waiting from response from master server

Inaktiv
waiting from response from master server

waiting from response from master server

så står det alltid när jag trycker på refresh.... första gången jag går in i själva spelet då kan jag refresha men sedan efter det så funkar det inte längre ,

om man tittar runt på google så är det många som har haft samma problem , men ingen har sagt hur man löser detta , är det någon här som har samma problem som jag eller vet hur man löser detta

Medlem

Jag har haft samma problem. Jag tror det är spelets masterserver som inte är som den ska. Jag brukar starta om datorn eller bara gå ur spelet så löser sig problemet ibland.

Inaktiv

jo men det börjar bli jobbigt att starta om datorn och så , det måste väl finnas någon lösning , jag har instalerat Xfire för att hitta servers där istället , men jag får inte upp något alls , hur gör jag för att leta efter servers ,

när jag trycker på uppdatera så kommer det ändå inget fram , jag snackar om den rutan där allt står , bana , spelare , ping osv ,''xfire''

Medlem

Har samma problem...av någon anledning så löser det sig efter att jag startat sp delen och kört den en stund, ca 5 min....nu kan det vara så att det räcker med att stänga ner mp delen i 5 min, men det har jag inte testat..


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

jag har provat allt möjligt även det du sa , men måste man verkligen ladda ner denn sk patch(ipw3), jag menar alla kan väl inte ha förlorat sina rank eller? det kanske fungerar bättre för mig om jag inte laddar ner denna?

Medlem

Jag hade samma problem innan jag "patchade" så jag vet inte om det är lönt att göra en ominstallation trots att man riskerar en nollställning.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

hehe jag märkte också att det hjälper att spela singeplayer i några minuter

Medlem

Att patcha förhindrar att du blir av med din ranking om du går till fel server. Det är så enkelt som att servern har en / i stället för en \ i pathen till speldelen. Har dom fel så blir du nollad om du inte har patchad.

Medlem

Jag upptäckte ett annat jobbigt problem igår...på HQ banorna. fick vänt i en evighet på att respawnas, waiting for hq to be destroyed....fast andra spawnades. ibland fick jag vänta i nästa fem minuter...orkade inte byta server pga av det andra problemet.

Såg även att en hel del bara stod vid sina spawnings positioner, undrar om det var likadant för mig medans jag väntade på spawning?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar