Call of Duty 4 suger

Medlem
Call of Duty 4 suger

Okej, det låter kanske noobigt men det är sant. Finns allt för många buggar, saker som man inte kan skjuta igenom fast dem är av trä och hur tunna som helst. Glas som inte går sönder, det är bara fånigt att spela detta ruttna spel. Jag hann spela till rank 21, hade gjort alla fyra Custom Klasser, hade haft hur skoj som helst, men så idag.....

Jag loggade in, tyckte det såg konstigt ut i menyn men kunde inte lägga fingret på vad. Så jag började spela som vanligt, när jag kom in, hade jag inga Custom Klasser kvar, tänkte att det var nog nåt med servern för att göra den lite mera rättvis. Men sen när jag slutade spela på den servern och kom tillbaka till menyn såg jag att Create Custom Class var grå, kunde inte trycka på den, fick panik då och tryckte på Rank & Challanges, där fick jag nästan hjärtattack. Jag var tillbaks på Rank 1 igen!!

Snacka om slöseri med pengar / tid. ALDRIG MER CoD4!


signatur

Jag äger.

nj
Medlem

Kika i "Call of Duty 4 - Modern Warfare\players\profiles\profilnamn\", där ska du ha en fil som heter mpdata och en fil som heter mpdata.corrupt.
Testa döpa om mpdata.corrupt till mpdata och se om det räddar din gamla info.
Tyvärr så har Infinity Ward valt att spara all info lokalt på datorn, så då finns det rätt mycket som kan orsaka att multiplayerinfon kan försvinna (det rekommenderas bla att man tar backups på dessa filer när man patchar spelet osv), hade kunnat fungera smidigare om de löst det genom all sådan data sparas hos dem så man måste logga in för att komma åt det eller liknande.

Medlem

jag fattar inte hur man kan skriva så här.
Det äger

Inaktiv

Men, en bugg i spelet, gör att du tycker att det suger. Konstig snubbe, det är väl för bra för dig!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Klart man blir förbannad som spelare när man blir rank 1 igen. Helt klart hans rättighet att tycka att spelet suger för övrigt. Dock är det trist.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Rank 1 hinner man ju fan med på en dag. Ta dig i kragen och spela spelet för det är roligt och inte för ranken.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Formaterade datorn igår, hade ej cod på samma partition som win och hade sparat min profil med MP delen.
Idag så skulle jag lägga in det men får bara corupt data och rank 1 så alla mina red tiger skins är borta vilket jag hade en så där 4-5 stk.Iofs så har jag inte provat att instalerat om spelet men verkar konstigt eftersom spelet inte ligger på samma partition som win gjorde.

Hittade ett prog som någon hade gjort för att spara MP profilen vilket jag gjorden ganska offta och jag gjorde det oxå manuelt men ingen av dom funkar så jag är nog oxå lite smått iriterad men tycker spelet är lysande men vet ej om jag orkar slita så mycker som jag gjorde för för att få tillbaka min red tiger och dom blue tiger (som var många) som jag hade.

Någon som har nått tips hur man fixar det.?

Medlem

...Umm, några buggar? Seriöst, det här spelet är det bästa Online shootern på länge (Halo 3 är också kul men inte lika)
Själv så älskar jag det spelar det hela tiden på Xbox Live <3


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Avinstallera, dvs i detta fall räcker det med att nyinstallera på samma plats, Win tror jo inte du har spelet, finns inte i registret.
Se kopiera din profil tillbaka på plats.

Skrivet av Tank:

Formaterade datorn igår, hade ej cod på samma partition som win och hade sparat min profil med MP delen.
Idag så skulle jag lägga in det men får bara corupt data och rank 1 så alla mina red tiger skins är borta vilket jag hade en så där 4-5 stk.Iofs så har jag inte provat att instalerat om spelet men verkar konstigt eftersom spelet inte ligger på samma partition som win gjorde.

Hittade ett prog som någon hade gjort för att spara MP profilen vilket jag gjorden ganska offta och jag gjorde det oxå manuelt men ingen av dom funkar så jag är nog oxå lite smått iriterad men tycker spelet är lysande men vet ej om jag orkar slita så mycker som jag gjorde för för att få tillbaka min red tiger och dom blue tiger (som var många) som jag hade.

Någon som har nått tips hur man fixar det.?

Medlem

Även jag har fått börja om från rank 40-46 ungefär 3 gånger nu, och jag har fortfarande inte tröttnat. Håller helt klart med att det är en nackdel att profilen sparas lokalt på datorn, men de förstör fortfarande inte spelet. Tycker inte ranken är speciellt viktig i spelet. Möjligtvis vissa perks, men det är inte direkt så att du har 0% chans att döda en på lvl55 när du själv är lvl1.


signatur

snestreck woicer

Medlem
Skrivet av woicer:

Även jag har fått börja om från rank 40-46 ungefär 3 gånger nu, och jag har fortfarande inte tröttnat. Håller helt klart med att det är en nackdel att profilen sparas lokalt på datorn, men de förstör fortfarande inte spelet. Tycker inte ranken är speciellt viktig i spelet. Möjligtvis vissa perks, men det är inte direkt så att du har 0% chans att döda en på lvl55 när du själv är lvl1.

Sa inte att spelet var dårligt eller att jag ska slupa pga av min rank, å jag menade inte att en rank1 har sämre chans att döda en 55.Men har man kämpat lite för skinsen så är det lite frustrerande.

Instalerade om spelet igår, å nu har jag lyckast fixa min rank iofs inte samma som jag hade innan jag formaterade men ilaf inte rank1 :\

Medlem

HAHA va synd då jag har 3 accounts alla LVL 55 2 med alla guld vapen e ju bara kul att starta om hela tiden o äga folk med sin lvl 3 gubbe bit ihop o spela igen kompis LMAO !!!

Medlem

Snacka om att ge upp! Jag menar man går typ upp 6 levlar på en dag, så det gör inte mig så mycket om jag fick börja om på lvl 1. Fast vissa challenges kan ju vara lite jobbiga att behöva göra om.

Medlem
Skrivet av CivilAction:

HAHA va synd då jag har 3 accounts alla LVL 55 2 med alla guld vapen e ju bara kul att starta om hela tiden o äga folk med sin lvl 3 gubbe bit ihop o spela igen kompis LMAO !!!

Drugs are bad, mmkay.

Medlem
Skrivet av CivilAction:

HAHA va synd då jag har 3 accounts alla LVL 55 2 med alla guld vapen e ju bara kul att starta om hela tiden o äga folk med sin lvl 3 gubbe bit ihop o spela igen kompis LMAO !!!

Vad går du på?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

en annan sak man stör sig på är att alla småpojkar ifrån counter-strike har hittat till cod4, och de medför som alltid fusk och annat drabbel. Nu vet jag att alla "stolta" cs-spelare kommer ha synpunkter - och då vet vi ju att ni känner er träffade.

en annan sak som har kommit mer och mer är allt s.k "whine" om bl.a. granatkastaren som fått smeknamnet "noobtube" och när man säger att man inte bryr sig om deras whine och att dom kan forstsätta sålänge dom vill så kommer de 10 pers till som sätter igång. tillslut fylls skärmen av folk som sitter och klagar samt att man ser sitt eget nick flyga förbi i chatboxen då man inte skrivit något på 5-10min och då kan man inte annat än att lägga sig i och fråga vad dom egentligen vill.. jag menar ska man spela ett spel där man dödar människor tar man cod4 eller liknande, vill man kramas och tjata å gnälla om vardagsproblem/svårigheter i hemmet så väljer man second life!

jag brukar fråga mig själv "har jag verkligen betalat för den här smörjan?" 499kr för att senare bemötas av fuskare och folk som gnäller över ett befintligt vapen. nästa gång tänker jag handla av pirater. sen får APB ha sina synpunkter - de bryr jag mig inte om.


signatur

Chooch it

Medlem

Det här kanske kan hjälpa lite, en anouncement från Even Balance:

From http://www.evenbalance.com/index.php

March 25, 2008

We rarely announce anything regarding commercial cheats and hacks. However, we are aware of the numerous "You Tube" type videos and posts on various sites where hackers who sell cheats make claims that are false but sound believable about PunkBuster and hack detection status. We receive numerous emails daily by concerned honest players regarding advertisements for undetectable hacks, etc. The truth is that via recent enhancements to PunkBuster's detection capabilities, we have cracked down hard on cheaters who pay for hacks in the games we support. Some commercial cheat sites have closed down due to our new methods and others have private forums where punks routinely complain about getting caught with the "undetectable" hacks, demanding refunds, etc. We have always maintained a strict policy of not giving money to punks, but thanks to community volunteer moles who have helped us obtain access to private hacks via donations of their time, etc., PunkBuster has been catching hacks from virtually all commercial cheat sites in recent weeks and months.

One of the recent enhancements involves our memory scanner which aggressively scans for patterns included in known cheats (public and private). A commercial hack site where we have had recent success catching their subscribers has recently staged a few demonstrations of inserting text-based patterns via certain chat-related systems such as IRC, Instant Messaging, etc. directly into the memory of computers. These are specific text patterns that we have deployed in some supported games in the recent past. It is clear that many of the demonstrators are cheat-supporters willingly participating in the demonstration, but there is evidence that some innocent players had PunkBuster violations triggered during the past few days by the hackers who sent specific text patterns into the chat programs that were open during gameplay. We are removing these text based patterns from our system and encourage admins to not ban for PB violations that occurred during the past few days.

Online gamers who play with other programs running should always enable security features in their messaging and chat programs to deny auto-download of files and only accept downloads from people they know and trust. As always, from PunkBuster's standpoint, if a known cheat pattern is in the memory of the computer during gameplay, then a violation will be triggered. We have always suggested closing other programs while you are playing multiplayer games on PunkBuster servers and that remains the safest policy. Leagues that require chat room usage for competitive play should take steps to ensure that only league participants have access and suspicious activity should be reported to us when there are concerns about manipulating the system.

Och whiners osv, dom unviker man ju lätt vid att välja en server där admins inte tillåter sånt.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Och whiners osv, dom unviker man ju lätt vid att välja en server där admins inte tillåter sånt.

har man hittat sitt favorit gamemode så lirar man de och vad jag vet så finns de inte så många servrar som kör hc sab. lr hc hq som har en specifik regel mot just "whine".
och om man mot alla odds hittar en servern med en sådan regel så är det 5% chans att man ser en admin inne.


signatur

Chooch it

Medlem

Jao du det där med ranken måste det gå ut över att du bedömer spelet som helt ruttet?, Jag spelade cod seriöst förut med clan, i början av Cod4 så vart ranken resettad 3ggr , de fixade de problemet runt Jul.. det är något man får leva med.. IW gör ett bra jobb.

Att lira public lattjande är en sak att lira matcher , seriösa som oseriösa är en annan sak och mycket mer roligt om du frågar mig.

Dock är jag fortfarande lika besviken på att de gått till Modern Combat skit , BF & COD @ WW2 <3 LOVE FOREVAH

Alla som säger ww2 är uttjatat kan ta sig någonstans, finns hur mkt som helst att basera slag händelser på för de kommande 1000 åren synd bara att allt måste kretsa runt sista året i Normandie för det är det enda folk känner till om generellt sett.

Medlem

Hade varit kul att se Italien eller Creta.

Medlem

Faaan, jävligt ojämnt är det online . 70 procent av spelarna är level 55, 25 procent är 10 eller mindre . Roligt för oss nya spelare att spela, man dör hela tiden . Ingen ide att spela känns det som : [

Medlem
Skrivet av |scrubs|:

Faaan, jävligt ojämnt är det online . 70 procent av spelarna är level 55, 25 procent är 10 eller mindre . Roligt för oss nya spelare att spela, man dör hela tiden . Ingen ide att spela känns det som : [

välkommen till cod4...

50% av alla r.55 känns som att dom inte nått r.55 den ärliga vägen heller så de minskar lusten att spela ytterligare...


signatur

Chooch it

Medlem

Faaan, jävligt ojämnt är det online . 70 procent av spelarna är level 55, 25 procent är 10 eller mindre . Roligt för oss nya spelare att spela, man dör hela tiden . Ingen ide att spela känns det som.

Bara för att de är lvl 55 gör dem inte odödliga jag är lvl 20 och har lika stor shans att döda en lvl 55 som en lvl 10.


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

inte ovanligt o se lvl20 leda frags listan mot lvl55 så rankingen gör varken till eller från på den biten.

Dock nån som vet om man förlorar vapen addon som man samlat på sig och nya vapen ifall profilen får sönder??

själv hade jag inte sett nått om att profilen måste backupas i readme när jag köpte spelet finns ju ingen anledning att besöka spelets hemsida ifall man är nöjd ..

nån som vet ifall det går o köra alla vapen på no ranking servrar?

kanske dax o köra på sådana så man slipper sånt där skit


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Går profilen sönder förlorara du alla levels och börjar om. Om du kan köra alla vapen på en moddad server beror på modden, vissa kan du, andra måste du bygga rank från början som då gäller på alla servrar som kör den mod.

Medlem

jag är lvl 22 och äger upp 55or hela tiden

fast det är ganska lamt att dem flesta 55or inte har tagit 55 på "ärlig väg"

Medlem
Skrivet av Hix0r:

jag är lvl 22 och äger upp 55or hela tiden

fast det är ganska lamt att dem flesta 55or inte har tagit 55 på "ärlig väg"

Funkar inte PB i COD??
Jag har precis dratt igenom SP.. Ska jag nu möta massa glin som fuskat i MP??

Ska hem och leta nybörjar-servrar sen.

nj
Medlem
Skrivet av GoDSPEED:
Skrivet av Hix0r:

jag är lvl 22 och äger upp 55or hela tiden

fast det är ganska lamt att dem flesta 55or inte har tagit 55 på "ärlig väg"

Funkar inte PB i COD??
Jag har precis dratt igenom SP.. Ska jag nu möta massa glin som fuskat i MP??

Ska hem och leta nybörjar-servrar sen.

PB är inte direkt den säkraste lösningen, händer ibland att det dyker upp en aimbot eller liknande (även om jag märkt av det ytterst sällan).
Spelar man på servrar som streamar till tex PBBans och/eller PunksBusted så minskar förvisso risken för att man råkar ut för fuskare, men den finns fortfarande där.

Dock så är det inte direkt svårt att nå rank 55, handlar egentligen bara om att spela tillräckligt mycket.

Medlem

PB registrerar inte heller om du har fuskat med profilen, det är ju filer som får vara i spelet då.
Men det spelar ingen roll om man får möta sådana som gjord det, dom är ju relativt enkla att handskas med.

Inaktiv

En sak att reflektera över vid klagomål på rankingen och att man inte har en chans mot level 55 killar. Man har ju bästa vapnet redan från början, iaf för hardcore. M16 äger stenhårt faktiskt, min favorit för de flesta banor är faktiskt m16 med ljuddämpare.

12
Skriv svar