Vad gnäller du om och varför?

Medlem
Vad gnäller du om och varför?

Jag har för tillfället fastnat lite för CoD4 online. Är det som jag inbillar mig eller är det mycket gnäll i allmänhet kring detta spel? Jag tycker det är så mycket konstigt och obefogad gnäll just i detta spelet så jag måste fråga...

Noobtube... Jag kan uppskatta namnet som en kärvänlig term men förstår inte kontroversen men den? Oavsett vapen, blir man dödad så ofta av någon att man måste gnälla om det så skall man nog ransaka vem nooben är?

En del servrar får man inte använda de stationerade maskingevären på för det är "noob"?

Jag skall inte räkna upp allt, som jag ser det, obefogat gnäll. Ni som spelar en del vet säkert vad jag menar.

Det finns dock mycket att gnälla på som jag aldrig ser någon reagera på. Om man spelar HQ exempelvis och tre lyckligt ovetande spelare alltid campar bakom samma hörn eller grästuva gärna i en helt annan del av mappen än där HQ är? Varför spelar man HQ om man inte är intresserad av att cappa/skydda HQ? Det är inte bara tråkigt att se att ens lag förlorar, man måste vänta ut precis vartenda liten sekund också eftersom de lyckligt ovetande sitter där i grästuvan med 2 kills efter 10 minuter och väntar på fan vet vad...

Folk som står i dörröppningar eller ligger så man inte kan gå förbi driver mig till halvt till vansinne. Att stanna upp och be dem att flytta sig innebär ju en säker död, speciellt om anledningen till att man vill ut ur ett rum är en granat.

Liten bana, 32 spelare och du väljer snipergeväret? Då hoppas jag du är med i motståndarlaget.

För mig är nooben den som inte spelar som man skall, inte den person som med framgång använder de medel spelet erbjuder.

Vad tycker du, vad retar dig mest när du "coddar"? Hatar du noobtuben? Martyrdomperken? Tell me, gnäll me!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

nj
Medlem

Noobtube tycker jag det gnälls lite väl mycket över, visst att man kan ta död på många med en enda träff eller bara lobba iväg en granat och hoppas på det bästa, men det kan man med en vanlig frag eller RPG med. Dessutom så offrar man ju en perk för att få den.
Martyrdom är väl egentligen inte så jobbig, förutsatt att man inte råkar ut för någon idiot som kör den i en lagbaserad speltyp med friendly fire påslaget, för jag har sett folk som tagit död på hela sitt lag pga den (främst på hardcore-servrar)...

Det jag egentligen stör mig på mest är den taskiga inställningen en hel del verkar ha. Var med om en public TDM häromdagen där det andra laget hade fyra pers mer en bra stund.
Jag påpekade då "Teams?" lite fint och fick svaret från det andra laget "They're fine." när de då låst kartan såpass att rörde man sig utanför ett hörn så dog man direkt mer eller mindre, och det enbart för att de var fler.

Annars så är det väl lite småbuggar främst, plåtbiten på Shipment som ligger mitt i "korset" man kan springa genom bland containrarna som iaf jag tycker att jag fastnar i hela tiden.
Även varit med en om del lägen där jag skjutit på folk som varit bakom ett trasigt fönster och skotten har inte registrerats som träffar trots att de inte rört på sig eller något.

Medlem
Skrivet av nj:

Martyrdom är väl egentligen inte så jobbig, förutsatt att man inte råkar ut för någon idiot som kör den i en lagbaserad speltyp med friendly fire påslaget, för jag har sett folk som tagit död på hela sitt lag pga den (främst på hardcore-servrar)...

Det där händer tyvärr alldeles för ofta... av någon anledning är samma spelare gärna av den mer närgångna typen och vill gärna kela lite med sina medspelare innan de har den dåliga smaken att avlida

Skrivet av nj:

Även varit med en om del lägen där jag skjutit på folk som varit bakom ett trasigt fönster och skotten har inte registrerats som träffar trots att de inte rört på sig eller något.

Ja en del fönster tycks vara skottsäkra - bl.a på "Pipeline"


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

och strike har ett buggigt fönster också. skjuter man ur en viss vinkel så registrerar den inte

Noobtube har jag inte så mycket emot.. Visst man kan döda flera med den. so what? det kan man göra med en uzi och hagelspraka också.. Slog ut hela motståndarlaget på 2 sekunder igår med uzi på hardcore.

Något som gnälls mycket över är dead silence också.. Folk gillar tydligen inte när någon springer upp bakom dom och dom inte hör det Min favorit perk dock

Medlem

Tror att en hel del servrar som har servermeddelanden/kicks på att använda stationära kulsprutor gör det för att de vill behålla statusen av att folk kan får xp på servern - därmed mer spelare.

