Server efterlyses CoD4

Medlem
Server efterlyses CoD4

Jaha, då vart man tvungen att vända sig till er

Det är så att jag leter efter en specifik server till CoD4 som jag fastnade för väldigt mycket när jag spelade för ett tag sedan, men efter ominstallationer och uppehåll nu tappat bort.

Jag tror det var en amerikansk server som spelade med Hardcore och där man enbart fick skjuta om man siktade med de Scopes/Ironsights som man hade, annars blev man kickad. De uppmuntrade även ofta till "taktisk förflyttning" och teamwork vilket gjorde att det blev ett mer lugnt tempo men mer nervpirrande känsla om att se vad som fanns bakom nästa krök

De admins som fanns var jädrigt bra och hela servern var väldigt mogen, med Teamwork och schyssta spelare.

Alltså:
Amerikansk server - Hardcore - Enbart ironsights/scopes - "Tactical Movement" - Teamwork

Måste bara hitta den igen, det var en sådan jädra känsla att spela där!
Och ja, jag har tittat igenom server-browsern men hittar/känner inte igen servern (glömt bort namnet) :evil:


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Låter som en underbar server
Men om du hade Xfire så kan man kolla up sin server historia.

Medlem

Hittar du den inte kan du testa modden Heat of Battle, där finns inga crosshairs, utan all sikte sker med iron sights/scopes. Dessutom måste man vara mins två för att ta ett objekt (capture and hold gameplay) Finns det flera på serveren så behövs det flera för att ta ett objekt.
Om man spelar på en standard dom bana så är ronden över när alla tre objekt är i ett lags kontroll. Det tar oftast mycket lång tid.
Mycket teamplay inbyggd.

Medlem

Tack för svaren, men jag tror jag har hittat den nu, tyvärr verkar det inte vara några spelare inne på den någonsin

Aja, har hittat en annan server, fast den är kanske liite väl hård med reglerna samtidigt som de själva (klanmedlemmarna/admins) tummar lite på reglerna till deras fördel ibland. Tror den heter =7Cav= +(någonting). Bra server om man gillar att ta det lite lungnare ibland, men som sagt, de är hårda där...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

1
Skriv svar