på en bas man är på väg att ta t.ex.

3. De är löjligt svåra att skjuta ner (fortfarande).

4. På många kartor känns det som flygen har en privat strid någonstans ovanför kartan, t.ex på Dalian Plant. Där kan man sitta på marken och titta på dogfights. Där kunde planen lika gärna försvunnit.

Jag flyger inte själv flygplan (har inte ens den badgen =().

Vad säger ni?

/Grindah

Inaktiv

Ja menar du allmänt på servrar så är de inte ofta men vist händer det att piloter följer kommendörens order, Dom måste ju visserligen försvara sej själva också.

Jag tror att irritations stämpeln visar att dom gör ett bra jobb, inte för att jag själv gillar dom men helt klart hör dom till spelet som de ser ut i dag.

Största felet med BF2 i dag är att alla kan vakna upp i valfria roller, jag tycker att man bara ska få välja roll figur första gången, sedan ska visa roller va begränsat antal på som sorteras på spelarens rank i dess område. Tanken från mej är att man ska tvinga fram ett komplett lag.
Sedan borde det även krävas någon typ av medalj, cert eller dylikt för fordon.

Antar att så länge de är på publika servrar är de svårt att tillfredställa alla.

? 1. Det är alltid samma människor som flyger dem.?

Jag hoppas att de är så, Annars blir de som i filmen ?MINE?

? 3. De är löjligt svåra att skjuta ner (fortfarande).?

Ja inte är de lätt man måste orka hålla ut om man ska lyckas med detta, men tänk på att du hjälper ditt lag mycket bara genom att störa dom.

Inaktiv

Håller absolut med om det där med valfria roller.
Borde varit mer att man valde en klass och så körde man det, lite rpg-moment kanske. Jag vet inte. Men låt säga så här:

En server har ett visst antal slots på varje lag.
Det finns ~3 pilotslots, ~16 soldatslots, ~4 support, ~3 sniper slots och ~2 engineerslots. Och några medics så klart.
Så när man går in på servern tilldelas man den roll man skall ha.

Alternativt skulle man endast kunna begränsa de populäraste sakerna, t.ex flygplan och helis på ett sådant sätt att det fanns typ 5 i varje lag som var berättigade att flyga.

Då skulle man slippa "Mine-effekten" <--- Det myntades här, kom ihåg det!

/Groindah.

URK
Medlem

det som saknas är ett hot mot plan. sen tycker jag att det är samma visa än. en bra pilot tk 2 st för att komma först till "sitt" plan han får minus poäng och hoppar in i planet det första han gör är att åka till fiende mainbasen där personerna har kommit en bit ur basen och han släpper bomber på dem.

om det skulle finnas ett stort hot mot dem med en räckvid som man har en chans att göra nåt med så skulle det mera lösa problemet med plan.

sedan tycker jag att plan ska landa för att fylla på amo och laga sig själva då blir det mera skills vem som ska flyga. tänker mest på plan och heli när man väl lyckas skada dem så tar de varv över flygfältet så har de fult med liv igen.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Håller verkligen med om det där med reparationen.

Tycker flygfälten reparerar framförallt flygplan alldeles för snabbt. Om en engineer skulle stått där och reparerat skulle det tagit ~20 sekunder, men det räcker med 5 sekunder över ett flygfält för att få full hälsa. Det är bizarrt. Man kan helt enkelt inte dö med flyg om man inte är helt talanglös.

En annan tanke som slagit mig är varför flygplan och helis har en speciellt reparationsplatta medans tanks, apc och jeepar får snällt förlita sig på att deras medspelare kör som engineer...

Men rent konkret - vad har vi kommit fram till hittills?

1. Flyg repareras för snabbt över flygfält.
2. De borde landa för att få fylla på ammo osv.
3. Det saknas reella hot mot plan.
4. En speciell "pilot-klass" borde införas för att förhindra "Mine-effekten".
5. Räckvidden på AA bör förlängas.

