Hur funkar COD 4 (full version) för dig?

Medlem
Hur funkar COD 4 (full version) för dig?

Det här är nog det buggigaste lir jag vart med om. Första gången på 5 år som jag har haft problem med ett lir. Dåligt kvalitet!

Får knappt SP (Singel player) att funka och MP (Multi player) funkar inte alls.

När jag väl får igång SP så flyter det på fint även i 1600x1200.

Nån mer som har samma problem?

Inaktiv

det är nog snarare dig det är fel på...

Medlem

Funkar fint för mig, men alla mina saves försvann efter jag hade varvat spelet, lite surt :'<

Medlem
Skrivet av Hammar:

det är nog snarare dig det är fel på...

Inte längre

Haha har fått MP att snurra nu!

Ominstallerade Graffe och ljud drivisarna igen (körde samma versioner igen eftersome de var de senase). Först så gick det inte efter ominstallationen men sen så lossnade allt av någon outgrundlig anledning. Men det är fortfarande lite tricks för att få igång skiten men tricket funkar varje gång för mig nu både på SP + MP

1. Nystartad dator
2. Starta MP
3. MP krachar
4. Starta MP
5. Svara Yes på frågan om man vill starta spelet i felsäker läge
6. MP krachar
7. Starta MP
8. Svara No på frågan om man vill starta spelet i felsäker läge
9. Spelet startar

Samma grej funkar på SP oxå =). Fast det konstiga är att det har alltid funkat att göra så på SP men aldrig på MP förrrän nu.

Sen har jag inga problem att starta spelet tills nästa gång jag startar (om) datorn.

Aja jag gillar MP delen som fan i alla fall

Medlem
Skrivet av glajan:

1. Nystartad dator
2. Starta MP
3. MP krachar
4. Starta MP
5. Svara Yes på frågan om man vill starta spelet i felsäker läge
6. MP krachar
7. Starta MP
8. Svara No på frågan om man vill starta spelet i felsäker läge
9. Spelet startar

verkar inte bra att du måste hålla på så...det är ju inte precis en lösning. Kör du vista? i så fall är det nog orsaken

Annars tycker jag att du ska prova att starta i en annan upplösning...kanske hjälper eftersom det kan vara något problem med CoD4 i höga upplösningar...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Efter halva single-player slutade den spara mina saves, surt sa räven.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av glajan:

1. Nystartad dator
2. Starta MP
3. MP krachar
4. Starta MP
5. Svara Yes på frågan om man vill starta spelet i felsäker läge
6. MP krachar
7. Starta MP
8. Svara No på frågan om man vill starta spelet i felsäker läge
9. Spelet startar

verkar inte bra att du måste hålla på så...det är ju inte precis en lösning. Kör du vista? i så fall är det nog orsaken

Annars tycker jag att du ska prova att starta i en annan upplösning...kanske hjälper eftersom det kan vara något problem med CoD4 i höga upplösningar...

Jag håller med dig, det är inte en hållbar lösning. Jag kör XP SP2 förresten

Har testat att följa activisions instruktioner om att köra 800x600 på desktopen. Men samma visa. Jag har dessutom upptäckt att jag får bara igång spelet om jag har samma upplösning på desktopen som i spelet. MP delen krävde att jag även slog på "3D Refresh Rate Override" annars så startade den men frös i spelets huvudmeny.

Jag har hållit på och mailat med activisions support flera dagar nu. Vilka nonsens mail man får av dem. Man undrar om de ens läser igenom vad man har för problem och vad man redan har gjort för att lösa dem. Jag ska fan posta mailtråden någonstans sen. Nästan lite rolig läsning. Jag förklarar supporten vad jag har för problem och att jag följt deras instruktioner som jag hittat på deras support sidor. Svaret jag får är att lösningen på mitt problem är ... och sen rabblar de upp exakt de steg jag redan gjort.

