Call of duty 6:2142

Medlem
Call of duty 6:2142

Ahead of this weekend's Call of Duty: World at War reveal, via Xbox Live Marketplace, comes a tasty little rumour hinting that the COD4 developer's next game will be a bit on the science fiction side.

Take it with a pinch of salt for the time being but an insider from Infinity Ward is reported to have said, "we are currently working on a new sci-fi title, we cannot release any more information as of yet, we may or may not announce it at E3."

We're not sure how much into the future we're talking here and we hope we're not going to be shooting little green men or vampires on Mars. We've done a little digging only to be greeted by blank looks, which doesn't actually rule anything out in our experience. But it doesn't confirm anything either.

Usually we wouldn't go for such randomness, but we've got a funny feeling about this one. More soon maybe...?

Ni kan ju dömma själva.
Jag hoppas på en uppföljare till cod4

Medlem

Men löjligt, det är precis lika löjligt som att folk tycker det är "onaturligt" att gå tillbaka till ww2.

Jag menar det finns absoult inga "lagar, regler" för vad som skall utvecklas och bara för att man gått in i tex Modern Combat kan man inte gå tillbaka? O_o

Detta rykte uppstår automatisk pga att folk tänker såhär

WW2 > Moder Combat > SCI FIC

Som om de vore något naturligt ? O_o

Tack och lov kommer juh Treyarch att åter ta titeln till ww2, vilket jag tycker äger.. det är trots allt där som Call of Duty hör hemma.

Medlem

Det skulle vara kul i fall man fick se i fall cod gick in på korea,vietnamn eller första världs kriget

Medlem

Hoppas ryktet är fel. Annars så kliver jag nog av CoD tåget.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Men löjligt, det är precis lika löjligt som att folk tycker det är "onaturligt" att gå tillbaka till ww2.

Jag menar det finns absoult inga "lagar, regler" för vad som skall utvecklas och bara för att man gått in i tex Modern Combat kan man inte gå tillbaka? O_o

Detta rykte uppstår automatisk pga att folk tänker såhär

WW2 > Moder Combat > SCI FIC

Som om de vore något naturligt ? O_o

Tack och lov kommer juh Treyarch att åter ta titeln till ww2, vilket jag tycker äger.. det är trots allt där som Call of Duty hör hemma.

Men CoD4 var inge flopp om vi sejer det, över 10miljoner ex har slåts det är mer än WW2 spelen (inte sammanligt utan enskilt).

Men CoD hör hemma i WW2


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

spelar ingen större roll för mig undre vilken tid liret är tänkt att spegla, huvudsaken för mig i ett fps är att det finns en gnutta "verklighetsförankring" i det, dvs inga monster eller "fantasibössor"

bajonett på!


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Håller med maggot,det blir skit dåligt i fall det blir laser puffror

Medlem

om de liknar BF:2142 så blir jag glad:)

fast med bättre grafik och mindre buggar då:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Tror inte det blir en cod i scifi.. Men man vet aldrig.

Medlem

nej, i sånna fall blir de nog nära framtid a la Advanced warfighter


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Hatar framtida spel, usch..

Tror inte CoD kmr ta ett sånt stort steg som att gå in i scifi


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Det skulle gå bra i fall dom typ bara hoppade kanske 30 år framåt.
Som i ghost recon advanced war fighter

Medlem
Skrivet av Alesi09:

Det skulle gå bra i fall dom typ bara hoppade kanske 30 år framåt.
Som i ghost recon advanced war fighter

Dem har knappast hoppat 30 år.

Allt som finns i Ghost Recon finns i dagens teknologi antingen redan i armen eller som prototyper.

Några av grejorna dem tog med var även på ritbordet i nuläget men ingenting var fantasy eller påhittat.

Dem där hjälmarna till exempel, kommer vara till stor nytta IRL.

Medlem

nej dom hoppade bara tjugo år om de är de du menar? jag fattar inte rikigt vad du vill ha sagt med ditt inlägg....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

nej dom hoppade bara tjugo år om de är de du menar? jag fattar inte rikigt vad du vill ha sagt med ditt inlägg....

ATT inget är påhittat dvs. Ghost Recon är inget jävla fantasi spel eller Sci Fic.

Medlem

är det nåt ja vill ha så skulle det vara ett riktigt fett WW1 spel !

Medlem
Skrivet av Lerner:

är det nåt ja vill ha så skulle det vara ett riktigt fett WW1 spel !

det har jag också velat ha! kosntigt att ingen provat det...förutom moddar då...

men jag tycker de ska lämna WWII, ganska trött på 40-talet...mer nutid, framtid hade också varit kul...om man håller det "realistiskt", inte något star wars eller star trek.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Varför inte Korea eller Vietnamkrigen?


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

Korea kriget är ju typ exakt samma vapen o allt som WW2 , ingen skillnad

Medlem

Jag vet! Vi kan gå till stora nordiska kriget!!
Spela det i fps.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar