FPS Lag i MP Mode

Inaktiv
FPS Lag i MP Mode

Tjena, Köpte CoD 4 och har lirat Singleplayer utan några som helst problem.

När jag sen ska lira Multiplayer så får jag massvis med FPS lag och om jag kikar i aktivitetshanteraren så ligger CPU användningen runt 90-100% medans i SP mode runt 30%

Fick ett tips om att det kunde vara nån BIOS inställning men har inte hittat något, fick dessutom tips från Activision att köra MSCONFIG och välja bort tjänster, men fungerande inte heller.

Ominstallerade allting på datorn igår pga ett mindre Hårddisk problem, men har fortfarande samma problem.

Någon som haft samma problem och vet vad som kan göras eller bara har något hett tips?

Saker i burken är (om det hjälper):
CPU: AMD Athlon XP 3500+
Grafikkort: ASUS Geforce EN7600GT Silent
Modekort: ASUS Crosshair
RAM: 2GB

Tackar på förhand

Medlem

Flera möjliga lösningar, bland annat att installera senast beta divrutiner till grafikkortet. Jag har också sett det löst med att med flit crasha spelet, sedan startar det automatisk i säkert läge (om du väljer "ja" vid frågan). Då kommer du in med låga inställningar, men lagget ska vara borta. Sen kan du ställa upp settings igen.
Vilket grafikkort har du? Det verkar vara grafikrelaterad i alla fall.

Inaktiv

Grafikkort: ASUS Geforce EN7600GT Silent

MMlazarus det står ju där ,

Inaktiv

tackar för svar, ska testa med beta drivrutin om det funkar, men tycker det är mysko att det funkar utan lag i singleplayer mode, men inte i MP

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

Grafikkort: ASUS Geforce EN7600GT Silent

MMlazarus det står ju där ,

Ja, nu ja. Det finns altså en hel drös med saker som kan bli fel med CoD4, tydligen och som påverkar multiplayer mer än SP.
Bland annat drivrutiner till GFX och uppdateringar till PB kan också ställa till en hel del.
Ett annat problem kan vara om man kör ATItools, Riva tuner eller något annat övervaknings program, dom konfliktar med PB.

Dessutom har Xfire konfliktad med spelet så det kraschade varje gång man ändrar upplösning.

En inte helt smärtfri lansering kan man lugnt påstå

Medlem
Skrivet av N.Magnusson:

tackar för svar, ska testa med beta drivrutin om det funkar, men tycker det är mysko att det funkar utan lag i singleplayer mode, men inte i MP

du vet väl att det är separata inställningar för grafik och sånt i SP och MP. Det kan ju vara så att du ändrat i SP så attdet funkar men inte i MP...men vanligtvis brukar det flyta bättre i MP än i SP eftersom man slipper en massa NPC:er och att det oftast är mindre kartor....


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar