Problem med Call of duty Multiplayer!

Inaktiv
Problem med Call of duty Multiplayer!

Hej
behöver hjälp med mitt Cod 4..
har köpt spelet å har installerat det men funkar inte i mp läge!
kan köra singelplayer men när man trycker på multiplayer så kommer det upp den första bilden sen blir det svart å sen stänger det ner sig och det kommer upp en ruta som det står att det är ett problem men kan inte hitta lösningen... :s
behöver hjälp!:down:


signatur

[Crysis]\[Call Of Duty[4]\[Need For Speed[Pro Street]

Inaktiv

Har hittat Felet!:D skicka om ni har samma problem å vill ha hjälp
svin grymt spel!


signatur

[Crysis]\[Call Of Duty[4]\[Need For Speed[Pro Street]

Medlem

Posta gärna lösningen iaf, det finns säkert någon som behöver snabb hjälp.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

det är barar att gå in i kontrollpanelen(klassisk vy)>ljud>inspelning>(högerklicka)visa inaktiverade enheter>sen högerklicka på Sterio mix> aktivera.. så ska det fungera


signatur

[Crysis]\[Call Of Duty[4]\[Need For Speed[Pro Street]

Inaktiv

Jag kan inte spel CoD1 Mp det står bara
''Waiting for response from masterserver''.
Har provat ''allseing eye'' men där står det bara ''server is full or unresponsive''(har tagit bort det nu)brand väggen blockerar inte CoD1Mp,jag har Xfire och patchen är 1.5.

Snälla hjälp mig jag kan bara spela Mp hos kompisar och Sp hemma. tack i förhand:(:(:(:down:

Medlem

Men det fungerar hos kompisar med din dator? Kan du se servrarna i X-fire? Det låter helt klart som om du blockeras någonstans i ditt hem.
Testa att öppna dessa portar i din router: 20800, 20810, 28960. Alla tre UDP.
Hjälper inte det så testa att stänga av din brandvägg helt medan du kollar om det hjälper.

Inaktiv

jag tar inte med daorn till kompisar,jaa jag kan se server i X-Fire men när jag tar på join game händer inget (X-Fire är ej blockerat av brandväggen),har ingen rauter,får inte stänga ner den för Pappa

Medlem

Testa att spärra spelet i brandväggen och sen låsa upp det igen. Det kan vara att det har hakat upp sig. Du kör som administratör?

Inaktiv

ok har gjort det men funkar ej,ja jag kör som admistratör,en kompis sa inaktiver brand väggen(F-Secure),för Windovs brandväggen skyddar ändå?

Medlem

Ja, kör du med dubbla brandväggar så lär du få problem. Antingen får du inaktivera F-secures eller Windows brandväggen.

Inaktiv

Jag stängde ner F-secures brandvägg,allt funkar nu:D:D:DTack för all hjälp ''CoDexperten'':P

Inaktiv

Jag kan inte spela online. Det står "Key code in use" Jag har inte lånat ut min key till någon. Snälla hjälp mig så jag kan spela online.

Medlem

Om du redan har testat så din brandvägg släpper genom spelet och detta är ett återkommande problem så kan du prova göra så här, denna lösning kommer från Activision:

1) Click Start button > Run.
2) At the prompt type: REGEDIT. The registry editor will open.
3) Click the "+" next to HKEY_LOCAL_MACHINE.
4) Click the "+" next to SOFTWARE.
5) Click on Activision.
6) With Activision selected, click on Edit > Permissions...
7) Make sure the 'Allow' checkbox is checked for both 'Full Control' and 'Read'. Also make sure that the Deny checkboxes ARE NOT checked.
8) Click OK.

Inaktiv

Har ett stort (men känt) CoD problem!
Jag blir kickad från serfern för att vistas UAC inte släpper igenom punkbuster.
jag har läst att man ska "starta spelet med administratörskontot", men hur gör man det?! PLz hjälp

Medlem

Högerklicka på spelet och välj "kör som administratör", högerklicka igen och välj "kör i XP-kompabilitets mode".
Det ska dock vara installerad medan datorn är inloggad på en administratörskonto.

Medlem
Skrivet av CampOrBeCamped:

Har ett stort (men känt) CoD problem!
Jag blir kickad från serfern för att vistas UAC inte släpper igenom punkbuster.
jag har läst att man ska "starta spelet med administratörskontot", men hur gör man det?! PLz hjälp

Det där är ju ett punkbuster problem.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

tack för hjälpen!:D

1
Skriv svar