Inaktiv
Call of duty

Ja men seriöst!!! ett skitkul spel som dom har sabbat med en massa skit som martyrgranater kulor som skjuter genom väggar osv osv..
Synd att man inte kan hålla sig lite mer realistisk..
Hoppas dem tar bort dessa onödiga och overkliga funktioner, annars är det helt ok.
Det är ju lika för alla förvisso men jag hoppas att dom gör något åt detta.
Någon mer som håller med mig??

nj
Medlem

Skjuta genom väggar overkligt? Beroende på material och tjocklek samt vilket vapen och kaliber på ammunitionen som används så är det då inte overkligt. Kan förvisso fixas lite så det kanske inte är fullt lika enkelt att skjuta genom tex betongblock, men men.

Martyrdom är egentligen inte jobbig alls imho, förutsatt att man inte spelar på en HC-server med en lagbaserad spelstil med friendly fire aktiverat där någon idiot alltid lyckas slå ut halva/hela sitt eget lag och vägrar byta till en klass utan martyrdom.
Att springa ifrån en granat som någon man precis skjutit tappar är inget problem, samma med att kasta bort den. Enda gångerna jag egentligen har problem är när jag råkar rusa fram och den exploderar precis när jag når den, men det kan lika gärna vara en "vanlig" granat som någon kastat iväg på ren chans som en som tappats. Perken skulle förvisso kunna tweakas lite så den fungerar mer som last stand, om man har någon granat över så får man möjlighet att kasta den istället för att en automatiskt släpps oavsett om man har någon kvar eller ej.

Medlem

Helmantlat ammo går genom i stort alla vanliga väggar. Att dom går genom betonggrisarna är dock galet..

Inaktiv

När jag skall spela CoD 1 mp står det ''Waiting for response from master server'' så jag kan inte spela mp.Patchen är 1,5,Brandväggen blockerar inte programet:(

Inaktiv
Skrivet av MMLazarus:

Helmantlat ammo går genom i stort alla vanliga väggar. Att dom går genom betonggrisarna är dock galet..

Det stämmer att helmantlat går genom väggar men inga betong eller cementväggar tjockare än 1 dm iaf om ens det.
Det finns förvisso kaliber 50 och grövre som går genom vissa vägan beroende på tjocklek.
Men finkalibriga vapen som de är tal om i de flesta fall i cod 4 går inte att skuta genom betongvägar med !!
Menar att det är synd att man lagt in detta i ett spel som är så kul .. det skulle vara ännu roligare om man plockad bort dessa funktioner tycker jag iaf ..

Medlem

Det går ju att göra utan problem, om man ställer in sin server så Deep Impact-perken är av blir det så. Du kan fortfarande skjuta genom massor av saker, men inte betongväggarna och dessutom påverkas det av avståndet mellan vapen och hinder.

Jag är glad att man har fått med det, tyckte själv alltid det var fånigt att folk kunde söka täckning bakom en brädvägg eller korrugerat plåt. Gillar också skarpt att man kan spränga bilar osv, även om det är lika orealistiskt.

Inaktiv

Kan nån hjälpa mig att få CoD1 MP att fungera?När jag skall spela står det ''Waiting for response from master server'' vad skall jag göra?,brand väggen blockerar ej programet och jag har provat all seeingeye men när jag trycker på ''Conect as Spector'' står det ''Server is full or unresponsible''.snälla svara fort jag har inget att göra på dagarna

1
Skriv svar