En Fråga... Är COD4 Bra?!

Medlem
En Fråga... Är COD4 Bra?!

Japp, som frågan lyder... Är Call Of Duty 4 bra?
Är det känsla som när jag lirade tvåan?

Har länge funderat att skaffa men aldrig vågat.
En till check ...är mitt grafikkort OK för detta spel?

GRAFIK: X1950PRO 512MB
PROCESSOR: DUAL 4800+

processorn är väldigt bra tycker jag men tror ni X:ett tar det?
---
[Sorry alla tråd-hatare]

go jul


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tja,

Jag är inte så säker på din dator, men den bör klara av Cod4 fint då spelet inte är så krävande alls.

Det jag är 200% säker på är att Cod4 är, för mig, GOTY. Varför tvekar du ens?!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Bästa spelet i år imho. Om din dator klarar det? Tror jag aldeles säkert, men du kan ju testa här: http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srl

Medlem

Bland det bästa spelet jag någonsin spelat! Köp det nu!

Själv sitter jag på ett 256 grafik kort och 2 gig ram. Funkar fint!

Medlem

ok tack för svar Här ska köpas Gjorde testet om jag kunda spela det på datorn...och det skulle gå bra


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

ok tack för svar Här ska köpas Gjorde testet om jag kunda spela det på datorn...och det skulle gå bra

Lirar det själv med det kortet och nästan allt på max. Funkar hur bra som helst.

Det enda jag skulle vilja ha är lite fordon och lite större kartor.

Medlem

Tycker CoD 4 är värt varje öre. Singplayern är grymt kul, och multiplayer delen äger. 8)


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem

Det är valuta för pengarna, kort och gott. Du får ut väldigt mycket godis per frame dessutom. Kampanjen är underbar, och efter det finns där massvis av timmar med skojigt infanteripangande online.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Garanterat ett köp om jag var du.

Jag köpte det själv över steam igår kväll, patchade upp allt i morse och lirade lite multiplayer innan jag gick till jobbet, ruskigt kul. Kändes lite som CoD2 thompson rush, men mycket mer taktiskt med granater och stunnades

Små garva lite när jag slog ut 5 / 7 motståndare genom att smyga upp bakom dom medans dom försökte smyga sig på mig.

Så slutbetyg på CoD4 5/5. Get it while its hot!

Medlem

cod4 har känslan allefall efter mig ett riktigt bra spel.
och på tal om online är det riktigt bra gjort och roligt!
kan sitta spela det i timmar online hitta en roligt server sne kan man inte sluta^^
god jul på er alla!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tyckte singleplayer var för kort.

Ananrs var det grymt


signatur
Medlem

Som Cammo sa, singleplayer var lite i kortaste laget, men å andra sidan - underbart är kort.

Personligen älskar jag spelet. Helt underbart i singleplayer. Även om storyn kanske inte är den bästa så framförs den på ett jäkligt bra sätt och man känner sig delaktig.
Sen att det är ett jäkla röj mest hela tiden skadar inte alls eftersom det varvas med lite lugnare bitar.
En klar favorit är när man sitter i en AC-130 Spectre och tokröjjer.

Mitt betyg blir en solklar 5/5.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Ok, tack för svar alla... det blir nog ett köp efter julafton


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Fysiken på multiplayer-delen är inget vidare imo. Granaterna studsar och fastnar helt vrickat ibland. Även man själv fastnar i de flesta objekt man råkar gå in i. Sen är det fult att man kan hoppa upp på vissa containrar tex men andra inte.

Men i helhet är det ett skönt lir och helt klart värt pengarna även om man blir riktigt arg ibland.

MFZ
Medlem

tyvärr tycker jag att COD4 är en riktig designmiss.. med motorn och upplägget så fanns det allt som behövdes för att göra ett riktigt bra spel.
tyvärr så verkade designteamet vara ett gäng chimpanser med downs syndrom.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Hur tänkte du nu? Det vore intressant om du ville utveckla de synpunkter lite mera.

MFZ
Medlem

ang multiplayern...
kartdesignen är katastrofal (imho), alldeles för abstrakt och
random (med undantag för ett par). för mycket skydd osv utsatta på varenda kvadratcentimeter.
perksystemet är väl en kul idé som tyvärr inte gör sig bra rent spelmässigt (martyrdom anyone?).

med tanke på allt detta tillsammans med att man dör rätt lätt gör att hela spelet uppviglar till camping, och allra helst på ställen som är helt omöjliga att förutspå att det sitter/ligger nån o trycker i väntan på att man springer förbi o blir skjuten i ryggen.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Sheikh, det enda problemet med kartdesignen i COD är att kartorna är för små. De borde ge utrymme till mer manövrering.

Chokepoints ger anledning till camping inte mer Skydd. Det är ju det du använder dig av när du stormar framåt.

Perksystemet är en av de roligaste ideerna på länge. Den som använder martyrdom får ju skylla sig. Det är inte heller speciellt svårt att undvika.

