Kasta tillbaka granater? [360]

Medlem
Kasta tillbaka granater? [360]

Någon som kan förklara hur man gör lyckade försök med detta?

För min del har det alltid slutat med att granaten sprängs i min hand.
Måste man sikta på något speciellt sätt? Räcker det att trycka RB, eller måste man hålla in?

/Jeppe

Inaktiv

menar du i MP eller SP? för dom flesta som spelar online håller in granaten ett tag innan dom kastar. på så sätt så sprängs granaten tidigare, vilket gör det omöjligt att kasta tillbaka.

I SP så har du några sekunder på dig att kasta tillbaka, bara o trycka fort på RB.

Medlem

Menade i MP, enda jag spelat än Men man ska bara trycka på RB så snabbt man kan och hoppas på vinst? Inget behov av att sikta eller så?

Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Menade i MP, enda jag spelat än Men man ska bara trycka på RB så snabbt man kan och hoppas på vinst? Inget behov av att sikta eller så?

Har bara spelat på PC men där är det bara att klicka fort som fan och hoppats på att den som kastade granaten inte "kokat" den.
För det mesta slutar detta dock med att du dör eftersom de flesta väljer att hålla inne kastknappen nån sekund innan dom slänger iväg skiten.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Självmords försök med hot potato är roligast dock

Medlem

har aldrig lyckats med detta på PC... varje gång jag ser varningen försöker jag, men kastar bara en egen granat och dör av den förste..

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

har aldrig lyckats med detta på PC... varje gång jag ser varningen försöker jag, men kastar bara en egen granat och dör av den förste..

Samma för mig på xbox, vet inte vad jag gör för fel

Trycker på RB (Den långsmala axelknappen som sitter överst av de två) Men kastar en egen granat och dör.

Medlem

Ni gör inget fel. Det enda problemet är antagligen att ni är några centimeter för långt ifrån granaten för att kunna kasta tillbaka den.

Granat varningen varnar för granater, men för att kunna kasta tillbaka granaterna måste man så gott som stå på dom. Då får man upp ett litet text stycke där det står ''Press RB to throw back'' eller något liknande.

Sen kan det ju också vara som många redan har sagt. Den som kastar granaten kan ha envisats med att hålla kvar den i handen i någon sekund innan han kastar iväg den, vilket gör det till självmord att ens försöka kasta tillbaka den
Sonic Boom kan också ställa till problem...


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Ja, men den får jag "Press XXX to throw grenade back" trycker och slänger en egen granat i stället...

nj
Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Ja, men den får jag "Press XXX to throw grenade back" trycker och slänger en egen granat i stället...

Hur vet du att det är din egen granat du kastar? Om den är "kokad" så är timern innan den exploderar kortare än normalt så den kan lika gärna explodera precis när du kastar eller under kastet. Det är inte så att timern för explosion nollställs bara för att någon kastar tillbaka granaten.

De enda granaterna som man vet är "säkra" att kasta tillbaka är de som släpps av martyrdom då dessa inte är "kokade" utan har maximal timer kvar. Fast det beror ju även på hur lång tid det tar mellan det att den släpps och man försöker kasta iväg den.

Medlem

För att granaten som dödar mig exploderar under mig, och min egen "okokta" granat exploderar efteråt.

Medlem

Då kanske du helt enkelt reagerar för långsamt.
Bilden byter inte vinkel eller något sånt när man kastar tillbaka en granat. Det ser helt enkelt ut som om man kastar iväg en egen.
Om du råkar dö av den när du har rört den, står det i chatten att du sprängde dig själv.
Om du råkar döda nån annan med den, får du poängen för det.
Simple as that.

När du ska kasta tillbaka en granat, men istället råkar kasta en egen, så försvinner texten om att du kan kasta tillbaka den, och du sprängs i små små bitar.


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

1
Skriv svar