/Grindah

Inaktiv
Skrivet av URK:

det som saknas är ett hot mot plan. sen tycker jag att det är samma visa än. en bra pilot tk 2 st för att komma först till "sitt" plan han får minus poäng och hoppar in i planet det första han gör är att åka till fiende mainbasen där personerna har kommit en bit ur basen och han släpper bomber på dem.

om det skulle finnas ett stort hot mot dem med en räckvid som man har en chans att göra nåt med så skulle det mera lösa problemet med plan.

sedan tycker jag att plan ska landa för att fylla på amo och laga sig själva då blir det mera skills vem som ska flyga. tänker mest på plan och heli när man väl lyckas skada dem så tar de varv över flygfältet så har de fult med liv igen.

Jo så kan man ju se de hela.

Ett problem till är ju första rundan, de blir lite ?Mine? stucket på flaggor,
Visa med sämre burkar kämpar för att komma in medan andra kör över sina egna bara för att få en flagga. Förstår inte varför man inte kan fylla ett fordon innan man drar iväg, de vinner man ju även själv på.

?Hot mot plan? de finns ju redan men ingen använder det taktiskt utan bara i panik för att man står 10 meter ifrån vapnet.

?reparationen? Ja du den biten har jag inte ens tänkt på då jag inte flyger, men det låter rätt att landa.
Kanske de skulle fungera med en commander för flyg, han ser till att dom tillverkas och ger spelare rätt att använda dom, han ser i en lista vilka spelare som söker licens och vilken grad dom har på flyg.

Medlem

de får väll moddifera in några hederliga sam site eller nått


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av [PHD:

Grindah"]
Men rent konkret - vad har vi kommit fram till hittills?

1. Flyg repareras för snabbt över flygfält.
2. De borde landa för att få fylla på ammo osv.
3. Det saknas reella hot mot plan.
4. En speciell "pilot-klass" borde införas för att förhindra "Mine-effekten".
5. Räckvidden på AA bör förlängas.

/Grindah

Håller med men på 3:an är ja tveksam, Dom har ju sin egen klass som värsta fiende,
Och skulle de bara vara att sikta å sedan ramlar skiten ner skulle de inte heller vara rättvist.

Du minns kanse vad du sa tidigare.

Skrivet av [PHD:

Grindah"]
4. På många kartor känns det som flygen har en privat strid någonstans ovanför kartan, t.ex på Dalian Plant. Där kan man sitta på marken och titta på dogfights. Där kunde planen lika gärna försvunnit.
/Grindah

Beror ju på att bägge sidor fungera som de ska.

Inaktiv

Ok, vi formulerar om frågan:

Hade spelet blivit bättre eller sämre utan flygplan?
Helis hade fortfarande funnits.

Personligen tycker jag det hade blivit bättre. Spelar bara SF numera då jag tycker flygplan är så lökiga.

Bara se på banorna i vanliga BF2 som spelas. Det är, enligt mig, mest sharqi peninsula och Strike at karkand som spelas mest. Banor utan flyg men sharqi har en heli.

Vad är anledningen till detta? Är det bristen på flygplan som gör det eller är det helt enkelt att dessa två är fantastiskt bra kartor?

/Grindah

URK
Medlem
Skrivet av zipa:

?Hot mot plan? de finns ju redan men ingen använder det taktiskt utan bara i panik för att man står 10 meter ifrån vapnet.

de anti flyg vapenen som finns är man alldes för oskyddad att gör nåt. helins eller planens kulspruta tar död på dej långt innan de har kommit in i verksamhets radien på dem.

sen har man oxå en stor bergänsning på radie mot flyg när man sitter i en AA oftast så finns det sandsäcksmur eller träd som är i vägen för man ska kunna få skott fält.

då har man inte räknat med snipers som plockar en lätt eller fordon eller marksoldater som man inte kan hålla koll på.

sen har de flare som ger dem gott med tid att hinna lämna verksamhetsradien på. då har de en liten kort stund som de är sårbarara. men annars så är det bästa sättet andra plan att få ut dem på. fast det är inte värt mödan att får ner några andra piloter när det finns grattis mål på marken.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Håller definitivt med att AA-vehicles och stationära AA-vapen är inte riktigt bra när det gäller flyg. Mot helis är dem helt okej enligt mig, men mot flyg är har de bara löjligt kort räckvidd. Inte blir det bättre av att de låser sig på oljetorn och sånt trams.

