Ett varningens ord angående SDK:n

Medlem
Ett varningens ord angående SDK:n

Jag laddade ner SDK:n och packade upp den i COD4 mappen som det stod och när jag gjorde det så lät jag winzip skiva över en readme.txt fil..... Det skulle jag inte gjort, när jag senare skulle lira lite online så gick det bra i ett par minuter, sedan blev jag kickad av Punkbuster för att jag hade en modifierad fil i COD4-mappen. MEH! vad då en sketen textfil??

Iaf, så pass upp för det om ni ska pilla med SDK:n


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

kopiera cod4 mappen och sätt sdk i kopierade mappen istället. På så sätt behöver du inte oroa dig över att bli kickad av punkbuster.

Medlem

Hmm, det är ju en god idé


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

nj
Medlem

Imho lite fel att behöva göra en kopia av hela spelkatalogen bara för att kunna nyttja den officiella SDK:n utan att PunkBuster ska reagera på modifierade filer.
Fast kan väl vara att PB inte hunnit bli uppdaterad med filinformationen till SDK:n.
Hur som helst något som borde felanmälas till Infinity Ward/Activision/Evenbalance så det förhoppningsvis åtgärdas.

Medlem
Skrivet av Burglar:

Jag laddade ner SDK:n och packade upp den i COD4 mappen som det stod och när jag gjorde det så lät jag winzip skiva över en readme.txt fil..... Det skulle jag inte gjort, när jag senare skulle lira lite online så gick det bra i ett par minuter, sedan blev jag kickad av Punkbuster för att jag hade en modifierad fil i COD4-mappen. MEH! vad då en sketen textfil??

Iaf, så pass upp för det om ni ska pilla med SDK:n

Ja de gäller bara att veta vad man gör när man pillar med modifierade filer. Inga problem här iaf.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Burglar:

Jag laddade ner SDK:n och packade upp den i COD4 mappen som det stod och när jag gjorde det så lät jag winzip skiva över en readme.txt fil..... Det skulle jag inte gjort, när jag senare skulle lira lite online så gick det bra i ett par minuter, sedan blev jag kickad av Punkbuster för att jag hade en modifierad fil i COD4-mappen. MEH! vad då en sketen textfil??

Iaf, så pass upp för det om ni ska pilla med SDK:n

Ja de gäller bara att veta vad man gör när man pillar med modifierade filer. Inga problem här iaf.

Vem fan kunde tro att en textfil skulle övervakas av PB.... En textfil....!


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Har inget minne av att den skrev över några filer överhuvudtaget... Använt Radiant med mera sen cirka 10 minuter efter dom kom ut utan några såna här problem.

Som jag skrev i en annan tråd så kan jag ju passa på och promota min map http://www.infinityward.com/community/forum/index.php?topic=1...

1
Skriv svar