Squad-jumping - JA / NEJ / NJA

Medlem
Squad-jumping - JA / NEJ / NJA

I nästa patch (v1.3) så ryktas det om att "squad-jumpingen" skall patchas bort, så vad vill du med "squad-jumpingen": Tas bort, behålla eller göras till en serverinställning så att en serveradmin själv kan välja?

Omröstningen aktiv i 30 dagar.


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Personligen så tycker jag att det ska försvinna, blir mer "verkligt" så.


signatur

Sugen på att spela BF2 med ett glatt gäng?
I sådant fall kolla gärna in http://www.phd-gamers.se/

URK
Medlem

jag tycker både sakerna är bra på sitt sätt. tex på karkland när usa blir sönder bombade så finns det en stackare som har lyckas komma igenom muren av skott granater stridvagnar och ligger och trycker vid en flaga och bara hoppas på att fienders commander inte ser han och lägger arty övver han. då tycker jag att det är bra att kunna join hans grupp hjälpa ta hans flaga och springa där ifrån och höra hur granaterna tar nakhåren på en.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Det borde bli som i Project Reality. Om du byter squad när du är död, så får du ett "Time Penalty" och får vänta extra länge på att spawna NÄSTA gång du dör.

Medlem

Ja, projectreality löser det på ett bra sätt. Alternativt skulle man inte kunna få byta squad när man är död. Självklart måste ju detta lösas på något bra sätt när man precis kommer in på en server och vill gå in i en squad det första man gör.

Förövrigt tycker jag squadjumping förstör frontkrigen som man hade i bf1942 det finns liksom inga fronter längre. Alla bara dyker upp lite här och där.

Inaktiv
Skrivet av Ravenous:

Ja, projectreality löser det på ett bra sätt. Alternativt skulle man inte kunna få byta squad när man är död. Självklart måste ju detta lösas på något bra sätt när man precis kommer in på en server och vill gå in i en squad det första man gör.

Förövrigt tycker jag squadjumping förstör frontkrigen som man hade i bf1942 det finns liksom inga fronter längre. Alla bara dyker upp lite här och där.

EXAKT!
Vi frontsvin från den gamla goda tiden trivs inte med detta teleporterande fram och tillbaks.. Hur ofta händer det inte när man precis tagit tillbaka en flagga så har en squad leader gömt sig nånstans o när man har åkt därifrån så kollar man kartan så har dom vart där o tagit flaggan igen :evil:


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv

Som aktiv BF2 spelare så tycker jag det är skit att dom ska ta bort squad-jumping. Hade dom gjort så att man ställde in det på servern så OK. Men tar dom bort det helt kommer BF2 communityn förmodligen bestå av public spelare. För att man behöver squad jumping på matcher för annars blir det helt konstigt.

Public kan jag hålla med om att det är jobbigt, som URK säger att det är irriterande när man tagit en flagga o sen går så tar motståndarna den igen.

Detta va vad ja hade o säga.

Medlem

Exakt hur skulle 'elit'spelarna inte klara av det? Det är inte direkt så att endast ett lag inte får squadjumpa medans det andra laget får.

Snälla någon, inte fler serverinställningar, FF på minor är verkligen sämst att ha som serverinställning, speciellt när de flesta servrar inte skriver ut om det är på eller av. Med EA-andan så kommer heller inte nya funktioner att visas på ett överskådligt sätt.

PS. 'Elit'spelarna är tydligen dem som är sämst på att anpassa sig, man tycker att det borde vara tvärtom. 'Noobs whine, good players adapt.' -Ordspråk från NS

URK
Medlem
Skrivet av XCan:

Exakt hur skulle 'elit'spelarna inte klara av det? Det är inte direkt så att endast ett lag inte får squadjumpa medans det andra laget får.

Snälla någon, inte fler serverinställningar, FF på minor är verkligen sämst att ha som serverinställning, speciellt när de flesta servrar inte skriver ut om det är på eller av. Med EA-andan så kommer heller inte nya funktioner att visas på ett överskådligt sätt.

PS. 'Elit'spelarna är tydligen dem som är sämst på att anpassa sig, man tycker att det borde vara tvärtom. 'Noobs whine, good players adapt.' -Ordspråk från NS

en noob spelare märk det knappt inte medans en elitspelare är mera nischad och det kan innebära att hela deras lags uppbyggnad i taktik måste göras om ifrån grunden.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:

en noob spelare märk det knappt inte medans en elitspelare är mera nischad och det kan innebära att hela deras lags uppbyggnad i taktik måste göras om ifrån grunden.

Nåja, lär i så fall vara riktiga nybörjare som inte märker av det. Tror säkert att de flesta som lirar BF2 regelbundet märker av någonting sådant, speciellt om det nämns i changehistory. Är det verkligen så illa att få dessa 'eliter' att tänka i andra banor eller är dem så insnöade i sina 1337t4x!1

Medlem

Med min 9 timmar, 23 minuter och 29 sekunder långa erfarenhet av BF2 i online-spelande tycker jag att det inte gör något att squadjumping försvinner.

Är det inte bättre att ha med en medic i squaden som livar upp en istället när man dör? Det kräver ju mer taktik och skill (vilket klan-gubbar borde gotta sig i istället för att gnälla om hur orättvisa ea/dice är) istället för att bara automatiskt och utan ansträngning bara spawna tillsammans med gruppen alltid, alltid, alltid.

