Hur vanligt med Aimboot/hack i CoD4?

Inaktiv
Hur vanligt med Aimboot/hack i CoD4?

God kväll gott folk,

Har lirat en hel del idag och på många tyska servers. Vet att de finns sjukt duktiga spelare där ute men ibland kommer man till en gräns när de gör helt sjuka saker om och om igen utan att de kan sett en på radar, eller hört, chansat osv..

Så frågan är helt enkelt, hur vanligt är det med aimboots, wallhack osv till CoD4..
Hittade denna sida:
http://new.fpscheats.com/topic12208.htm

Så de verkar juh finnas. Trodde PB och sådant skulle rensa bort skiten?

Hur som helst sjukt tråkigt, inga problem med att bli "ägd" av de som är duktiga men när de fuskar.. Känns så jäkla tråkigt bara! :evil:

Eller vad säger ni, vanligt med Aimboot/whallhack osv i Call Of Duty 4?

Mvh

Medlem

En del säger det är jättevanligt, andra att det är ovanligt. Jag tror att spelar man på servrar som använder PB och har bra admins så är det nog inte jättevanligt. Det händer garanterat, men nog inte så ofta, imho.

Medlem

Händer inte så ofta som folk vill tro.. Du ser det mer på alla cracked servers..
Men på en ordentlig PB server med vakna admins märker du kanske av det i 10minuter, sen är personen borta.

Medlem

Punkbuster har väl aldrig varit riktigt bra i sig... Som sagt, på en server som har PB aktiverat förekommer det mer sällan, men du kommer absolut stöta på någon förr eller senare. Med undantag av COD1 har nog COD-serien klarat sig hyffsat bra med PB.

Medlem

PB i sig är ju inte jättebra nej, men tillsammans med pbss kommandot för server admins så kan man lätt kontrollera om det va en fuskare eller inte.. Och sedan lägga en fet ban på spelaren

Kör bara på PB-servers, men ibland så dyker det upp personer som gör helt sjuka saker.

nj
Medlem
Skrivet av Burzum Mashtar:

Kör bara på PB-servers, men ibland så dyker det upp personer som gör helt sjuka saker.

Jo, ibland så finns det de som är lite väl duktiga på att få in träffar. Blev lite fundersam igår när jag spelade lite på en hardcore-server där en person hela tiden fick in 1-2 skott på mig så fort jag träffade honom och hans last stand "gick igång".
Efter ett tag så började jag kika lite närmre på killcam och tyckte mig inte direkt se några konstigheter iaf, däremot så hade han under halva min ping (spelade på en brittisk server) så det lär ju ha spelat in en del om inte annat.

Vet själv att efter ett tags spelade så är det inte helt onormalt att jag själv kan göra saker som verkar helt orimliga med.
Efter ett tag så lär man sig trots allt vart vettiga gömställen finns, och har man då deep impact och ett kraftfullt vapen så brukar iaf jag ibland slänga iväg några skott genom väggar där det händer att någon gömmer sig. Får jag upp en träffikon så fortsätter jag givetvis skjuta.
Sedan så räcker det oftast med småsaker för att riktigt duktiga spelare ska märka vart man är någonstans. Tex att ens vapen sticker fram lite eller att man tror man är hukar sig tillräckligt vid ett fönster men egentligen så syns en del av huvudet, etc.

Medlem

Värsta jag vet är buggen på strike.. Där fienden sitter i fönstret vid statyn och tittar ut.. man själv ser en liten del av huvudet och tänker visst jag skjuter igenom bara o dödar honom... Men icke.. Ibland så registreras inte skotten alls på det fönstret, som om dom stoppas av fönstret.. Och så kommer någon polare o skjuter ner honom på direkten.. Då blir man syr över bandesignen

Medlem
Skrivet av nj:

[ Blev lite fundersam igår när jag spelade lite på en hardcore-server där en person hela tiden fick in 1-2 skott på mig så fort jag träffade honom och hans last stand "gick igång".
Efter ett tag så började jag kika lite närmre på killcam och tyckte mig inte direkt se några konstigheter iaf, däremot så hade han under halva min ping (spelade på en brittisk server) så det lär ju ha spelat in en del om inte annat.

En sån kille mötte jag på sG| servern i UK i går eller i förgår. Varje gång han gick i LS så dödade han sin motspelare. (mest mig då.)
Men PBSS kom tillbaka OK.

Medlem

Min aimstövel sparkar ganska hårt

Medlem

Jag läste för någon månad sen på ett BF2 forum att PB får betalt av en fusktillverkare att bortse från deras fusk.

och det är ju inte helt otroligt när PB tycks vara förföljt av fuskare?
tråkigt tycker jag som är en ärlig gamer.

jag suckade djupt när jag insåg att jag hade köpt ett spel som hade punkbuster som anti-cheat skydd!


signatur

Chooch it

Medlem

Det där tror jag inte på för en sekund. Det skulle ju fullständigt förstöra alla framtidiga affärer för dom.

Själv kan jag nog inte komma på nått annat anti-cheat som funkar bättre än PB? Kan ju ha fel förstås.

Medlem

jag tycker det känns som att steams VAC fungerar bättre.. men de e ju bara jag... alla anticheat grejer kan dom ju komma förbi iofs.

Jag blir mest förvånad när jag sitter på ett helt randomställe där jag vet att jag inte kan synas och helt plötsligt kommer en skottsalva på 2-3 skott rakt genom väggen där de dödande skottet tar i huvudet.
då kan man undra ifall jag är röd eller grön på dennes skärm?


signatur

Chooch it

Medlem

Jo vet hur det känns rigge.. Kändes som så på en träningsmatch i helgen för mig.. Satt o gömde mig vid ett hörn och helt plötsligt kom det en skottsalva genom väggen som döda mig direkt. Utan att man gjort ett ljud.

Medlem

VAC bannar ju bakåt, dom reggar nästan allt och om då nån spelat med ett hack medan dom kollat det då bannas steamkontot. Kanske lite mera avskräckande, men mera effektivt tror jag inte.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

VAC bannar ju bakåt, dom reggar nästan allt och om då nån spelat med ett hack medan dom kollat det då bannas steamkontot. Kanske lite mera avskräckande, men mera effektivt tror jag inte.

kallas bestraffning.

sabbar du för nån i Day Of Defeat så ska du inte heller få gå lös å kunna sabba för ngn i teamfortress 2, så enkelt ere. effektiviteten är väl som överallt annars förutom att med VAC så dyker inte samma person upp i andra spel när denne väl bannats ifrån sitt steamkonto. surt för den som blir bannad men tänker man sig inte för så får man skylla sig själv!


signatur

Chooch it

Fuskar man i multiplayer, åker fast och blir bannad får man skylla sig själv. Tuff skit men som man bäddar får man ligga. En mindre fuskare online.

Medlem

Håller med. PB har börjat hardware banna dom som åker fast två gånger numera. Det motsvara lite det som VAC gör med hela steamkonton. Jag tycker det är helt fint.

nj
Medlem

En sak som dock hade varit trevligt vore om fler CoD4-servrar kunde nyttja PBBans, PunksBusted.com och möjligen AON för att kunna nå ut lite bättre med fuskare.

Medlem

Körde på en server där det var en som använde wallhack och aimbot. Vilket inte var kul, man blev dödad hela tiden och han blev inte kickad heller


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Händer en del. Spelar du i clan i matcher osv råkar du nästan aldrig ut för det , i och med fairplay - regler - demos osv.. i public kan man stöta på en och annan aimboter.

Att döma om han är skillad eller aimboter är aldrig svårt då aimbot är låsning på målet , lätt att se. Har han wallhack och är smart och döljer det är det riktigt svår att upptäcka dock.

1
Skriv svar