Grafikproblem...

Medlem
Grafikproblem...

Jag köpte nyss CoD4 som jag tycker är riktigt bra. Det enda som stör mig är MP-läget där det varje ca 30 sekunder blir en kort grafiklagg. Ca 0,75 sekunder. Servrar jag lirar på har ping ca 30-40 och Frame rate är tillräckligt bra. Men det återkommer en periodisk "frysning" av bilden. Single Player har inte detta.

Mitt grafikkort är NVIDIA Geforce 8800 GPS. Drivrutiner de senaste: 2007-10-04, driver version 7.15.11.6375.

Lite hjälp med detta problem skulle uppskattas mycket såklart! CoD4 är ett himla trevligt spel - synd att det ska suka till sig pga mitt graffakort...


signatur

//Snaazex

Medlem

Kör du på optimerade inställningar eller ha rdu ändrat det själv...om du kör på det ena testa det andra om du förstår vad jag menar...
annars kan du testa att stänga ner bakgrundsprogram som inte behövs.
Vda har du i övrigt för hårdvara?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Detta har jag upplevt på vissa servrar, men tror det har med servern att göra i stället för mig. Vallentuna heter en där jag fick det.

Medlem

Tack för svar!

Det första jag gjorde efter installation var ju att ställa upp alla inställningar. Det konstiga är ju att spelet flyter perfekt i ca 30 sekunder - sedan kommer en frysning i ca 1 sekund. Den blir längre ju mer man spelar.

Jag körde deras "optimized" knapp. Lagget är fortfarande kvar tyvärr. Jag vill gärna köra med 1600*1200 upplösning, alla andra detaljer skiter jag i.

Specs:

AMD Athlon 64X2 4600+ 2,4GHz Socket AM2, 1MB
MSI K9N SLI Platinum, nForce 570 SLI
2*1024MB DDR2 Corsair PC5300
XFX GeForce 8800GTS 530M, 640MB
Vista Home Premium


signatur

//Snaazex

Medlem

med den maskinen ska du inte ha några problem! du ska lätt köra allt på max...vet inte, men det skulle inte förvåna mig om det är något med vista som gör det.
Händer det även i SP?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Nej - SP flyter helt som det ska. Där kör jag på max allt. Det är därför detta är så konstigt tycker jag....


signatur

//Snaazex

Medlem

Det kan ju vara som du säger att det beror på vissa servrar. Får kolla upp detta!


signatur

//Snaazex

1
Skriv svar