Configuration till CoD4 och färgat nick?

Inaktiv
Configuration till CoD4 och färgat nick?

Hejsan

Två frågor angående CoD4:

Vet ni någon sida där man kan kolla igenom vad alla de olika cinfigurationerna är, och vilka man kan ändra eller lägga till för att få upp sin FPS t.ex?
(Har Googlat utan resultat)

Man kan ändra sitt nick till olika färger i MP Options, men sedan ute i spelet så är allt vitt, varför? Hur gör man för att behålla sina färger?

Ha det

Medlem

Kolla runt lite på forumet hos www.callofduty.se - såg en tråd där med tips för att få upp sin FPS. Men kommer tyvärr inte ihåg vad den hette...

Medlem

/cg_drawfps 1 skriver du i konsolen om jag minns rätt.


signatur

Nothing is power without Control

Inaktiv

Tackar men det ända som jag hittar på callofduty.se är just hur man ser sin FPS. Det kommer kanske med tiden?
Färgat nick då? Någon som vet nått om detta?

Medlem

Här (tredje inlägget) står det lite fps tips. Jag själv har inte provat något så ingen aning om det fungerar eller ej...

Inaktiv

Tack så mycket Riktigt bra!
Då var det bara det med färgat nick också. Har googlat runt, men utan resultat. Det kanske är något som fixas i kommande patch?

Inaktiv

Här kommer en bra länk till hur du färgar server namnet mm

http://www.fpsadmin.com/forum/showthread.php?t=13490&page=4

Medlem

Färgat nick funkar väl inte i cod4?

Inaktiv

nä det tror jag inte

Inaktiv

Jo det gör det. Har sett andra använda det.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

För färgat nick skriver du ^1 ^2 ^3 ^4 ^5 ^6 ^7 ^8 ^9

Varje siffra är en färg. Detta går att blanda hur man vill, bara fantasin sätter gränser.

t.ex.
^1Mi^4X^1iE


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Vet inte hurvida de här kommandona är tillåtna efterhand som regler sätts men just nu är det lugna gatan.

http://www.emphasis.3wp.es/upload/Download/config%20blasteR%2...

Vissa servrar gnäller på r_drawdecals 0 men jag hoppas dom skiter i det om ett tag.

Medlem
Skrivet av SodoX:

Vet ni någon sida där man kan kolla igenom vad alla de olika cinfigurationerna är, och vilka man kan ändra eller lägga till för att få upp sin FPS t.ex?
(Har Googlat utan resultat)

kolla på tweakguide.com, de har en guide för CoD2 som jag använt. Det är nämligen samma inställningar för CoD2 som för CoD4. Några nya inställningar finns det, men de kan man lista ut själv. Men när det gällre cfg filer och andra inställningar så funkar den guiden perfekt!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar