CS:Source fps...

Inaktiv
CS:Source fps...

Vad ska man ha för FPS egentligen? Har ca 75-110 i snitt och den blir inte högre än så när jag sänker alla grafikinställningar, som jag kör på max vanligtvis.

Vet som sagt inte hur mycket fps man "ska" ha eller nått, min kanske är som den ska med min dator? Kör skärmen i 85 HZ


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

75-110? Får bara upp det i max 40...


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Ok, så jag ska vara nöjd antar jag... Hehe... Men har ju 120 konstant i vanliga CS, så tänkte jag kunde få en konstantping i Source också... Men kasnke inte går...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Asså css är ganska mycker mer krävande än cs1.6 och därför är det lite svårare att få så onödigt mycket fps. Över 60fps är det ingen ideé att ha enligt mig, jag maxar allt med 6x antialiasing och v-sync på och får då 70fps konstant, 50fps om jag frapsar och det funkar kanon. Brukar bara vara störande om det sjunker från 210 till 60 lite då och då, därför är det skönt att slå på v-sync om man ligger över 40 lr 60 fps hela tiden.

Medlem

CS:S är roligt på det sättet. Jag skulle vilja hävda att det är dåligt kodat då det faktiskt inte spelar någon större roll vilka grafikinställningar du använder dig av. Spelet är istället mycket CPU-tungt och ställer inga större krav på grafikkort. Detta betyder med andra ord att det tyvärr inte finns så mycket du kan göra utan du mer eller mindre får leva med den FPS du tilldelats.

Att det förhåller sig på detta vis beror förmodligen på att Source-motorn egentligen bara är en vidareutveckling på originalets motor och inte en omkodning från scratch som Valve gärna hävdar. Det man kan göra är att hålla tummarna att Valve skärper till sig inför nästa grafikmotorutveckling.

Medlem
Skrivet av asker:

CS:S är roligt på det sättet. Jag skulle vilja hävda att det är dåligt kodat då det faktiskt inte spelar någon större roll vilka grafikinställningar du använder dig av. Spelet är istället mycket CPU-tungt och ställer inga större krav på grafikkort. Detta betyder med andra ord att det tyvärr inte finns så mycket du kan göra utan du mer eller mindre får leva med den FPS du tilldelats.

Att det förhåller sig på detta vis beror förmodligen på att Source-motorn egentligen bara är en vidareutveckling på originalets motor och inte en omkodning från scratch som Valve gärna hävdar. Det man kan göra är att hålla tummarna att Valve skärper till sig inför nästa grafikmotorutveckling.

Håller inte med dig på den biten, för med min förre burk, hade amd64 3200+ och ett x800xl så sjönk fps rätt mycket om man lekte lite med antialiasing, från 80 till kanske 40 fps. Men de där texture size och så är väl bara värt å sänka om man har lite grafikminne och 256 är ju lätt standard nu.

1
Skriv svar