Call Of Duty 4 (Server connection timed out)

Medlem
Call Of Duty 4 (Server connection timed out)

Hmm köpte mitt COD4 special edition idag,Jag har lagt in patch 1.2 och nu försöker komma ut på nätet

Jag får först detta efter connecting 5.....

Awaiting key code authirization.

efter connecting 11.....

kommer följande medlenade

"Error Server connection timed out" och detta gäller ALLA servrar,Jag blir vansinnig

Jag har ett Zyxel P-660hw med inbyggd router,jag har öppnat rätt port enl denna länk,har även stängt av firewall!!!

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Zy...

Vad är det frågan om

jag har ffs 5 andra spel som fungerar felfritt på nätet

nån som har smma problem?

Medlem

Har du öppnat portarna för Punkbuster också? Kolla på www.evenbalance.com vilka det är.

Medlem

enabla consolen .. ta upp den och skriv /reconnect ...

Medlem

Hade också samma problem förut, men av någon anledning som jag inte känner till så går det nu utan problem på första servern jag försöker med.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

oki tackar.ja jag har portmappat punkbuster också för den delen.Detta suger ju fethårt.!!

Kan man inte ställa connection timeout tiden ?Har kollat en annan tråd men jag fattar inte riktigt om man ska lägga till raden
seta cl_connectionattemts "30" eller om den redan finns där i config_mp.cfg .Är detta ett kommando för consolen eller?

Medlem

Du kan skriva det i konsollen, det gjorde jag i början när alla hade sådana bekymmer, men du kan också välja att lägga till raden i din cfg.
Testa att skriva i konsollen först, så du ser om det hjälper.

Medlem

Hur får jag upp konsollen då?Alltså har testat alla knappar

~ funkar inte
, funkar inte, får nåt medelande att toggle console blabla

kan man få upp konsollen i menyn eller måste man vara inne i spelet?sen förvinner mitt sikte titt som sätt så jag måste ändra i cfg filen drawcrosshair"0" till 1

lite irriterande,hade samma problem i COD Uf

Medlem

har för mig att § (alltså knappen till vänster om 1 och övanför tab) tar fram konsolen om du har klickat i att den kan användas.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Tänk er att sitta såhär som jag och connecta 20 gånger utan att det händer nåt

http://img441.imageshack.us/img441/7201/whatajokenq1.jpg

Medlem

Det är nog ett annat fel. Har du testat att stänga av din firewall helt?
Att koppla direkt till modemet utan något emellan?

Medlem

hittade detta, men inte testat än. Torde bättra på saker dock:
http://bfecod.totalgamingnetwork.com/showthread.php?p=8303

Det verkar som om det är en hel del som har samma problem vilket inte beror på router eller brandvägg. Får la hoppas på en fix snart.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Har du tankat senaste patchen? Version 1.4 ligger ute nu. Funkar perfekt för mig, utan att jag öppnat portar eller nåt sånt.


signatur

Har jag sagt det så är det så

1
Skriv svar