Vill man vara med gruppen får man väl hålla sig vid liv. Dör du, låt en medic vara lite frireligiös och heala dig. Gör om, gör rätt. Starta om från närmaste bas. Ligger du då efter, öka takten.

Måhända att jag är noob i detta spel och min åsikt kanske därför inte väger så tungt, men det är bara vad jag tycker. Squadjumping känns mer som en exploit än en feature.


signatur

Nue maste jea geå å tjeöpa maej ein seirapslimpae

Inaktiv
Skrivet av danielj:

Är det inte bättre att ha med en medic i squaden som livar upp en istället när man dör? Det kräver ju mer taktik och skill (vilket klan-gubbar borde gotta sig i istället för att gnälla om hur orättvisa ea/dice är) istället för att bara automatiskt och utan ansträngning bara spawna tillsammans med gruppen alltid, alltid, alltid.

Det fungerar kanske när man spelar pub danielj men när man spelar matcher så har mna inte tid att springa o medda ens lagkamrater för du måste vara fokuserad på o ta flaggan, skulle det komma ett anfall o du springer o meddar kanske du itne hinner o medda o så har fienden flaggan. Därför hade de varit bättre att detta blev en server inställning.

Plus att det blir vädigt mycket jobb för klanerna att göra om sina redan inspelade taktiker.

Jag tycker EA/Dice lyssnar för mycket på alla BF2 forum som public spelare är innne o skriver på istället för att lyssna lite på oss som spelar i Ligor.

Medlem

Spelar själv en hel del och att det har blivit så stort väsen av denna korrigering känns som en väldigt omgen reaktion. Är det småbarn som kallar sig för "eliten" med sitt "elit språk"? Känns så ibland måste jag påpeka. Att ta bort denna funktion skänker en liten liten verklighetsförankring till detta så arkadaktiga spel. Jag tycker det är okej och skapar en något bättre realism. Dock kan jag hålla med om att servern i sig får bestämma om den ska aktiver respektive avaktivera denna funktion. EA borde ge valfrihet och inte styra med en järnhand.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Äh vadå inte ha tid att springa o medda. Det blir ju samma sak för bägge lagen, så då får ju båda lagen lika mycket tid. Same shit bara ingen quake teleporting...

Medlem
Skrivet av HM|rayyzor:

Det fungerar kanske när man spelar pub danielj men när man spelar matcher så har mna inte tid att springa o medda ens lagkamrater för du måste vara fokuserad på o ta flaggan, skulle det komma ett anfall o du springer o meddar kanske du itne hinner o medda o så har fienden flaggan. Därför hade de varit bättre att detta blev en server inställning.

Nu förstår jag inte. Det gäller ju inte bara ena laget, utan båda. Således blir det ju lika tufft för alla. Om man nu "inte har tid att medda ens lagkamrater" borde "klan-eliten" göra en mod där medics inte existerar över huvudtaget, så att de bara kan fokusera på att skjuta vilt. Medics finns väl med av en anledning? Ska inte medics vara en del av taktiken?

Skrivet av HM|rayyzor:

Jag tycker EA/Dice lyssnar för mycket på alla BF2 forum som public spelare är innne o skriver på istället för att lyssna lite på oss som spelar i Ligor.

Så bara för att man lirar public så är ens röst inte lika mycket värd, trots att man pungat upp samma summa pengar för spelet?


signatur

Nue maste jea geå å tjeöpa maej ein seirapslimpae

Inaktiv

Okej jag formulerade kanske lite fel i mitt inlägg men dom kan ju låsa denna tråden nu pga att ea nuhar gått ut officiellt med att squad-jumping kommer tas bort i patch 1.3

Detta är taget från EA's forum:

[PATCH 1.3 UPDATE]
We at DICE and EA are aware of the concern surrounding the coming change to squad selection. We would like to take a moment to ease the feelings of tension related to this change. Our goal is to refocus game play on team work, squad coordination and to also remove the spawning exploit used by some.

In BF2 we introduced tools that would allow players to support one another as they battle for control points. To further enhance this aspect of game play squads were introduced to give players even more tools to coordinate their efforts and support each other. Allowing squad mates to spawn on the squad leader was intended to provide an easy way for squads to stay together during chaotic battles.

Unfortunately squad leaders have been used by some to launch team wide attacks on remote parts of maps with little thought to actual team unity beyond these maneuvers. We believe this change will refocus the game play on team work and add more value to the roles of Squad Lead and Commander.

Så nu e de bestämt.

Medlem

Varför låsa tråden? Fler kanske vill få sin röst hörd i frågan. Speciellt om diskussionen återigen blir aktuell. Pollen kommer i.o.f. att vara avslutad men kommentarerna kan rulla på tycker jag.

Inaktiv

Okej jag kanske överdrev lite med att låsa tråden.

Men hur menar du att diskusionen kanske blir aktuell igen ???

Menar du att EA/DICE kanske ändrar sig o släpper en patch som aktiverar squadjumping igen elr lägger det som server inställning.....

Medlem

spela roll ... tiden brukar kunna "döda trådar" bra utan att dem blir låsta, så R.I.P lilla tråden när din dag kommer ...


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Ser inget positivt i squad jumping på public iaf. Känns som de enda som gnäller över att detta tas bort är de som skiter i teamplay och bara joinar squads för att få en bra spawnpunkt till sig själva.

1
Skriv svar