Medlem

AA-vapena borde bli mkt bättre för så dom är nu är ju löjligt


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

inget fel på AA. skjuter me lätthet ner 2av3 när ja får lock på dom.

det som dock skulle vara ett plus var om det fanns AA fordon på alla bannor med flyg så man kan förflytta sig hela tiden


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

håller med att flygplanen ska vara lättare att skjuta ner med tanke på så fort man får ett lock på dom släpper dom flares och drar iväg med efterbrännare.
Och sen så tycker jag också att man ska vara tvungen att landa med planen för att få ammo.
Men sist men inte minst så tycker jag att det borde finnas ett test i spelet som man gjorde indeviduellt som gick ut på att landa flygplanen. Skjuta ner saker som andra flygplan och stridsvagnar t.ex mm. och sen i multiplayer så ska dom med bäst resultat vara dom ENDA!! som kan använda flygplan.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

URK
Medlem
Skrivet av Lash:

inget fel på AA. skjuter me lätthet ner 2av3 när ja får lock på dom.

det som dock skulle vara ett plus var om det fanns AA fordon på alla bannor med flyg så man kan förflytta sig hela tiden

detta kräver bevis


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Om du skulle kunna flyga så tar det inte många sek. att skjuta ner ett plan ^^

Måste dock säga att Usa´plan är helt värdelösa, måste vara en medveten bugg från EA.

Har forskat lite i detta och enligt mina beräkningar kommit fram till att alla andra plan har förändrats förutom J10, den är fortfarande till 90% lika svår att träffa som/med AA/pilot/Linebacker etc som förut, medans Usa´s och Mec´s plan blir träffad av minst 1 av 2 missiler som siktas mot dom.

Så vill du överleva din flygtur, se till att konvertera till Japakines...

Medlem

Jag tycker att alla som sätter sig i ett flygplan, blir med i en temporar Squad, där alla piloter är medlemmar, och på så sätt kan få mål av commandern lättare.
Det känns som de flyger runt på sitt eget sätt, och inte är en del av ett uppdrag. Hur kan man förklara det... Poängjägare eller nåt.

Medlem

Jag tycker att det ibland är löjligt lätt att ta ned plan och helikoptrar. Det är bara att sikta på dem ett par sekunder så de blir stressade och släpper sina flares, sedan är bara att slänga iväg två stycken raketer när man har låst på målet... speciellt lätt är det med en mobil-aa...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Inaktiv
Skrivet av Sharpblade:

Jag tycker att det ibland är löjligt lätt att ta ned plan och helikoptrar. Det är bara att sikta på dem ett par sekunder så de blir stressade och släpper sina flares, sedan är bara att slänga iväg två stycken raketer när man har låst på målet... speciellt lätt är det med en mobil-aa...

Jag håller inte med när det gäller flyget.
När flyget släppt sina flares så e de borta inom 3-5 sekunder, så lång tid det tar för flares att brinna ut typ.
Så nä, enligt mig gäller det inte flyg.

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Jag tycker att det ibland är löjligt lätt att ta ned plan och helikoptrar. Det är bara att sikta på dem ett par sekunder så de blir stressade och släpper sina flares, sedan är bara att slänga iväg två stycken raketer när man har låst på målet... speciellt lätt är det med en mobil-aa...

Såvida inte planet ifråga flyger i cirklar ovanför dig har du aldrig tid med att vänta på att planet ska släppa flares och sen låsa igen. Du har långt ifrån alltid ens tid att få lock i en hyfsad vinkel. Dvs, om du skjuter missiler när planet dyker mot dig för att bomba så träffar inte missilerna, så är det.

Inaktiv

Ofta är det så att dom flyger är sanslöst dåliga på vanlig markstrid. Vilket är sjukt synd! Att skrota alla plan vore trevligt, eller ersätt planen med ett herkules eller likanande transportflyg!
Hur najs vore inte det???


signatur

BF2 Stats I Medlem i PHD
Dator¤ Asus A8N-SLI Premuim ¤ AMD 3500+ ¤ 2GB RAM ¤ XFX 7800GT ¤ 250GB SATA2 ¤ Samsung 930BF ¤

Medlem
Skrivet av XCan:
Skrivet av Sharpblade:

Jag tycker att det ibland är löjligt lätt att ta ned plan och helikoptrar. Det är bara att sikta på dem ett par sekunder så de blir stressade och släpper sina flares, sedan är bara att slänga iväg två stycken raketer när man har låst på målet... speciellt lätt är det med en mobil-aa...