Disable'ar de kulsprutan så försvinner möjligheten för folk att generera XP och klara challenges på servern.

Själv gnäller jag enbart i mitt rum. Det händer oftast när man är i "the zone" (inte den bra, utan den andra jobbiga hehe) och får vänta på att få:

* vänta på spawn
* spawnar och dör direkt av någon som springer runt hörnet
* vänta
* spawnar+dör av tk
*vänta
*spawnar+dör direkt av att någon blir skjuten framför mig och jag dör av med för jag ligger i skottlinjen även om jag är två kvarter bort men lyckas fånga de skott som slupit förbi.
*vänta igen..
*försöker skjuta en kille men en teammate som täkt åt det hållet står ivägen och jag får välja mellan att TK'a min teammate och fienden eller att bara ta en till death.

Så där kan de pågå i över en halvtimme och man får en total speltid av 2 minuter. Sånt får mig att fräsa till (i min ensamhet).

Även att spela lika mkt deaths vs kills och sen inse att artilleri+ helikopter står för 80% av mina deaths, sånt är drygt när man gärna vill göra ett bra slutresultat

Mmm... tycker att det gnälls en del i CoD4. Kör bara på HC-servers, men där skriks det rätt mycket om "Fucking noob", "Crap team" etc etc. Får ibland lite dåliga CS-vibbar...

Kommer närmast från Red Orchestra och där känns respekten spelare emellan bra mycket högre. Gör/råkar man t ex ut för en TK och får ett "sorry" till svar så är saken till 99.99 % utagerad med inget svärande som följd.

Medlem

Håller med om det, RO är mera team baserat och då förstår man bättre att sånt händer. Hittar du rätt servrar i cod4 så slipper du dock sånt.
På Codboards servrar slår vi rätt hårt ner på sånt, börjar med en varning, hjälper inte det blir det kick och återkommer problemet så är det ban som gäller.

Medlem

Förstår inte dom som gnäller riktigt.. Satt inne på HPH Norway och deras hardcore headquarter server..

Där va det en kille som retade sig på alla.. Anklagade alla som döda honom en aning för snabbt för fusk. Och blev bara surare och surare.. Och svor mer och mer..
Gjorde mig ju så klart lustig över det hela och bad honom uppsöka läkare då hans uppenbarligen höga blodtryck kan vara skadligt för honom.

Men som sagt.. Ilska i ett online spel där man vet att det kommer alltid finnas någon som är bättre är bara dumt
Bara se det komiska i det hela och fortsätta att fragga.

Inaktiv

Kan nån hjälpa mig att få CoD1 MP att fungera?När jag skall spela står det ''Waiting for response from master server'' vad skall jag göra?,brand väggen blockerar ej programet och jag har provat all seeingeye men när jag trycker på ''Conect as Spector'' står det ''Server is full or unresponsible''.snälla svara fort jag har inget att göra på dagarna

Inaktiv

Det enda jag gnäller över är väl faktum att jag måste typ alltid med alla vapen med och utan Stopping Power skjuta en person typ 7-8 ggr innan fanskapet dör, och när jag ser Kill Cam på när jag dör så blir jag alltid skjuten 1-2 skott i foten med och utan Stopping Power. Otroligt irriterande, det enda vapen som skiljer sig från mängen är M16, som med stopping power kan jag får ner folk på en burst, fast det brukar behövas 2-3st bursts.

Medlem

Kör inte classicmode eller oldschool mode så slipper du det Papa, alltså Hardcore är vinst varje skott.

Någon som lekt med oldschool mode dock?
Sjukt roligt att hitta nya gömställen som man kan gömma sig på och hoppa upp till...
Lite synd bara att många av alla "jump" tricks som finns att hitta på youtube är gjorda med oldschool.. Dock nämns det aldrig.

Inaktiv

mjo, jag har precis upptäckt hardcore, fungerar mycket bättre för mig hoppas dom lägger till en mercenary hardcore. Kör alltid ensam så små drygt o möta andra som lirar uber teamplay.

Medlem

Hmm, tycker inte om G3 noobar!


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av PapaBear:

mjo, jag har precis upptäckt hardcore, fungerar mycket bättre för mig hoppas dom lägger till en mercenary hardcore. Kör alltid ensam så små drygt o möta andra som lirar uber teamplay.

Du kan besöka oss på codboards servrar, där finns det en öppen TS som alla kan använda.
IP till båda servrarna och TS kan du hitta på forummet: www.codboards.com

Vi har en ranked server och en tweaked. Dock är helikoptern ändrat på den som är rankat, den är lättare att skjuta ner och den skjuter bara på folk den ser mera än 75% av...

Edit: FF är på..

Inaktiv

? Stänga av friendly fire? Vad pratar ni om? Så ni är sådana som inte vill ha realism i spelet så att ni kan springa runt och spela preciss hur faan som helst?

I Americas Army, Counter Strike, S.W.A.T 3, och en hel del andra spel skulle jag inte ens tänka tanken på att spela på en server där man stängt av det.

Annat är det vad gäller TF2 dock för det tar jag inte lika seriöst.


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

nj
Medlem
Skrivet av jastor:

? Stänga av friendly fire? Vad pratar ni om? Så ni är sådana som inte vill ha realism i spelet så att ni kan springa runt och spela preciss hur faan som helst?

Öhm, vart ser du det någonstans?

Enda egentliga kommentaren kring FF är att martyrdom kanske inte är den bäst valda perk:en mot sitt lag om man spelar på en server som kör med det.

Inaktiv

Aha missuppfattade helt vad ni menade nu när jag läst om hela diskussionen


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem

FF är ju klockrent

Annars skulle man fortfarande sitta fast i ett hörn bara för att en lagkamrat är afk vid spawnpoint.. Och blockerar vägen ;_;

Medlem

dom som på något sätt lyckas fuska på PB servrar är rätt jobbiga...
Antar att det var någon med nåt headshot fusk eller något som på något konstigt sätt la in en headshot på mig, genom en vägg..
Omöjligt, enligt mig.. i alla fall efter man såg hur det gick till på killcam.. han sprintade runt ett hörn med en Barret (eller hur det nu stavas.. sista snipern iaf) såg en fiende, avfyrade ett enda skott, utan att sikta, och prickade huvudet.
Visst, sånt kan hända, men sekunden efter vänder han sig blixtsnabbt, rakt mot en husvägg, tar upp siktet, skjuter ett enda skott, och prickar mig i huvudet..
Det är den omöjliga biten, enligt mig, eftersom jag just hade spawnat, och jag hade UAV jammer
Men men.. sånt kan man nog stå ut med en enda match..

Men en sak som är rätt jobbig är just att alla hoppar omkring som kaniner och skjuter.. Sen när man dödar dom kan dom bara inte låta bli chatten..


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Som alla anti-cheats så ligger PB hela tiden lite efter dom som bygger fusk. Det tar tid att identifiera fusket och att ändra PB till att ta dom. Men finns det en vaken admin på en sån server så ryker killen i alla fall.
Testa att skriva "Admin online?" i chatten, kanske är det en i spelet eller en som kollar servern remote, det gör jag när jag administrerar.
Som tröst så får den fuskare en global ban när PB identifierar det. Då hjälpar endast ett nytt spel om han vill spela på PB servrar igen. Åker han två gånger så blir det en hardware ban.

Medlem

Vad innebär "hardware ban"?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

PB läser av identiteten på din hårdvara, blir du "Hardware banned" så får du byta i alla fall både moderkort och grafikkort för att kunna spela det spelet igen på en PB server. + att du naturligtvis måste köpa spelet på nytt med.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

PB läser av identiteten på din hårdvara, blir du "Hardware banned" så får du byta i alla fall både moderkort och grafikkort för att kunna spela det spelet igen på en PB server. + att du naturligtvis måste köpa spelet på nytt med.

Ouch

Medlem

JAg har spelat aldelles förmycket nu och har lite synpunkter.
Största problemet med Newbtewb är att det är ett totalt noskillvapen, du behöver träffa det ungefärliga område som fienden befinner sig i för att få en kill, det skapar "obalans" iaf när skill ska stå emot skill (Clan matcher etc). Dock så tycker jag det mest verkar vara noobs som använder den, har bara stött på en spelare som var riktigt grym med den, hela hans spelstil gick ut på tuben.
Annars brukar det ofta slängas iväg i direkt efter spawn eller en halvmiss vilket resulterar i 200 skott tillbaka innan personen i fråga har laddat om, så jag ser det inte som nått större störande moment på public.

