Hjälp, COD4 kraschar!

Inaktiv
Hjälp, COD4 kraschar!

Precis som rubriken säger, så har jag problem med COD4.

Jag vet inte riktigt i vilken ände jag skall börja, eftersom spelet fungerar bra under långa perioder för att plötsligt frysa fast. Det kan röra sig om timmar eller minuter, men väntar jag tillräckligt länge så händer det förr eller senare. Ljuden jag hör kan närmast beskrivas som ljudet från ett gammalt modem, och enda lösningen är att bryta strömmen och starta om.

Jag har patchat, formaterat och bollat med drivrutiner, men problemet kvarstår.

Några idéer?

Hårdvara: 3,2 ghz P4, ATI x1950 Pro, Creative Soundblaster Audigy 2 ZS.

Medlem

Ser du har ett ATI GFX. Har du ATI-tools igång, eller kör du möjligen Riva tuner?
Båda kan framkalla detta, dom konfliktar med PB. Starta spelet utan att ha dessa program i gång och testa om det hjälper.

Inaktiv
Skrivet av MMLazarus:

Ser du har ett ATI GFX. Har du ATI-tools igång, eller kör du möjligen Riva tuner?
Båda kan framkalla detta, dom konfliktar med PB. Starta spelet utan att ha dessa program i gång och testa om det hjälper.

Jag kör faktiskt ATI Tools! Skall genast testa att spela utan. Återkommer med resultat!

EDIT: Det verkar faktiskt fungera! Hade aldrig kunnat tänka mig att det var så enkelt. Jag hade redan börjat förbereda mig mentalt för att behöva lägga ut massa pengar på ny hårdvara. Tusen tack!

Medlem
1
Skriv svar