Cod 4 orginal problem

Inaktiv
Cod 4 orginal problem

hej, har kört med en crackad version av cod 4, men idag så köpte jag spelet, testade först att bara byta cdkey men jag fick inte fram några servrar alls i multiplayer. Tog då bort spelet helt, kollade även regedit... inget kvar.
Installerar spelet och kör igång, då står det att de är fel dvd skiva i :S kör igång multiplayer där kommer jag in men kan inte hitta några servrar.

vad kan vara felet?, hur fan kan inte original skivan funka...

tack på förhand

/daniel

Medlem

Måste ligga nåt kvar i registret. kollade du manuellt eller med nåt regclan program?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

kollade manuelt, vad finns det för program i så fall?

tack för svar.

Medlem

Kollade runt lite, detta program är gratis och verkar fungera smärtfritt.

http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner....

Själv kör jag ett helt äkta Registry Mechanic. Men tror att deras trial bara visar problemen, ej ger chans att fixa. Men du kan ju dubbelkolla genom att installera och prova. här är en länk till dem.

http://www.pctools.com/registry-mechanic/download/

Dock vill jag betona att du vid varje försök gör en BACKUP bara ifall det uppstår problem. Det tar bara någon minut extra och är värt det. Båda program erbjuder en backupfunktion.
Lycka till!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

tack för snabbt svar och program :), men ska jag då ta bort spelet först och sen göra en "rapair registry issue"?

och angånde backup:en finns både windows backup och registry backup men de räcker väl med registry backup va?

Medlem

ja, ta bort spelet först(avinstallation) och kör sedan programmet. Och windowsbackup är en systemåterställningspunkt. Men det räcker med registry backup.

Hoppas att ditt problem kan lösas med hjälp av detta. Nu är det godnatt.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

tack för hjälp fungerar dock fortfarande inte.
får fortfarande fel medelandet:

Cannot locate the DVD-ROM
- Please insert the correct DVD-ROM, select OK and restart application

oerhört frustrerande :evil:

Medlem

Hm, något program igång...typ Deamon-tools osv? För att mounta din gamla iso , innan du köpte spelet? Kan skapa konflikt. så stäng av dem och unmappa drives och testa.
Annars så vet jag inte, googlade lite och det verkar finnas några med liknande problem som har bytt ut sina DVD-ROM och fått igång det efteråt. Hoppas det inte är så olyckligt för dig. Nu är det natta...igen hähä


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

smart att du tänkte på deamon-tools, tänkte inte alls på det.
dock hjälpte det inte

jippi köpa ny DVD-ROM känns ju så där roligt...
aja får försöka testa med någon annan.

tack för hjälpen, hör gärna av dig om du kommer på något nytt

Medlem

Installerade du av spelet...sedan avinstallera Deamontools...sedan in med spelet igen. Det var activisions förslag. Och jag hör av mig om jag kommer på nåt mer.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Tjena, Jag har ett stort problem iförrgår var mitt vita sikte inte framme när jag starta cod4, deta var inte en hardcore server men siktet såg jag inte till nån som vet hur jag får det tillbaka så e jag tacksam om ni kan skriva de tack

1
Skriv svar