Vad är detta? Är ni fulla eller?

Inaktiv
Vad är detta? Är ni fulla eller?

Har ni blivit hackade eller? Var är alla inlägg?

Ska vi behöva gå igenom processen med att behandla alla nybörjarfrågor i 200000 trådar till nu eller?

/Grindah

Medlem
Skrivet av [PHD:

Grindah"]Ska vi behöva gå igenom processen med att behandla alla nybörjarfrågor i 200000 trådar till nu eller?

/Grindah

Life sucks.

Inaktiv
Medlem

oj oj oj ... :/


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Skönt med ny fräsch start tycker jag, fanns massor skittrådar förr

Inaktiv
Skrivet av [PHD:

Grindah"]Har ni blivit hackade eller? Var är alla inlägg?

Ska vi behöva gå igenom processen med att behandla alla nybörjarfrågor i 200000 trådar till nu eller?

/Grindah

typ... nja jag gillar inte den nya layouten.. den gammla var ju helt underbar....

Inaktiv

Aj.. jag får ont i ögonen av allt det här ljusa. Och vad har hänt med alla gamla trådar! Tycker synd om alla er som har lite koll som inte längre kan hänvisa till sökfunktionen

Inaktiv

Jäkligt synd att alla trådar har försvunnit...
Men åandra sidan så kanske det är bra så här, eller så kommer de äldretrådarna snart?


signatur

BF2 Stats I Medlem i PHD
Dator¤ Asus A8N-SLI Premuim ¤ AMD 3500+ ¤ 2GB RAM ¤ XFX 7800GT ¤ 250GB SATA2 ¤ Samsung 930BF ¤

Medlem

Tror inga gamla trådar kommer tillbaks.

Inaktiv

Jag villverkligen veta motivet bakom denna förändring, hade det inte räckt att byta skal på forumet?

Nej,detta måste vara en fyllegrej...

/Grindah

Medlem

Måste säga att det är skönt de rensat bort alla gammla trådar. En rejäl vårstädning. Men lugna ned dig [PHP]Grindhal, alla är nybörjare någon gång. Var vuxen och hjälp dem ist för att bete dig sådär.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tycker redaktionen har gjort ett utmärkt arbete med att göra om sidan, mycket mer community (en fördel enligt mig iallafall). Men de borde kanske som sagt ha sparat alla FAQs iallafall? :/

Inaktiv

Trist att allt gammalt försvann... Men ut med det gamla och in med det nya

Medlem
Skrivet av [PHD:

Grindah"]Jag villverkligen veta motivet bakom denna förändring, hade det inte räckt att byta skal på forumet?

Nej,detta måste vara en fyllegrej...

/Grindah

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=13070
http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=228


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Till er som klagar på layouten/designen så går det att ändra färgerna, hur ni gör det står klart och tydligt här.

Inaktiv
Citat:

Måste säga att det är skönt de rensat bort alla gammla trådar. En rejäl vårstädning. Men lugna ned dig [PHP]Grindhal, alla är nybörjare någon gång. Var vuxen och hjälp dem ist för att bete dig sådär.

Allvarligt talat: Sen när blev det "vuxet" att göra arbetet två gånger. Det är bara dumt.

Jag personligen har många gånger haft hjälp av FAQ:s som legat som stickys på forum t.ex.

Vi kan ta ett extremt exempel för att belysa hur dumt detta är:

1. Du har ett hotmail-konto.
2. Hotmail beslutar sig för att byta mjukvara och tar därför bort alla dina mail och anteckningar.

Nu ska jag vara konstruktiv:
Hade jag jobbat på FZ hade jag låst hela det gamla forumet och sedan bytt till detta nya. Det gamla ska finnas kvar för referens någonstans så att man faktiskt kan ta hjälp av den kunskap som ändå finns där.

Det vill säga:
1. Lås det gamla forumet
2. installera det nya.
3. tillhandahåll en länk till det gamla forumet så att man kan kolla där.

/Grindah

Inaktiv

Håller med föregående talare, fin design på sidan men jag känner att just när jag lyckats lära mig den förra designen så kommer en ny ljus måste byta skal.

Inaktiv

STOPPA BRON!
Ville mest prova att skriva ett inlägg. Känner mig mest hemma med er bf2 spelare!

Hej på er alla förresten!


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av [PHD:

Grindah"]

Citat:

Måste säga att det är skönt de rensat bort alla gammla trådar. En rejäl vårstädning. Men lugna ned dig [PHP]Grindhal, alla är nybörjare någon gång. Var vuxen och hjälp dem ist för att bete dig sådär.

Allvarligt talat: Sen när blev det "vuxet" att göra arbetet två gånger. Det är bara dumt.

Jag personligen har många gånger haft hjälp av FAQ:s som legat som stickys på forum t.ex.

Vi kan ta ett extremt exempel för att belysa hur dumt detta är:

1. Du har ett hotmail-konto.
2. Hotmail beslutar sig för att byta mjukvara och tar därför bort alla dina mail och anteckningar.

Nu ska jag vara konstruktiv:
Hade jag jobbat på FZ hade jag låst hela det gamla forumet och sedan bytt till detta nya. Det gamla ska finnas kvar för referens någonstans så att man faktiskt kan ta hjälp av den kunskap som ändå finns där.

Det vill säga:
1. Lås det gamla forumet
2. installera det nya.
3. tillhandahåll en länk till det gamla forumet så att man kan kolla där.

/Grindah

Vi har manuellt importerat över 12000 nyheter. Skulle vi importera alla trådar hade det också varit tvunget att ske manuellt, typ, och då hade vi inte varit klara det här årtiondet. Tro mig, jag ville det jag med, men det var inte realistiskt.

i phpBB klagades det på den klistrade FAQen, varvid jag uppmanade folk att pma mig så kan jag göra en ny renskriven. jag fick noll PM, det är lätt att klaga verkar det som...

Precis som jag sa i förra forumet: Jag hjälper gärna till men ni får själva göra arbetet. Om någon vill kan denne få de gamla stickytrådarna i textformat, renskriva dem och skicka tillbaka dem till mig, så lägger jag upp det som en klistrad FAQ. PMa mig i såfall, så klart får ni creds i inlägget.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv
Citat:

Vi har manuellt importerat över 12000 nyheter.

Är detta 1994 eller? Normalt brukar man spara det mesta i databaser och inte i designen.

Jag kan absolut förstå att man inte kan få med alla trådar som funnits i det gamla forumet här i det nya.

Jag tycker bara att ni inte borde tagit bort det. Jag har varje fall inte hittat nån länk till det gamla forumet.
Naturligtvis ska det gamla forumet vara låst.

Ja ja, nu e det så här. Bara att bita ihop.

/Grindah

Medlem
Skrivet av [PHD:

Grindah"]

Citat:

Vi har manuellt importerat över 12000 nyheter.

Är detta 1994 eller? Normalt brukar man spara det mesta i databaser och inte i designen.

Det betyder inte att det alltid går att göra saker på ett enkelt sätt, tillåt mig förklara och utveckla.

Vi har importerat dem, inte skrivit av dem. För att kunna användas på nuvvarande sajt var alla nyheter tvunga att läggas i kategorier, tilldelas nyhetstyp, kopplas till spel och/eller företag. Hittar du ett intelligent script som hade gjort det åt oss och ger det tills för fyra månader sen blir många i FZ glada

Till det så lades alla (nåja, vi är uppe i 4000 nu) spel in, lades in boxshots för dem, länk till wikisidor, forumlänkar, länkar till dess hemsidor... Ungefär detsamma för företagsidor - saker görs inte sig självt, oavsett hur saker lagras.

Om du vill hjälpa dina medmedlemmar så kan du hjälpa till med den ovan föreslagna FAQen.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv

Dessutom är ju detta med en nystart en grej som kanske gör att wiki:n kommer att fyllas på isf hänvisningar till en uråldrig tråd

Medlem
Skrivet av [PHD:

Grindah"]Jag villverkligen veta motivet bakom denna förändring, hade det inte räckt att byta skal på forumet?

Nej,detta måste vara en fyllegrej...

/Grindah

Klart att det är Grindah som kommer med ett sådant inlägg, alltid så diplomatisk


signatur

Sugen på att spela BF2 med ett glatt gäng?
I sådant fall kolla gärna in http://www.phd-gamers.se/

Medlem
Skrivet av MaxH:

Precis som jag sa i förra forumet: Jag hjälper gärna till men ni får själva göra arbetet. Om någon vill kan denne få de gamla stickytrådarna i textformat, renskriva dem och skicka tillbaka dem till mig, så lägger jag upp det som en klistrad FAQ. PMa mig i såfall, så klart får ni creds i inlägget.

Tre dagar sen snart, inget PM hittils. Tänk sedan när det gnälls på alla noobfrågor.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv
Skrivet av MaxH:
Skrivet av MaxH:

Precis som jag sa i förra forumet: Jag hjälper gärna till men ni får själva göra arbetet. Om någon vill kan denne få de gamla stickytrådarna i textformat, renskriva dem och skicka tillbaka dem till mig, så lägger jag upp det som en klistrad FAQ. PMa mig i såfall, så klart får ni creds i inlägget.

Tre dagar sen snart, inget PM hittils. Tänk sedan när det gnälls på alla noobfrågor.

All noob hittar väll sina svar på andra forum vilket jag ser mera som FZ:s problem.

1
Skriv svar