Öka i rang snabbt i COD4 multiplayer !

Inaktiv
Öka i rang snabbt i COD4 multiplayer !

Tips att få mycket XP snabbt.

Alla vapen har en *Marksman challenge",

25 kills = 100 xp 75 kills = 500xp 150 kills = 1000 xp.
Summa: 1600 xp, för varje vapen.

Det finns minst 2 servrar som har *shipment only", dvs den banan som är mycket liten och har gametype 'free-for-all'.

Det är bara att välja ett vapen sen skjuta som bara den, snart har du 150 kills med det vapen du väljer, då väljer du ett nytt vapen och fortsätter.

Jag gick från Lv1 till Lv35 på ca 3 timmar.


signatur

The more I learn the more I realize what I dont know

Medlem

Det går väldigt fort att gå i levlar. även om det blir längsammare ju högre rang man får så är det fortfarande snabbare än tex BF2. Det är nog tanken att det ska gå fort att gå upp speciellt eftersom man lär sig hur CoD4 funkar i MP. Men att bara stå och skjuta tycker jag int ekänns rätt. Tanken är ju att du går upp i rang i den takt som du förtjänar....


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ganska onödig tråd.. Har gått upp till lvl 52 på en dag.. klarat nästan alla challenges snart och inte långt ifrån lvl 53.
Max lvl 55 Commander.

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Ganska onödig tråd.. Har gått upp till lvl 52 på en dag.. klarat nästan alla challenges snart och inte långt ifrån lvl 53.
Max lvl 55 Commander.

Shit ja det var onödigt att slanga in vad just du klara!!!
Vi andra kan ju lägga ner för hur lätt är det att spela när vi har kex som inte gör annat än spelar och in övrigt inte har nått liv...du e bäst!


signatur

Alfa Bertil

Inaktiv

Personligen kör jag bara på tills jag av misstag råkar lösa någon challenge, lol-

Medlem
Skrivet av semjonov:

Personligen kör jag bara på tills jag av misstag råkar lösa någon challenge, lol-

så kör jag med! tycker inte om att jaga utmärkelser. det är kul om man får en, speciellt om man inte försöker:)


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Den enda jag har medvetet jagat är "drop 30 feet to your death"...
Hoppade ner i en öppen raketsilo

Medlem

Lyckades skjuta genom en vägg, träffade en fiendes mina och döda honom eller något i den stilen igår. Kan inte påstå att det var planerat.

Medlem

Visste inte ens att man kunde skjuta sönderminor...oftast brukar jag inte se dem förren de tar livet av mig


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag jagade 2 challenges.. How the ? och Misery Loves Company

Misery Loves Company då man ska döda en fiende med granat utan att slänga granaten, för var level. Och how the ? när man ska döda någon genom att spränga claymore/c4 genom väggen så dom dör.

Inaktiv
Skrivet av n0llk0ll0:

Ganska onödig tråd.. Har gått upp till lvl 52 på en dag.. klarat nästan alla challenges snart och inte långt ifrån lvl 53.
Max lvl 55 Commander.

Ursäkta då !

Jag tappade bort min profil, och eftersom de vapen man har i början inte föll mig i smaken ville jag 'låsa upp' bättre vapen. Då var detta ett bra sätt för mig att snabbt komma åt de vapen och perks jag hade vant mig vid.

Ps. jag tyckte detta var ett bra tips även om man inte vill praktisera det, så det onödiga var att skriva att det var ett onödigt inlägg. Ds.
:evil:


signatur

The more I learn the more I realize what I dont know

Medlem

Tack för tipset :). Nu kan jag få min P90 snabbare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

kör headquarters eller search&destroy istället för vanlig team deathmatch. ger mycke mer poäng per omgång om man har lite skills då dvs..

Medlem

HQ ger mer poäng än S&D. S&D ger 50poäng per fiende man dödar.. så möter man 20 pers och man dödar alla själv.. jackpot.. Men annars så kan man lätt ta 1500+ poäng per runda i HQ. Jag lirade lite TDM först för att få in känslan av vapnena sen grindade jag HQ. Danska hardcore servrar är bäst dock!