Det låter snarare som att du spelar på fel sätt. Spelet kanske inte passar just dig.

Men att beakta är att de som leder servrarna aldrig ligger längst bak och "campar" utan de brukar vara de som stormar och använder skydd, flash och stun granater.

Spelet är svårt i början man dör hela tiden men efter man lärt sig utnyttja kartorna så går det mycket bättre.

+edit

Sen kan jag tänka mig att spelet är jävligt annorlunda om man spelar till xbox eller ps3

Inaktiv

Svinbra spel. Du kan troligtvis maxa grafiken på din dator. Maxar det på min sunk-dator i 1680x1050


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv

Bästa onlinespelet sen BF2 imo.

Inaktiv

Grymt så in i vassen.


signatur

Jag skriker på den röda gubben på övergångsstället tills den blir grön....AAARGH!!

Medlem

Har nu införskaffat COD4. Kampanjen är den bästa jag lirat om än något kort. Men i multiplayer? Där tycker jag spelet tappar.

Miljöerna är effektfulla, gillar upplägget med rank o vapen, roliga kombinationer MEN

man får intrycket att det bara är SPAWN, RUSA, SKJUTA som gäller. Som ett gigantiskt lemmeltåg mot skyttelinjerna.

Lirar man med en kompis så är teamplay inte prioriterat. Du spawnar inte på samma ställe, du har svårt o hitta kompisen på kartan, du kan inte bilda squads och kartorna är oftast för små för att kunna manövrera fritt.

Så rusa rusa hoppa skjuta verkar vara melodin tråkigt nog.

Medlem

Lirar man med kompisar så är teamspeak eller ventrillo nödvändigt. Då går det bra att koordinerar och spela som ett lag.

Medlem

Riktigt bra spel, är du ww2 fantast som jag så kan du dock bli smått besviken men det är absoult cod känslan kvar.

Inaktiv
Skrivet av Nodens:

Har nu införskaffat COD4. Kampanjen är den bästa jag lirat om än något kort. Men i multiplayer? Där tycker jag spelet tappar.

Miljöerna är effektfulla, gillar upplägget med rank o vapen, roliga kombinationer MEN

man får intrycket att det bara är SPAWN, RUSA, SKJUTA som gäller. Som ett gigantiskt lemmeltåg mot skyttelinjerna.

Lirar man med en kompis så är teamplay inte prioriterat. Du spawnar inte på samma ställe, du har svårt o hitta kompisen på kartan, du kan inte bilda squads och kartorna är oftast för små för att kunna manövrera fritt.

Så rusa rusa hoppa skjuta verkar vara melodin tråkigt nog.

Japp, jag tycker också att det är för lite teamwork i spelet. Alldeles för små banor, och som du säger, bara spawna, rusa och skjuta. Har kört det i mindre än en månad och redan tröttnat på multiplayerdelen.

Medlem

Tja.. spela i klan om ni ha teamwork..
På public är teamwork knappast något att förvänta sig.. Är så i alla spel.. Finns alltid nån som sitter o campar o tänker endast på KD ratio. Tragiskt men så är det

Disclaimer: Finns alltid folk som vill ha teamplay, men det är en massa som gärna står över. Gäller att hitta rätt servrar oftast.. Testa dom olika spellägena, du hittar mer teamplay i S&D än i TDM till exempel.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Lirar man med kompisar så är teamspeak eller ventrillo nödvändigt. Då går det bra att koordinerar och spela som ett lag.

Ventrilon används...
Visst det går men eftersom man hela tiden spawnar på olika postioner så blir det svårt att samlas. I BF serierna så blir ju gruppen "belönad" om de håller ihop eftersom man kan spawna på squadleadern. Nu blir gruppen splittrad hela tiden.

Medlem

Det stora problemet var att IW nog ville få "alla" att gilla COD4..
Kartorna fungerar bra men det största felet är att folk som sätter upp servrar ofta inte vet hur många slots som är lämpligt.. T.ex. en Deathmatch server med 32 personer, det kan ju inte vara kul? Personligen anser jag att 16 är max.

Dock i klanspel är COD4 väldigt bastant. Finns många olika konfigurationer tillsammans med PAM (match-mod) men de mest populära är just nu är CodQCup och Crossfire. Det är inte mycket som skiljer dessa två åt, men i stort sett är det inga perks på, bara stopping power och bandolier. Det gör det hela extremt roligt snabbt och väldigt smidigt dessutom. Det finns i stort sett en konfiguration för varje liga och de flesta förutom de två som jag nyss nämnde använder en del (ibland alla) perks.

Jag har i och för sig lirat COD-serien sen alla första början så jag är väl lite försvarande dessutom.

Medlem

Är både försvarande och kritiserande
Spelat i klan sedan cod1

Medlem

Själv spelar jag i E-DOM med min klan, vi valde det för att få lov att använda flest perks, vi tyckte liksom att vi ville spela CoD4 och inte en ny version av CoD2.
Det går att starta via PAM också, och ibland spelar vi till o med i HC mode i E-DOM.

12
Skriv svar