COD 4 multiplayer problem...

Medlem
COD 4 multiplayer problem...

Någon mer som har problem att komma in på serverar i mp läge? Jag kan få försöka upp till 10 ggr innan jag kommer in på en server grrr....:evil:

Inaktiv

japp, verkar vara samma problem som cod2 hade i början, de är bara vara ihärdig och reconnecta en massa och hoppas på en snabb patch

Medlem

Har inte hunnit testa själv men tydligen kan man ställa om connect timeout tiden så den blir längre då gamla CoD proffs tydligen anser att 10 sek e på tok för kort tid.

i config_mp filen skriver man in följande rad

/seta cl_connectionattemts "30"

30 är antalet sekunder och tydligen kan det vara bra att ha ända upp till 60 där.

comandot går också att skriva in i consolen men då får man göra det varje gång man startar spelet säger dom.

Medlem

Har samma problem. Jobbigt, minst sagt =/


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag har också. För tillfället så kan spelet inte connecta till master server heller..

Inaktiv

Kan avslöja att dom snåla jävlarna inte idats hosta upp nog mycket hårdvara/bandbredd, mitt i natten går det kanonbra att connecta. Man är i princip inne innan det räknats till 5, ibland hinner man inte ens se tvåan.

Medlem

När det inte fungerar att ansluta till masterservern kan man använda sig av http://www.game-monitor.com/search.php?game=cod4 för att hitta servrar och sen ansluta via IP. Inte smidigt på något sätt men fungerar om man inte vill vänta

Medlem

Har också problem med multiplayer. Saken är när jag försöker få upp multiplayer delen. Det står nåt om "iw3mp. exe".
Någon som vet vad man kan göra?


signatur

"I never asked to be squad leader"

Inaktiv

google is your friend use it, har för mig att jag hittade någon fix förut..

Inaktiv
Skrivet av Hammar:

google is your friend use it, har för mig att jag hittade någon fix förut..

Ja det gjorde du säkert, den står längre upp i tråden...

Medlem

jag hadde samma problem förr med då laddade jag ner music och då blev det time out på alla servers men när man inte gör not ... då fixar det sig iaf för mig


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av Blekis:

Har inte hunnit testa själv men tydligen kan man ställa om connect timeout tiden så den blir längre då gamla CoD proffs tydligen anser att 10 sek e på tok för kort tid.

i config_mp filen skriver man in följande rad

/seta cl_connectionattemts "30"

30 är antalet sekunder och tydligen kan det vara bra att ha ända upp till 60 där.

comandot går också att skriva in i consolen men då får man göra det varje gång man startar spelet säger dom.

Tack för tipset, funkar bra

Inaktiv

jag har ett problem ,, ibland så får jag inte upp servers . det står connecting to servermaser osv . hållt på i en halvtimme . men ibland så fungerar det?

Inaktiv
Skrivet av david_dellblom:

jag har ett problem ,, ibland så får jag inte upp servers . det står connecting to servermaser osv . hållt på i en halvtimme . men ibland så fungerar det?

Tack för den upplysningen?


signatur

mr c of clan mr

Medlem

Jag har ett problem fast det kanske inte går att lösa.

Jag har laddat ner det och när jag ska köra en server så står det något om ip addres ell not sont

Medlem

Alesi09, om du har laddat ner spelet så kommer du inte kunna spela online då nyckeln redan är använd.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem

patch 1.1 löste problemet för mig.....

Medlem

Någon mer som har problem att spela på servrar med punkbuster på ? min dator fryser sig helt så jag måste reboota om men jag kan spela på servrar utan pb någon lösnig ????

Medlem

PB blev uppdaterad i helgen, så din klient kanske är av den gamla version. Gå till www.evenbalance.com och hämta deras manuella uppdateringsverktyg. Testa sen.

Medlem
Skrivet av Blekis:

Har inte hunnit testa själv men tydligen kan man ställa om connect timeout tiden så den blir längre då gamla CoD proffs tydligen anser att 10 sek e på tok för kort tid.

i config_mp filen skriver man in följande rad

/seta cl_connectionattemts "30"

30 är antalet sekunder och tydligen kan det vara bra att ha ända upp till 60 där.

comandot går också att skriva in i consolen men då får man göra det varje gång man startar spelet säger dom.

om man inte hittar denna rad i config_mp filen då??

har kollat i Call of Duty 4 - Modern Warfare\players\profiles\Mitt nick\config_mp.cfg

burde ju redan finnas en rad som heter
seta cl_connectionattemts "10" då eller?

Medlem

Skriv dit en ny rad ? hur svårt kan det vara?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Hej behöver hjälp med mitt Cod 4..har köpt spelet å har installerat det men funkar inte i mp läge!kan köra singelplayer men när man trycker på multiplayer så kommer det upp den första bilden sen blir det svart å sen stänger det ner sig och det kommer upp en ruta som det står att det är ett problem men kan inte hitta lösningen... :s behöver hjälp!


signatur

[Crysis]\[Call Of Duty[4]\[Need For Speed[Pro Street]

Medlem

Kör en sökning i det andra forum jag hänger på. Vet lösningen finns där, men klockan är för mycket till att jag orkar kolla nu.
www.codboards.com

1
Skriv svar