Cod6 Kommer!!!:D

Medlem
Cod6 Kommer!!!:D

You wouldn't be surprised to learn that "an all-new Call of Duty" title will be released in 2009, would you? Good, because that's exactly what's going to happen, according to Activision Blizzard CEO Bobby Kotick, who talked up the next Call of Duty in a post earnings release con call.

Kotick said that the publisher will "leapfrog" studios, which we'll assume to mean that, since Treyarch is hard at work on Call of Duty: World At War, that Call of Duty 4 developer Infinity Ward will be taking the reins on this one.

The Infinity Ward team has one unspecified project in the works for Activision, whom it just re-signed with, rumored to possibly have a sci-fi bent to it. Space marines? It's just crazy enough to work.

Gött eller vad

Medlem

hoppas på ww2 ur tyskarnas perspektiv!

Medlem
Skrivet av _jozo_:

hoppas på ww2 ur tyskarnas perspektiv!

Den dagen det händer kommer jag att köra "helikoptern" på Allsång på skansen. Rätt ut i direktsändning.

Skulle gärna vilja se ett (bra) FPS ur axelmakternas perspektiv, men utvecklarna är för fega för nåt sådant är jag rädd.
Skulle bli för mycket för jänkarna skulle jag tro.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem
Skrivet av _jozo_:

hoppas på ww2 ur tyskarnas perspektiv!

JAg håller också med dig
Tycker att dom ska gör ett spel där man spelar som tre länder i tre kampanjer.
Det jag tycker det skulle vara är att det ska heta
call of duty6:operation marketgarden
Man skulle spela som:Tyskarna,Britterna och jänkarna

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:

Den dagen det händer kommer jag att köra "helikoptern" på Allsång på skansen. Rätt ut i direktsändning.

nu ska du göra det också!:P

Skrivet av _jozo_:

hoppas på ww2 ur tyskarnas perspektiv!

de skulle vara mumma, men tyvärr säger realisten i mig att de inte kommer att hända....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Skulle gärna se en bra CoD version av Vietnam. För omväxlningens skull. Alla som hatar WW2 shooters slipper det, och alla som hatar moderna shooters slipper det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hmmpf Vietnam skulle vara riktigt kul // gamertag: NBK pvt Vutowsi cm'on lira lite:D


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Medlem

Cod är överskattat imo, lirade 1an det var underbart, 2an vart det för mycket 3an tyckte jag inte om 4an harj agi nte spelat känner inget sug heller efter det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle va kul och testa ubåtar någon gång


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:

Skulle va kul och testa ubåtar någon gång

Ta och lira Battlefield 1942 då

Medlem
Skrivet av _jozo_:
Skrivet av Jericho:

Skulle va kul och testa ubåtar någon gång

Ta och lira Battlefield 1942 då

Jaja, mn nu snackar vi förbättrad grafik, spelkänsla osv


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av _jozo_:
Skrivet av Jericho:

Skulle va kul och testa ubåtar någon gång

Ta och lira Battlefield 1942 då

VAr finns ubåtarna i bf1942

Medlem

De finns på guadalcanal banan bland annat.

Men som sagt Cod6 förvånar mig inte , dock hoppas jag på att det blir ww2 också då man älskar ww2 och det är där cod hör hemma.

Tycker även Infinity Ward skall börja ett nytt IP projekt eftersom de nu är så väl etablerade skulle de kunna skapa ett helt nytt spel.

Men ett spel ur Tyskarnas perspektiv vore äg.

Medlem

Det ska komma ett nytt... Infinity Ward äger nu hela varumärket själv till skillnad från förut då dom delade på det med Trayarch. Så varför skulle det inte komma ett spel till om dom köpte det efter det senaste utannonserade spelet!? Har dessutom hört att det kommer vara nutid igen...


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem
Skrivet av xXMarcusXx:

Det ska komma ett nytt... Infinity Ward äger nu hela varumärket själv till skillnad från förut då dom delade på det med Trayarch. Så varför skulle det inte komma ett spel till om dom köpte det efter det senaste utannonserade spelet!? Har dessutom hört att det kommer vara nutid igen...

