Call of Duty (5): World at War

Medlem
Call of Duty (5): World at War

Vad har ni för förväntningar om spelet då?
Eller vad ser ni framimot?

Treyarch har inte gett så mycket info om spelet än. Det ända ja har hört att man kan va 4 st i co-op läget och det låter låvande Sen att behålla CoD 4 spelmotor. Även köra splitscreen i multiplayer för första gången.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

SplitScreen i MP gick i 3an också.

Men men jao du eftersom jag är en gammal PC gamer som lirat i claner så har jag inga förväntningar på COOP , det behövs inte ens enligt mig även om det är ett nice tillägg.
Viktigast är ett bra Multiplayer med ordentligt med Tweak/Configurations möjligheter + dedicated servers till PC versionen... så det inte blir alltför consolifierat.

Älskar WW2, så att cod går tillbaka till sina rötter är guld, och jag är helt övertygad om att Treyarch gör ett bra jobb.

Som sagt inte mycket info ute än men om dem håller vad dem, lovar vore det intressant, speciellt om de gör Cod lite råare och skildrar verkligheten lite mer samt mer destruction.

Förstörelse är nästa steg för cod motorn enligt mig, de har bra fysik och helt underbart gameplay i alla cod spelen, så vad som fattas är en dynamisk spelvärld som går att ta sönder lite mer :).

Imorgon kommer ju första trailern får se om den hintar lite om något speciellt , annars vore det juh ballt om man fick lira som Tysk.. i Single Player också.

Medlem

Jag gillar den delen i trailen där man ser en japan klättra upp i ett träd.
http://images.totalgamingnetwork.com/totalcod/wawtrailer/WaW0...

Medlem

Önskar att dom lät oss spela på Axis sidan, trött på Amerikanska 'hjältar' medans alla andra blir ignorerade, speciellt Britterna som bara finns med oftast som humoristiskt inslag.

Medlem
Skrivet av Puffin:

Önskar att dom lät oss spela på Axis sidan, trött på Amerikanska 'hjältar' medans alla andra blir ignorerade, speciellt Britterna som bara finns med oftast som humoristiskt inslag.

Håller med dig helt.
Vill se mer av tyskarna,japsarna och italienarna.
Brittern finns med i alla cod spel så dom är inte bara med i humoristiska inslag

Medlem

COD spelen ska ju framstå som ett "hjälespel" att USA o Storbritanien va hjältarna under WW2 och Tyskarna kanske var... kalla vad ni vill för dom.

Men ja håller med er, skulle va grymt kul o få se hur Tyskarna, Japsarna strider


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Soldaterna i sig var aldrig "onda", dom följde bara order - precis som Amerikanerna, visst Hitler var rent utsagt förjävlig men saken kvarstår att majoriteten av världens population lyssnar när dom blir tillsagda(det har gjorts rätt många psykologiska undersökningar om det här).

Inaktiv

Jag kan ju inte direkt påstå att jag är laddad inför det här spelet. Call of Duty 3 var ju inte direkt någon hit. Visst, singelplayerdelen var bra, men jag blev galen på att det inte gick att trycka bort alla cutscenes och videoklipp. Och multiplayerdelen var ju rätt värdelös, det var ju ganska obalanserat. Och det som retade mig mest var att det fanns vapen i singelplayerdelen som inte fanns med i multiplayerdelen som kunde balanserat det. Nä, Treyarch tabbade sig med det spelet tycker jag. Jag älskar dom andra Call of Duty spelen, så det handlar inte om att jag hatar hela serien.

Medlem

[quote=Puffin]Soldaterna i sig var aldrig "onda", dom följde bara order - precis som Amerikanerna, visst Hitler var rent utsagt förjävlig men saken kvarstår att majoriteten av världens population lyssnar när dom blir tillsagda(det har gjorts rätt många psykologiska undersökningar om det här).[/quote

Alla Tyskar hade ondska i sig för just pga Hitler va så himlans ond. Gjorde man inte som han sa som dog man typ, då vart man tvungen och agera anorluda.
precis som du sejer delvis.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

I alla spelen dom har gjort om normandie har dom glömt bort fransmänen

Medlem
Skrivet av Alesi09:

I alla spelen dom har gjort om normandie har dom glömt bort fransmänen

haha, sant


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Och alla stilla havs spel har dom glömt bort australien,Nya zeeland och britterna

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Alesi09:

I alla spelen dom har gjort om normandie har dom glömt bort fransmänen

haha, sant

Kanske för att fransmänen var bara ivägen (*_*) eller ja lite bra info langadom hit o dit men inget ûber stort


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Medlem

Det blir så Nice att de e WWII igen!=) älskade cod1-2 cod 3 va så där men detta blir nice Perks fordon o sånt Klättra lite träd som japan köra den klassiska japaneese sniper style "shot one wait for the medic";) Adda mig på xbox 360 NBK pvt vutowsi hade bra


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Medlem

Är ju inget nytt att amerikanerna glömmer bort alla andra länder i filmer/spel.

Hell, dom lyckas ju få kolonikrigen i nordamerika mellan frankrike och england att handla om amerikaner, som inte ens hade tankar på att kräva självständighet då

Medlem

http://cod.totalgamingnetwork.com/

Mer bilder på cod5 plus patch 1.7 till cod4

Medlem
Skrivet av Puffin:

Soldaterna i sig var aldrig "onda", dom följde bara order - precis som Amerikanerna, visst Hitler var rent utsagt förjävlig men saken kvarstår att majoriteten av världens population lyssnar när dom blir tillsagda(det har gjorts rätt många psykologiska undersökningar om det här).

Hörru du dö

Jo men du har en poäng vi säger såhär,
den "avarage/normala/vardagliga" soldaten var varken ond eller nazist utan följde order.

Å andra sidan hade dem ju egentligen ett ansvar och ett förnuft , de borde insett att det var fel.. vilket jag tror även många gjorde.

MEN...!

Det fanns otroligt många nazister, extrimister också, Waffen SS hade många jämnfört med tex Wermacht. Och sådana var riktiga jävlar onda och politiskt involverade många också...

För att inte tala om dem som vaktade / avrättade på lägren....!

Sen fanns de väl allmänna idioter och smarthuven överallt ... tala om överfallen mot ryska kvinnor osv.. psykfall under kriget osv osv

Jag tror nog de fanns både gott och ont på alla sidor under kriget.

Medlem
Inaktiv

[quote=Jericho]

Skrivet av Puffin:

Soldaterna i sig var aldrig "onda", dom följde bara order - precis som Amerikanerna, visst Hitler var rent utsagt förjävlig men saken kvarstår att majoriteten av världens population lyssnar när dom blir tillsagda(det har gjorts rätt många psykologiska undersökningar om det här).[/quote

Alla Tyskar hade ondska i sig för just pga Hitler va så himlans ond. Gjorde man inte som han sa som dog man typ, då vart man tvungen och agera anorluda.
precis som du sejer delvis.

Jaha, där ser man hur påläst du är.
Wehrmacht var som vilken annan armé som helst, dom gjorde sitt jobb, sen var det ju Waffen SS Divisionerna som stod för krigsförbrytelserna..(totenkopf,polizei osv..) .
Dom flesta i waffen SS va bara där för att slåss mot bolchevism, för att vara en Nazist måste du vara medlem i Nazistpartiet.
De allierade begick lika mycket krigs-förbrytelser u..enough said.

Medlem
1
Skriv svar