Martyrdom dock. Det är en riktig fagperk av flera anledningar. För det första är det en perk som inte hjälper dig. Du skall "förlora" (Dö) innan den kommer till nytta. Last stand kan vara skillnaden mellan en flag cap eller inte men en martyrdom granat kan ge dig en kill om du har tur. Den ger ditt lag ingenting, och som flera har påpekat kan den däremot stjälpa hela laget med ff på. Det är kort och gott en perk för poängkåta idioter som inte bryr sig om vad som händer med laget.
Det andra problemet jag har med den är att den är så jävla vanlig att det lilla flow som finns i spelet totalt slaktas. Så fort du har dödat någon måsta du antingen backa eller kuta för bi för det är ca 50% chans att det ramlar en granat från den döde. Även om det inte gör det väntar man oftast ett par sekunder innan man rör sig fram mot liket. Att röra sig frammåt blir en hackig jävla upplevelse när du måste dodga martyrdom granater åt höger och vänster. När jag började lira på PAM4 servrar tog det ett bra tag innan man avvänjde sig vid att hålla sig bort från nyfallna fiender.
Ta last stand om du så tvunget måste försöka hämnas på den som tagit ihjäl dig, men annars är Steady aim och Extreme conditioning jävligt bra perks för alla inblandade.

Att folk ligger ner i dörrar är störigt som fan, borde kunna springa över dom tycker man men nej de tar upp samma rymd som om de stog upp.

Campers, tja kanske 2 av 8 spelare i ens lag får gärna campa och agera crowdcontrol, men när jag ser halva mitt lag stå med diverse långdistansvapen i ett och samma rum på dom/hq så får jag fan frispel. Jag försöker spela så att laget vinner, men det är inte lätt när man står själv mot 5 fiender i en gränd och försöker försvara sitt nytagna HQ med resten av laget på andra sidan kartan. Jag förstår inte heller hur folk inte kan fatta att B cappen (i några få fall C Overgrown t.ex) är den absolut viktigast acappointen. Har du och håller B så kommer du vinna, även om fienden cappar de båda andra så kommer du ha det lätt att ta tillbaka en av dem eftersom fienden då är utspridda på två sidor av kartan.

Granat perken är ju också ett litet irriterande moment dock inte direkt ett problem. Det gör att folk verkligen spammar granater och det är explosioner till höger och vänster. Det första man slås av på en PAM 4 server är avsaknaden av 254 explosioner i minuten. Grymt skönt.

Personligen tycker jag att spelet blir mycket mer intressant när man får bort alla granater/eller max 1 granat, newbtuben, uav , as och heli. Det blir så grymt mycket mer spel då. Spelare mot spelare, inte spelare mot aistyrd helikopter eller lottogranat.
Spelet är egentligen lite för nybörjarvänligt för mig. Jag vill få smisk tills jag lärt mig banorna utantill, vet alla campspots och de snabbaste vägarna hit och dit, men med den utvecklingriktning spelindustrin har idag är det verkligen inget att räkna med.

I övrigt kan jag tycka att mitt Weapon of choice, G3:an är lite väl kraftigt. Lirar utan attachment nu pga att framtida klanmatcher kan vara så, men den är fortfarande sjukt lätt att sikta med har jäkligt liten rekyl och 2shots/kill med stopping power..

Medlem

Fy fan va jag stör mig på shopper och airstrike ibland
Spawn sen död av airstrike
Spawn sen dör av att en Shopper Haxar mig när jag är innomhus sen så spawnas jag igen och så dör av att någon kastade en granat på min polare fast han missade så när jag spawnas dör jag av den, gu va gul man kan ha med CoD4 ibland.


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Det går bra att tweake helikoptern men ändå bevara servern rankat. Man kan ändra healthpoints så den är lättare att skjuta ner, men viktigare är att man kan justera så den måste se mera av spelaren innan den öppnar eld. Vi kör med 75% av spelaren ska vara synlig på Codboards UK server och det funkar fint-fint.

Inaktiv

Jag har bara spelat på HC-servrar och kört mest SD, men det enda jag egentligen stör mig på är att man kan kasta granater över till det andra lagets spawn point på i stort sett alla maps.

Det är ju säkert 200 meter man kastar granaten. Lite väl överdrivet tycker jag.

Medlem

Jag brukar störa mig mycket på "bunnyhoppers", fattar inte det roliga att hoppa omkring och skjuta samtidigt?, känns inte så realistiskt om man säger det så. Men det jag stör mig mest på är alla dessa assists man får(iallafall jag), brukar sluta på runt 12 assists per match, vilket man tappar en hel del exp på. Annars har jag inget emot de som använder M203(nubtube) eller martyrdom.

Medlem

Om hoppa och skjuta samtidigt hjälper en att undgå bli träffad, varför skulle man inte göra det då? Vill du leka krig med realism - gör lumpen istället.

Medlem

Varför kommer "hoppers" alltid med det argument? Som tur är finns det massor av servrar som delar din åsikt, SjdN, där det är förbjudet att hoppa. Sen kan dom som vill bunnyhoppa annanstans.

vill du ha mindre assists spela på Hardcore servrar, där blir det sällan mera än 1 assists per bana.

12
Skriv svar