Såvida inte planet ifråga flyger i cirklar ovanför dig har du aldrig tid med att vänta på att planet ska släppa flares och sen låsa igen. Du har långt ifrån alltid ens tid att få lock i en hyfsad vinkel. Dvs, om du skjuter missiler när planet dyker mot dig för att bomba så träffar inte missilerna, så är det.

ok... det kanske inte alltid är så lätt, men jag kör men en "speciell" taktik, man sitter fint o väntar när man ser ett plan och när det är precis framför eller ovanför en stationär AA så hoppar man in i den och skjuter planet i häcken när den flugit förbi. Jag kanske får ned nästan alla plan för att jag väljer situationer där jag är säker på att vinna.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Fritt fram för flak! säger jag bara.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av Lash:

inget fel på AA. skjuter me lätthet ner 2av3 när ja får lock på dom.

det som dock skulle vara ett plus var om det fanns AA fordon på alla bannor med flyg så man kan förflytta sig hela tiden

detta kräver bevis

jaaahaa??:<
vi får väll spela på samma server nångång då för ja vet då inte hur ja ska kunna bevisa det annars....

men som nån sa. man får stressa piloten lite och inte smacka iväg missilerna fören dom flarat vilket 99% av alla piloter gör efter cirkus 2-3sec av lock time sen är de bara fyra av och tacka å ta imot enkla poäng..

största problemet med stationära AA sites är att flygen ser än före man ser dom och dödar en.

så återigen Mobila AA ska ta mig tusan vara på alla banor med flyg:evil:

//
Sharpblade

pang på rödbetan den taktiken kör jag också med imellanåt funkar utmärkt


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Låter som att Lash skjuter ner klantiga/oförsiktiga piloter. Det med att vänta på flares fungerar ju hyggligt på helis för de försvinner inte direkt. Men plan släpper flares och är borta långt innan man kan låsa dem igen såvida de inte vet var AA är utplacerade på kartan, vilket vi nog får utgå ifrån att de flesta vet. Däremot kan ju mob AA vara lite luriga. Men även då främst mot Helis imo.

Största hotet mot flyg är flyg imo. Det är relativt enkelt att skjuta ner andra plan.

Kanske AI Samsites?

Medlem

Nä, men ärligt talat så förstår jag inte varför man klagar nu. Visst, före patcharna var planen faktiskt en utmaning... men NU? Come on...
Köpt BF2 igår eller vad?

Inaktiv

Andledningen till denna tråd är inte att klaga på flygplan utan att avgöra huruvida de faktiskt tillför något till spelet eller om de endast existerar för några få flyboys nöjes skull.

/Grind

URK
Medlem
Skrivet av [PHD:

Grindah"]Andledningen till denna tråd är inte att klaga på flygplan utan att avgöra huruvida de faktiskt tillför något till spelet eller om de endast existerar för några få flyboys nöjes skull.

/Grind

i visa få fall gör de nytta. mest blir man bara förbannade över dem.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Låter som att Lash skjuter ner klantiga/oförsiktiga piloter. Det med att vänta på flares fungerar ju hyggligt på helis för de försvinner inte direkt. Men plan släpper flares och är borta långt innan man kan låsa dem igen såvida de inte vet var AA är utplacerade på kartan, vilket vi nog får utgå ifrån att de flesta vet. Däremot kan ju mob AA vara lite luriga. Men även då främst mot Helis imo.

Största hotet mot flyg är flyg imo. Det är relativt enkelt att skjuta ner andra plan.

Kanske AI Samsites?

hört talas om teamwork? nej kanske inte..

har man killar som spottar åt en och säger vart flyget kommer så kan du vara redo och få ganska långt lock time på dom.

och ja flyg tillför spelet ganska mycket skulle jag vilja säga. så länge det finns piloter som gör punk insattser och inte är för poäng kåta och bara flyger och bombar där det är mest FI


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

URK
Medlem

om man vet vad planet är så hjälper det knappt inget.

det som talar i mot
1 piloten kan verka långt innan du kan verka
2 piloten ser på kartan om du sätter dej i AA.
3plan har flare som de laddas om lika fort nästan som de gamla hinner brinna ut.
4 flarens brinn tid tar slut så hinner planet lämna AA s verknings område.
5 piloten vet när du lyckas få en lock på dem


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

12
Skriv svar