Call of Duty 4 - Rank problem :s

Inaktiv
Call of Duty 4 - Rank problem :s

Tjena allihopa! Har kollat runt lite här på forumet i ett försök att hitta någonting som skulle kunna hjälpa mig med mitt lilla problem som jag har, men tyvärr så ser det mörkt ut.
Saken är den, att jag har spelat Cod4 online sen det släpptes för några dagar sen, och gillat varje sekund av det (nästan), fram tills igår då jag hittade in på en spansk server. Där va inte speciellt mycket folk så jag gick ut igen efter några minuter, och tänkte att jag skulle pilla med lite custom klasser så länge. Men till min stora förvåning så var min lvl 27 profil nu återställd till 1...

Jag har ingen aning om vad detta beror på, läste någonstans att folk som spelat Cod4 till PS3 har haft liknande problem, men att det var servrarna som klöddade och att man skulle ladda hem någon form av patch för att fixa det.
Jag har dock inte hittat någon patch till PC, så jag tänkte att någon vänlig själ här på FZ kanske har något tips eller idéer om det hela.

Fred

Nwo
Medlem

Sitter lite i samma sitts, körde till lvl 30 sen var ja tvungen att installera om windows, och ja som trodde att rank osv sparas hos activision. Men ja hade tydligen fel

Inaktiv

menar du om att man av instalerar spelet så försvinner all rank.

JO men cod's system fungerar på det viset . man skapar ett eget namn(konto) och sedan om man raderar det namnet då försvinner allt då med .

Inaktiv
Skrivet av david_dellblom:

menar du om att man av instalerar spelet så försvinner all rank.

JO men cod's system fungerar på det viset . man skapar ett eget namn(konto) och sedan om man raderar det namnet då försvinner allt då med .

No shit.

Jag antar att TS använder samma konto så det är ju inte det som är kruxet

Kolla in forumet på http://www.charlieoscardelta.com , kanske finns någon där som råkat ut för samma grej.


signatur

War never changes.

Medlem

Har jagat runt lite i ämnet åt polarn som råkat ut för samma grej.

Lokalt på din dator i cod4 mapen under din spelprofil (nicket) så finns det en fil som heter "mpdata" ta backup på den konstant så har du i alla fall din ranking kvar om du behöver ominstallera eller blir "nollad" igen.

Ranking reseten verkar bero på om man hoppar mellan rankade och orankade servrar vilket då kan reseta din rank (JIPPI!!).

(och nej den lär inte gå att byta med polaren som har lvl 400, eftersom den är bunden till cd-nyckeln )

Inaktiv

oh, bäst o göra backup direkt innan nått inte så kul händer när man spenderat timmar för att få sina grejer

Inaktiv

Tack så mycket för svaren! Då kan man iallafall backa upp sin nya rank

Inaktiv

det är ju roligast att vara i början typ (noob) med vapen iallefall, rank 1 till 10
ja var i rank 54 sen vad ja tvungen att börja om för att min profil försvan =( tråkigt menmen är i rank 39 nu så ja kör på till gran final rank 55

Medlem

Har personligen gjort det till en vana att alltid kopiera "Players" mappen till ett USB minne varje gång jag levlar.
Ett tips kanske?


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Ibland kan man rädda ranken vid att leta rätt på en fil som heter mpdata.corrupt och döpa om den till mpdata
Fast det funkar inte alltid så en backup är smart.

1
Skriv svar