COD 4 hur ser jag fps?

Medlem
COD 4 hur ser jag fps?

Vad ska jag skriva för att se fps när jag spelar?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

nj
Medlem

cg_drawfps 1 om jag inte minns helt fel.

Medlem

MAn ser väll alltid fps

Medlem
Skrivet av Alesi09:

MAn ser väll alltid fps

jag tror han menar Frames Per Second och inte First Person Shooter?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Antingen /cg_drawfps 1 som nj skriver eller /cg_drawfps 2 för mera info.
Vill du stänga av det så är det /cg_drawfps 0

Medlem

Annars kan du använda Fraps för att se fps.

http://www.fraps.com/


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Fast Fraps sänker din FPS, den tar en del resurser att köra.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Fast Fraps sänker din FPS, den tar en del resurser att köra.

Nja, så krävande är det inte

Medlem

Jo det kan jag lova att det är!

Medlem

alltid bäst att köra med den fps info som finns i spelet

Medlem

Fraps ska man köra när man vill spela in film. Då kör man först en /record * i spelet, sen kör man demon och spelar in med Fraps, då spelar det ingen roll om du får FPS drop, det är ju ett demo.

Medlem

Fraps drar ner prestandan på low-end system! Men som de ser ut nu när "nästan?" alla sitter på 4GB minne osv så märker man inget av de längre. Sen är de alltid gött att ha fraps igång om du tex skulle få syn på en fuskare så kan du snabbt spela in grisen

Medlem

Det använder jag /record till. Först /rcon status, f12, sen /record fusk eller annat filnamn. Fast det är nog gammal vana.
4 GB, du kör Linux alltså? Inget annat OS kan ju använda 4GB fullt ut. (Eller kör du Vista 64bit kanske? Då användar du nästan allt minne)

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Det använder jag /record till. Först /rcon status, f12, sen /record fusk eller annat filnamn. Fast det är nog gammal vana.
4 GB, du kör Linux alltså? Inget annat OS kan ju använda 4GB fullt ut. (Eller kör du Vista 64bit kanske? Då användar du nästan allt minne)

Japp Vista 64. Och vadå nästan allt? Vista 64 kan hantera 128GB! I övriga Windows versioner kan du forfarande ha 4GB installerat men dom klarar bara av att hantera 3.25GB, men eftersom priset på ddr2 minnen är så sjukt lågt köper man inte 3x1GB eller 1x2GB + 1x1GB! (om man inte gillar att klocka dvs)

Medlem

Eller Windows Server 64bit: 2TB


signatur

||||||||||||
||||||||||||

1
Skriv svar