Medlem

Jag har kommit upp i en bra rank och så men det ända problemet är att jag går ner en prestige mode väldigt ofta och det börjar bli väldigt irriterande!

Så jag undrar om det är någon annan som har det problemet?

Inaktiv

Den enda challange jag gjort medvetet är när man ska skjuta ner en chopper, det är roligt!


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Medlem

Prestige mode har ju då bara konsol spelare.. så nej har inte det problemet

Medlem

Jag tyckte det var helt unbelievable när jag fick challengen där man skall döda 2st med ett skott. Lyckades göra detta "By accident" med Barret snipern på en S&D server en gång.

Medlem

mm körde headquarters för att lyckas med det.

Medlem

Deras ranking system är lite sisodär, för oss klanspelare var de mest bara irriterande i och med att de skulle moddas bort m.m.

Men sedan hade de ju mycket problem också i och med att det är ett Client baserat rank system och inte Server baserat som Battlefield 2.

Tyckte att när de väl valde att göra ranking systemet i cod kunde de tagigt det lite mer seriöst eller låtit bli

Medlem

En sak de skulle kunnat göra för att minska piratkopierande av spelet är att just göra ett liknande system som BF2.. där man skapar ett konto på huvudservern och allt sparas där. Då binder man cd-nyckel med konto också och på så sätt drar ner på mängden personer som kan köra crackade versioner.

Officiellt spelar jag i EMP.. en amerikansk CoD klan.. men har aldrig spelat med dom i någon match, så vet inte hur klandelen i cod4 fungerar.

CoD2 blev ju lätt förstörd av campare dock.. lär väl bli det samma i CoD4..

nj
Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

En sak de skulle kunnat göra för att minska piratkopierande av spelet är att just göra ett liknande system som BF2.. där man skapar ett konto på huvudservern och allt sparas där. Då binder man cd-nyckel med konto också och på så sätt drar ner på mängden personer som kan köra crackade versioner.

Officiellt spelar jag i EMP.. en amerikansk CoD klan.. men har aldrig spelat med dom i någon match, så vet inte hur klandelen i cod4 fungerar.

CoD2 blev ju lätt förstörd av campare dock.. lär väl bli det samma i CoD4..

Finns en del campers på public servers har jag märkt sen jag fick hem spelet i fredags. Shipment med många spelare kan vara en ren mardröm med alla som sitter med en LMG ett steg bakom en spawnpunkt tex...

Dock så gillar jag systemet med radarn där det uppstår en liten markering vart någon befinner sig så fort denne skjuter utan att ha en ljuddämpare, och eftersom ljuddämparen ersätter specialsikten samt minskar range på alla vapen den kan användas till så är det onekligen en nackdel att använda.
Nu har jag inte spelat något annat CoD-spel tidigare så jag vet inte om det är något nytt för just fyran eller om det fanns med i tidigare spels multiplayer?

Har iofs lekt med idén om att skapa en semisniperklass med en ljuddämpad G3:a och vänja mig vid dess vanliga iron sight.
Kanske inte det bästa på stora avstånd, men tack vare dess rätt höga ROF och att den är såpass precis så kan det vara intressant att testa om inte annat.

Medlem

Dock så kan du ju alltid ha deep penetration som perk.. då ökar rangen omedvetet

Sen är UZI fan så mycket läskigare än LMG
Speciellt på hardcore servrar (spelar endast hardcore.. classic om jag ska ha hot potato challengen). Ett roligare instagib vapen får man leta efter.

Sen så på hardcore så spelar ju ljuddämpare inte så stor roll då man inte har radar, så vidare ingen gör en uav.. men då har folk uav jammer just för dom tillfällena

men ja.. shipment är en mardröm.. då blir det oftast disconnect i konsolen beroende på hur många som är inne.. är det 6-8st så är det lugnt.. men när en 32 spelar server drar igång shipment så vill dom uppenbarligen inte ha några spelare på sin server.

1
Skriv svar