Ja har hört att de ska bli sci-fi? vilket ja inte tror eller hoppas på


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

COD<3


signatur

You can't win the game...

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:
Skrivet av _jozo_:

hoppas på ww2 ur tyskarnas perspektiv!

Den dagen det händer kommer jag att köra "helikoptern" på Allsång på skansen. Rätt ut i direktsändning.

Skulle gärna vilja se ett (bra) FPS ur axelmakternas perspektiv, men utvecklarna är för fega för nåt sådant är jag rädd.
Skulle bli för mycket för jänkarna skulle jag tro.

Jag fattar inte varför dem inte vågar?
De kan göra så man kötta civlia med motorsåg och annat äcklig men de kan inte göra så man kan spela som tyska soldat. Alla var inte Nazi.:evil:


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

Inte någon stor överraskning om det kmr endå.

hatar nazister. Tack vare dom kan man inte ogilla judar/judendomen(Man får ju ogilla islam, kristendomen och alla andra ismer utan att vara nazist, tack för det -_-'').

Ge mig ett spel där man lirar tysk nazist istället, Skit samma om dom är dumma i huvudet då det är ett spel, skulle var kul


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av zauii89:

Men som sagt Cod6 förvånar mig inte , dock hoppas jag på att det blir ww2 också då man älskar ww2 och det är där cod hör hemma.

orka ww2. Både CoD 1, 2 och 3 är ww2 och CoD 5 som inte har släppts än är också ww2. Räcker det liksom inte med ww2 nu?


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem
Skrivet av Vike15:
Skrivet av zauii89:

Men som sagt Cod6 förvånar mig inte , dock hoppas jag på att det blir ww2 också då man älskar ww2 och det är där cod hör hemma.

orka ww2. Både CoD 1 och 2 är ww2 och CoD 5 som inte har släppts än är också ww2. Räcker det liksom inte med ww2 nu?

Hmm... Nej


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Vike15:
Skrivet av zauii89:

Men som sagt Cod6 förvånar mig inte , dock hoppas jag på att det blir ww2 också då man älskar ww2 och det är där cod hör hemma.

orka ww2. Både CoD 1 och 2 är ww2 och CoD 5 som inte har släppts än är också ww2. Räcker det liksom inte med ww2 nu?

Hmm... Ja

Redigerade ditt inlägg.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Det skulle vara intressant med ett Cod som utspelade sig i Korea annars ww1 skulle kunna bli något.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv

Det är inte WWII i CoD6, det går tillbaka till nuvarande tid. Har för mig att jag läste det i superplay innan CoD 4 släpptes.


signatur

Infiltrate the walls that are caving in
It ain't a bad thing,This ain't reality

Medlem

Infinity Ward har gått ut med att nästa COD inte kommer vara i WW2. Det loppet är kört har de sagt, så de blir något annat.

Ni kan räkna med:
*En konflikt där jänkare är inblandad
*Modernare vapen
*Terrorister är inblandade

Sen vet jag inte.

Medlem

Sålänge det inte är framtid så är jag nöjd.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Sålänge det inte är framtid så är jag nöjd.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Seriöst, om dom gör ett till WW2 spel så tar jag livet av mig..

Medlem

skulle vara kul om dom gjorde ett vietnam som omväxling...de e för mycket med ww2 nu...dom skulle fortsatt på den moderna tiden om ni frågar mig..visst cod5 är skitkul....i alla fall de jag har testat nu på betan...fast då e ju cod alltid cod...i princip samma online stil....men ja måste tyvärr säga att cod5 inte känns som något nytt spel, utan en modd till cod4....samma motor, samma grafik...känns som det enda dom gjort är att sätta dit nya ljud, nya modeller, nya vapen o nya banor....blev också väldigt förvånad när de fanns silencer o nån slags aimpoint att sätta på vapnet om man vill...dom borde ha fattat att WW2 inte är så poppis längre efter COD3

Inaktiv

Precis, Vietnam skulle vart extas. Gillar djungel miljö.

12
Skriv svar