Medlem

hmm...tänkte på en sak, kan du köra det i windowmode? vet inte om det är exakt samma i CoD4 men i 2:an kan man göra så här;

"r_fullscreen [0,1] - If set to 0, changes from fullscreen to windowed mode. This can help performance if the window is smaller than your current desktop resolution. Game must be restarted for windowed mode to come into effect."

hittade det på tweakguides.com på CoD2 guiden. Du kanske kan infoga den som parameter i genvägen när du startar...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

hmm...tänkte på en sak, kan du köra det i windowmode? vet inte om det är exakt samma i CoD4 men i 2:an kan man göra så här;

"r_fullscreen [0,1] - If set to 0, changes from fullscreen to windowed mode. This can help performance if the window is smaller than your current desktop resolution. Game must be restarted for windowed mode to come into effect."

hittade det på tweakguides.com på CoD2 guiden. Du kanske kan infoga den som parameter i genvägen när du startar...

Men varför skulle jag villja kör windowed när jag kan köra 1600x1200 full screen?

Medlem

Allt perfekt förutom connection till server.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Skumma fel.Den nya COD motorn är det inget fel på,så då är det datorn.En felaktig DX9c fil kan orsaka en massa konstiga fel och felsäkert läge ska man inte behöva använda.Först (malware/spy rensning)Nollställ alla inställningar i spelet och avsluta.Kolla vilka autouppstartade program du har och rensa om det behövs.Senaste drivisarna till ljudkort och grafik.Ur med sladden till nätverket och stäng av brandvägg + antivirus.Töm temp bibliotek och papperskorgen,starta spelet igen och prova.

Medlem

Problemen ligger i VISTA.
Hade massor med problem att spelet crascha hela tiden.
Men när jag installerade XP SP2 igen så funkade det kanon.
Bara hoppas att det kommer en patch/eller drivrutins uppdatering snart så man kan köra på DX10 igen...

/Homer_S

Medlem

Ha! Nu vet jag vad problemet är (inte SBS). När jag stängerav crossfire så funkar det att starta MP utan en massa trix. Har mailat med activision och de säger att det är ATIs fel. Får se om catalyst 7.11 funkar bättre eller om man måste vänta några catalyst releaser till innan man kan få igång COD 4 i MP med crossfire utan problem.

Medlem

Absolut inga som hellst problem.
COD4 är bäst just nu.

Inaktiv
Skrivet av vikingone:

Absolut inga som hellst problem.
COD4 är bäst just nu.

Samma här.. Gillar spelet starkt!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Synd att det inte fungerar med x-box 360 gamepad till pc i pc-versionen. Fortsätter alltså spela färdigt Crysis trotts att spelet bara är intressant tills man ska ut och flyga eller jaga löjliga monster på en båt.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Har köpt CoD4 och installerat det och har Vista. När jag spelar SP så efter en stund in i spelet så ramlar jag ut och får felmedelandet: IW3SP.EXE has stopped working. Har lästa MÅNGA trådar på många olika forum och prövat många olika saker men inget hjälper! Någon som har ett förslag, kanske det är något jag inte testat!! Tack i förväg!!!

Inaktiv
Skrivet av stdkungen:

Har köpt CoD4 och installerat det och har Vista. När jag spelar SP så efter en stund in i spelet så ramlar jag ut och får felmedelandet: IW3SP.EXE has stopped working. Har lästa MÅNGA trådar på många olika forum och prövat många olika saker men inget hjälper! Någon som har ett förslag, kanske det är något jag inte testat!! Tack i förväg!!!

Installera ett OS som fungerar?

Medlem

Fick BSOD i SP när jag körde med fullscreen men när jag kör windowed fungera det perfekt

Medlem
Skrivet av stdkungen:

Har köpt CoD4 och installerat det och har Vista. När jag spelar SP så efter en stund in i spelet så ramlar jag ut och får felmedelandet: IW3SP.EXE has stopped working. Har lästa MÅNGA trådar på många olika forum och prövat många olika saker men inget hjälper! Någon som har ett förslag, kanske det är något jag inte testat!! Tack i förväg!!!

Kolla här för flera lösningar: http://www.codboards.com/showthread.php?t=21060
Största CoD fansidan på nätet, massor av problem lösningar från communityn.

Inaktiv
Skrivet av Homer_S:

Problemen ligger i VISTA.
Hade massor med problem att spelet crascha hela tiden.
Men när jag installerade XP SP2 igen så funkade det kanon.
Bara hoppas att det kommer en patch/eller drivrutins uppdatering snart så man kan köra på DX10 igen...

/Homer_S

Tror vi får sluta skylla på vista.

Alla i min klan/gäng kör vista och inga problem. Titta på dx9 eller drivare!

1
Skriv svar