Medlem
CoD 4 problem

Hejsan..

Har köpt CoD 4 genom Steam laddade ner startade SP allt på max utan några problem... Sedan startade MP började lagga sönder i själva menyn, ställde allting på low( med svårigheten pga lagg i menyn)..Hjälpte inte.. Uppdaterade GFX drivers, DX 9 o även PB( punk buster)... sedan trodde jag att det var Steam så jag tog bort det o drog ner en Pirat version av CoD 4 men använde mitt original nyckel.. Fick samma problem i MP... Har någon här haft liknande problem?

PC SPecks:

Q6000 2,4 GHZ
2 GB ram
8800 320 GTS
XP pro 32 bit
Net: 100/100 Mbit

Medlem

Vilka drivrutiner använder du? Och kolla dessutom vad du har anti alliance satt till i spelet, det har varit en del strul med det, så man fick sätta spelet på 0 och skruva upp det i drivrutinerna istället.

Du har kollat grafikinställningarna? Dom är separate från SP och MP.

Inaktiv

Har du stängt av anti-virus?? Dock låter det skumt emd lagg i menyerna.

Medlem

Jag kanske har hittat orsaken till ditt problem, det är fler som har haft det med just 8800.
Ställ in grafikkort till två fast du bara har ett och testa sen.

Medlem

Att du ska köra SLI support i CoD spelen fast man bara har ett ska man alltid göra.. Mest för att du får bättre prestanda

Folk gjorde så i CoD2 för att få över 500fps

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Vilka drivrutiner använder du? Och kolla dessutom vad du har anti alliance satt till i spelet, det har varit en del strul med det, så man fick sätta spelet på 0 och skruva upp det i drivrutinerna istället.

Du har kollat grafikinställningarna? Dom är separate från SP och MP.

senaste drivrutiner från Nvidia ( laddade ner från deras hemsida, ej beta!)

Medlem
Medlem

Köpte Vista Ultimate sen instalerade spelet o all lagg i meny försvann.. antagligen hade jag någe problem med DX 9 pga spelet körs i dx 10 som jag förstår...

Medlem

Jag har också ett problem med Call of Duty 4, vet inte varför, det blir massa lagg i ~20 sec, bilden fryser dom 10 första.
Resten av tiden är det inget lagg och det funkade utan lagg hos min kusin när jag var där och LANade (jag var inte inne på LAN när jag spelade COD4 där, var på samma servrar som nu).

Medlem

Kör du trådlöst hemma och kabel hos kusinen?

Medlem

Nope, sladd båda, samma hastighet på nätet.
Tänkte kanske om det var nåt med modemet/routern?:|

Medlem

Det låter så. Kanske kolla efter nya drivrutiner till det. Kör du både modem och router så testa utan routeren.

Medlem

Så.. det funkar fortfarande inte, har kollat med modemet, inget fel, har provat bytt IP utifall det var punkbuster.. som sagt.. så fryser bilden och jag laggar lite överallt, då blir FPSn 5-50 lite olika och sen går den upp till ungefär 100 igen..

Medlem

Testa att ladda ner PBSVC.exe från www.evenbalance.com och av-installera, sen geninstallera PB services, dvs PnkBstrA och PnkBstrB som både ska köra hela tiden.
För en säkerhets skull kan du köra en manuell uppdatering av PB med, där behöver du PBSetup från evenbalance med.

Testa också att öppna portarna du behöver till CoD4 i din router, det kan du göra på http://www.portforward.com/

1
Skriv svar