CoD4: Grafikinställning

Medlem
CoD4: Grafikinställning

Hejsan, nu har äntligen CoD4 kommit ut och sitter här med mitt exemplar + ett par problem.
Först och främst så "hackar" spelet när jag vänder mig om snabbt, fast endå så sitter jag på 60+ fps konstant, det var likadant i demot, någon som har en aning vad detta beror på?
Mitt andra problem är att vissa grafikinställningar är låsta till Normal, eller är det max?

Specc
Core 2 Duo 6750
2gig Corsair XMS2-6400, 800mhz
XFX Geforce 8800gts 320mb

Medlem

Har du Xfire? Xfire gjorde nämligen så att jag inte kunde ändra upplösning i MP utan att spelet kraschade. Så xfire kanske sabbar på andra sätt också?

Löste det genom att stänga av xfire när jag fixade med inställningar men sen har det inte varit något problem att ha det igång, så kanske inte ditt problem ändå... :\

Medlem

Aha, har inte xfire så är inte det, men tack iallafall :>

Inaktiv
Skrivet av mayhem877:

Hejsan, nu har äntligen CoD4 kommit ut och sitter här med mitt exemplar + ett par problem.
Först och främst så "hackar" spelet när jag vänder mig om snabbt, fast endå så sitter jag på 60+ fps konstant, det var likadant i demot, någon som har en aning vad detta beror på?
Mitt andra problem är att vissa grafikinställningar är låsta till Normal, eller är det max?

Specc
Core 2 Duo 6750
2gig Corsair XMS2-6400, 800mhz
XFX Geforce 8800gts 320mb

Kan ha något med dina 320MB i grafikminne.

Medlem
Skrivet av semjonov:

Kan ha något med dina 320MB i grafikminne.

Syftar du på "hacket" jag upplever eller att grafikinställningarna är låsta till normal?
Om du syftar på "hacket" så har jag försökt med att sänka ner upplösningen till 1024x768 bland annat, utan framgång.

Medlem
Skrivet av semjonov:

Kan ha något med dina 320MB i grafikminne.

Väldigt osannolikt.

T: Testa med att stänga av onödiga program i bakgrunden.

Medlem

Angående grafikinställningar .. Finns det ingen högre nivå än NORMAL på t.ex model detail ? För det finns inte att välja högre.

Inaktiv

Jag kan inte heller höja inställngarna högre än normal :-S. Ingen som vet hur detta ska lösas?


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Medlem

Tack för alla tips, men inget fungerar, aja inte så farligt iallafall, får nog lära mig leva med det. Är det någon som kan höja model detail över normal förresten?

Spoiler-->

Någon som har några tips på om hur man kan klara sista delen av chernobyl banan? Där man ska vänta ett antal minuter på en helikopter, spelar på näst svåraste och har kämpat i timmar med det, men finner det omöjligt ><

Inaktiv

Lägg ut alla dina claymores, skut alla som kommer. När ammunitionen börjar tryta tar du upp fiendernas vapen och fortsätter slakten;)


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Medlem

Jag körde på Hard (näst högsta svårighetsgraden) det är en STOR skillnad mellan regular och hard, helikopern tar längre tid och extremt fler motståndare. Men iallafall, motståndarna rör sig efter ett visst bestämt mönser varje gång man spelar om banan, det du skall göra är att placera claymore vid trappsteget till parishjulet och en precis previd parishjulet (den sida som är närmast elbilarna) sen plaserar du resten vid "ingånarna" där det är öppet i staketet. C4 placerar du där helikopter 2 och 3 som kommer efter första helikoptern där placerar du C4 där motståndarna firar ner sig, sen är det bara och gå bersärk med vapnen, jag använde prickskytte vapen och en automatare.
OBS i början när den första klungan motståndare kommer skall du försöka skjuta ner alla med prickskytte vapen innan de utlöser ngn claymore så att de finns kvar senare när själva den stora vågen med motståndare kommer.

Lycka till

Medlem

Och byt ut pistolen mot en ak47 eller något liknande så att du lättare kan skjuta folk som blir för närgångna.

Medlem

Klarade banan precis, efter ett antal försök. Tipsen om C4 och claymore placeringen fungerade perfekt, tack

Medlem

kan man inte dra upp det över normal?? jag har 20k dator med CF dx10 kort men ändå låst till ornmal??


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

kan man inte dra upp det över normal?? jag har 20k dator med CF dx10 kort men ändå låst till ornmal??

Verkar som normal är det högsta man kan spela, tror jag, har inte hittat bevis på annat iallafall.

Inaktiv

Dumt av dem att döpa högsta inställningarna till "normal". Mer vanligt att spelföretagen överdriver när det gäller grafiken och skriver nått i stil med "ultimate gfx" :P.


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Inaktiv

Normal är den högsta inställningen (dum namnsättning).Men låt spelet ställa in allt med hjälp av autoknappen.Höj sedan till 1280x1024 ,Windows virtuella minne får inte vara för högt 5-700mb max.Ljuddrivrutiner uppdaterade sen ska det fungera.

Inaktiv

Hej jag har också en bra dator med riktigt bra flyt men det verkar som att tangentbordet låser sig då och då. Jag har 2 st 8800 GTS i SLI, Intel Q6600 CPU,ASUS P5n32 SLI Premium men jag fattar inte varför spelet "hänger" sig då och då. Det verkar som att jag har samma problem med crysis. Någon som vet?

Medlem
Skrivet av jontejj:

Hej jag har också en bra dator med riktigt bra flyt men det verkar som att tangentbordet låser sig då och då. Jag har 2 st 8800 GTS i SLI, Intel Q6600 CPU,ASUS P5n32 SLI Premium men jag fattar inte varför spelet "hänger" sig då och då. Det verkar som att jag har samma problem med crysis. Någon som vet?

Har du ändrat till YES i Options att du har dubbla grafikkort?

Medlem

Jag sitter på 320 MB Grafik och kör allt maxat utan minsta hack, det är löjligt hur detta spel flyter på. Kan absolut inte maxa datorn den går på lågvarv när man lirar CoD4 på högsta,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

jag kör allt på max, förutom AA som jag kör på 2-4x, med ett 7600gt och 1024 i RAM. inga problem alls! kör 1280x1024


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

hej

jag tänkte hör om tips på max intällningar till deta spel

min burk
amd 6400 ,vista 64, ram 8,1 gig, 2st 8800 640mb ,mm


signatur

min burk
amd 6400 ,vista 64, ram 8,1 gig, 2st 8800 640mb ,mm

Inaktiv

DEt högsta e normal på vissa saker.

Medlem

I Textursettings kan man ange allt från Low-Medium-High-Extra. 256MB kort får man nog sätt en del på High (från Extra).


signatur

Make a hole !

1
Skriv svar