Call of duty 4:Modern Warfare (vad tyckte du?)

Medlem
Call of duty 4:Modern Warfare (vad tyckte du?)

Så, vad tyckte du om denna first person shooter serie som för första gången går in i nudtidens krigsmiljö. Du fick chansen att slåss på både britterna och jänkarnas sida, funkade det?

Iallefall vad tyckte du?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag röstade "väldigt bra", men tycker att spelet ligger någnstans emellan "bra" och "väldigt bra". Single-playerdelen var lite för kort, och hade en ganska uttjatad story, men den funkade väldigt bra endå tycker jag. Favoriterna var ju endå SAS, speciellt Chernobyl uppdraget :). Multiplayer är helt underbart, kommer nog att spela det länge framöver hoppas jag :D.

Medlem

Helt perfekt. Multiplayer är beroendeframkallande!

Inaktiv

Det är ett helt underbart spel !

Medlem

spelet var kul men för kort sp


signatur

B lup

Medlem

Ingenting är perfekt, men väldigt bra


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Har spelat ungefär 1 timme av sp-kampanjen och det är helt ok, fastnat i mp nu, helt sanslöst kul, längesedan jag haft så roligt i multiplayer. En liten fråga bara....borde inte CoD kunna få en egen tråd bland spelen så slipper det bli en massa random trådar angående spelet.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

jag älskade slutat i SP!!!
epiqologen var oxå asskul! lirar den hela tiden i arcade mode

Inaktiv

Sjukt scriptat i singleplayer, sjukt små banor i multiplayer. Dock fullt ös, snygg grafik, kul spel.

Kan efter att ha spelat en del mutiplayer och singleplayer ge det 3.5/5.

Inaktiv

Sjukt scriptat i singleplayer, sjukt små banor i multiplayer. Dock fullt ös, snygg grafik, kul spel.

Kan efter att ha spelat en del mutiplayer och singleplayer ge det 3.5/5.

Medlem

Har inte spelat SP ännu men MP är skoj , dock behövs en hel del fixas och många mapps är på tok för små.
värsta tycker jag, som är ranking freak är att man laggt rankingen lokalt känns inte så bra att behöva backupa själv för att inte tappa ranking om allt ballar ur och man måste ominstallera.

men på det stora hela med lite patchning och fix så är det ett topplir så nu saknas det bara en ny bättre dator

Medlem

Jag tycker att COD 4 är sjukt roligt att köra både SP och MP men jag måste säga att jag tycker att kvalitén på släppet är urusel. Liret kostar 450 spänn vilket är mer än normalpris. Då förväntar man sig att liret skall var extra bra testat och att leverantören skall ha försäkrat sig om att grejerna skall funka med alla vanliga konfigurationer som möter minimum kravet (och har de senaste drivisarna). Det skall helt enkelt funka utan problem när man har installerat det. MEN DET GJORDE DET INTE. DET STARTADE JU INTE ENS!

... aja efter typ 4 dagars knep och knåp så har jag fått både SP + MP att rulla.

Inaktiv

cod4 är ett underbart spel! älskar det! speciellt mp har fastnat så in i helvete!

Medlem

Hade hoppats på mer i multiplay, tycker banorna är för små. Saknar teamplay och squads.

För mig är BF2 med PR-moden no1!!!

Medlem

Skitbra spel, men inte perfekt. Mitt problem är att jag tänker helt fel när jag spelar MP. Spelar som om jag kör BF2, antagligen pga miljön...och det funkar inte. Mycket snabbare action i CoD4...både bra och dåligt. Men jag börjar vänja mig...
När det gäller SP så verkar det inte som om IW kan misslyckas med sina singleplayer upplevelser. De borde däremot försöka lära sig att folk vill ha lite längre kampanjer.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

CoD4 är ass kul fast sp är lite för kort klarade ut den på en dag så men Multiplayern är helt fantastiskt kul är beroende
Spelet får en 7.5/10 i Singel Player ocg typ 10/10 i Multiplayer,
men det finns en nackdel med multi igenligt mig banorna är för små men det är rätt skönt också:P

PS. hatar granater och hundar i singel player dör alltid av de.


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

SP-delen är så sjukt bra, sjuukt bra. Sniper-uppdraget i Pripyat är det bästa uppdraget i ett spel, någonsin.


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

OT: varför finns det ingen "COD" del på FZ´s forum ?

Inaktiv

Älskar spelat även om sp är lite för kort. Grafiken, Ljudet, Spelkänslan allt är helt outstadning.

Medlem

Ett riktigt bra spel. Men har redan hakat upp mig på flyg och helikopter anfallen på online liret, då det bara gynnar camping mm. Dom hade lika gärna kunnat lägga in en atombomb då principen är den samma LOL.

Det skulle vara betydligt bättre utan dessa störande moment, får väll hoppas att någon server moddar bort det.
Annars så skulle COD4 få en 10/10 av mig i betyg, men under rådande förhållande så får det bara 7/10 av mig.

Medlem
Skrivet av BirkaViking:

Ett riktigt bra spel. Men har redan hakat upp mig på flyg och helikopter anfallen på online liret, då det bara gynnar camping mm.

Skjut ner helikoptern då är det problem löst. RPG 7 tar hand om dom.
Flyganfallen, jag önskar att dom som dör där inte räknas med för att få ett nytt flyganfall, då hade det blivit lättare att stå ut med. Nu blir det nästan konstanta flyganfall på vissa servrar.

Medlem

Ja eller om flyganfallen hade ingått i banorna så ingen fick dödandet från dom, så skulle det var betydligt bättre..

Inaktiv

Vet du vad ja skulle tycka vara kul i COD,, CO-OP, skulle inte de vara underbart ?

Inaktiv
Skrivet av Tenshi:

Vet du vad ja skulle tycka vara kul i COD,, CO-OP, skulle inte de vara underbart ?

Säg ett spel där det inte hade varit underbart?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Fantastiskt !! Bästa spelupplevelsen på flera år. Kan hålla med om att singelplayerdelen är lite kort men jag spelar gärna om den flera ggr.

Medlem

Ni som spelat alla CoD spel, vet ju att Captain Price har varit med i andra världskriget spelen också. Andra världskriget var liksom över 60 år sen. Captain Price var gammal redan då. Så han bör väl vara minst 80 år i Call of Duty 4 För han såg precis likadan ut som i Call of Duty 2.

Inaktiv
Skrivet av n0llk0ll0:

Ni som spelat alla CoD spel, vet ju att Captain Price har varit med i andra världskriget spelen också. Andra världskriget var liksom över 60 år sen. Captain Price var gammal redan då. Så han bör väl vara minst 80 år i Call of Duty 4 För han såg precis likadan ut som i Call of Duty 2.

Jag ser det som att det var farfar...;o)

Medlem
Skrivet av semjonov:
Skrivet av n0llk0ll0:

Ni som spelat alla CoD spel, vet ju att Captain Price har varit med i andra världskriget spelen också. Andra världskriget var liksom över 60 år sen. Captain Price var gammal redan då. Så han bör väl vara minst 80 år i Call of Duty 4 För han såg precis likadan ut som i Call of Duty 2.

Jag ser det som att det var farfar...;o)

Ja men dom ser exakt likadana ut och dom har samma röst så det måste typ va samma person

Medlem

Gött spel ett utav dom bästa jag har testa:D

Medlem

Bra game såklart! Förrutom mina grafikissues i MP-läget är jag mycket nöjd.

MP:
En sak - banorna är små och det är väldig svårt att göra karriär som sniper har jag märkt. Det verkar som om spelet gynnar assault rifles och full speed ahead

SP:
Bra scriptat, mycket snyggt och roligt med varrierande uppdrag. Att vara gunner på en "Puff the Magic Dragon" var en ny upplevelse. Sniperuppdraget liknar inget annat jag provat och var mycket underhållande!


signatur

//Snaazex

12
Skriv svar