Counter-strike 1.6 storhet.

Medlem
Counter-strike 1.6 storhet.

Jag ska försöka göra ett försök att förklara för er som klankar ner på CS varför jag tycker det förtjänar att vara så stort som det är. Misslyckas väll dock stort som vanligt.

CS är ju så populärt som det är för att alla kan spela det. Jag har spelat på internet över 3års tid, jag började som alla andra på public när jag fick mitt adsl och det hela utvecklades till klan lir och jag har nyss lagt av med spelandet på elite nivå. Det är ju enkelheten som ger CS dess storhet, alla kan spela det, men det är RUGGIGT svårt att bemästra.
En sak som ger CS en dimension till det är att man kan bryta naturlagarna så enkelt, man kan t.ex. boosta(stå flera på varandra) som ger möjlighet till helt nya taktiker inom klanspelandet.

Jag ska ge er ett exempel: Flera av er älskar säkert Starcraft, jag tycker inte det är så roligt dock, och jag är övertygad att det är för att jag inte har orkat lära mig det riktigt.
Och likandat lovar jag er om ni skulle träna upp er och lira CS i ligor såsom www.r60.org / http://motcs.se eller på lan som www.rz.se då, först då skulle ni förstå storheten och djupet i det.

Genom att göra det ännu enklare i Source förstörde de dock alltihop, jag blev avskrämd direkt när jag köpte det och spelar bara det på LAN, aimet är för enkelt och alla objekt på banan tar onödigt stor plats.
Se bara på de_inferno på 1.6, vilken perfektion i bandesign! Den är perfekt balanserad, man kan vända snabbt, dela upp sig bra. Boosta upp sig lite varstans och detta utan massa über grafik och massa ragdoll tunnor överallt.

Här kommer den viktigaste meningen i detta inlägget: Man har hittat den perfekta balansen i ett FPS i CS 1.6. Tolka det som ni själva vill

Det jag vill säga i detta inlägget är helt enkelt att ni borde börja förstå folk som sitter och spelar CS dag in och dag ut, för att bara gå in på en public och spela 10minuter är som att äta bara Pizzadeg utan kebaben och kebabsåsen. Tack för mig.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Spelade CS "seriöst" till 2004, vi var rätt bra men communityn är såpass omogen med allt orkande, lollande, ägande osv.. Om inte Steam uppdaterar kommer CS dö ut långsamt och smärtfullt...

Inaktiv

Ordet "perfekt" ska man vara försiktig med men jag håller med ändå till viss del. Jag irriterar mig också på folk som tycks leta efter något att hacka på. CS har haft den positionen i några år och nu är det istället WoW som börjat ta över.
Sluta gnälla, spela det ni vill och håll käften.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Jag ska försöka göra ett försök att förklara för er som klankar ner på CS varför jag tycker det förtjänar att vara så stort som det är. Misslyckas väll dock stort som vanligt.

CS är ju så populärt som det är för att alla kan spela det. Jag har spelat på internet över 3års tid, jag började som alla andra på public när jag fick mitt adsl och det hela utvecklades till klan lir och jag har nyss lagt av med spelandet på elite nivå. Det är ju enkelheten som ger CS dess storhet, alla kan spela det, men det är RUGGIGT svårt att bemästra.
En sak som ger CS en dimension till det är att man kan bryta naturlagarna så enkelt, man kan t.ex. boosta(stå flera på varandra) som ger möjlighet till helt nya taktiker inom klanspelandet.

Jag ska ge er ett exempel: Flera av er älskar säkert Starcraft, jag tycker inte det är så roligt dock, och jag är övertygad att det är för att jag inte har orkat lära mig det riktigt.
Och likandat lovar jag er om ni skulle träna upp er och lira CS i ligor såsom www.r60.org / http://motcs.se eller på lan som www.rz.se då, först då skulle ni förstå storheten och djupet i det.

Genom att göra det ännu enklare i Source förstörde de dock alltihop, jag blev avskrämd direkt när jag köpte det och spelar bara det på LAN, aimet är för enkelt och alla objekt på banan tar onödigt stor plats.
Se bara på de_inferno på 1.6, vilken perfektion i bandesign! Den är perfekt balanserad, man kan vända snabbt, dela upp sig bra. Boosta upp sig lite varstans och detta utan massa über grafik och massa ragdoll tunnor överallt.

Här kommer den viktigaste meningen i detta inlägget: Man har hittat den perfekta balansen i ett FPS i CS 1.6. Tolka det som ni själva vill

Det jag vill säga i detta inlägget är helt enkelt att ni borde börja förstå folk som sitter och spelar CS dag in och dag ut, för att bara gå in på en public och spela 10minuter är som att äta bara Pizzadeg utan kebaben och kebabsåsen. Tack för mig.

Vill inte, vara dryg, men den där texten kan sammanfatta _många_ fps spel. Dock inte texten om de_Inferno Byt ut CS 1.6 mot Q3 1.32 och ta bort stycket om de_Inferno.

Skrivet av orkaupptaget:

En sak som ger CS en dimension till det är att man kan bryta naturlagarna så enkelt.

Hade ju varit duktigt tråkigt om man INTE kunde det Dock är det väl inte ett brott mot naturlagen.
http://www.lookstein.org/images/human_pyramid.jpg
Bilden kanske inte är en riktig boost, men det bevisar att brottet mot naturlagen inte är ett faktum i boostning.

Men visst är CS välbalanserat, om man bortser från den tråkiga skölden. Sen har de lite problem med FPS dropps...

Skrivet av RoGGe:

Ordet "perfekt" ska man vara försiktig med men jag håller med ändå till viss del. Jag irriterar mig också på folk som tycks leta efter något att hacka på. CS har haft den positionen i några år och nu är det istället WoW som börjat ta över.
Sluta gnälla, spela det ni vill och håll käften.

Varför ska man vara försiktig när man använder ordet perfekt? Det är ju hans åsikt om vad som är perfekt.

Varför ska man hålla käften? Man måste väl få uttrycka sina åsikter? Om inte, håll käften och håll med.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Inaktiv

Håller med, men det är just därför så många omogna småbarn spelar det, för att det är så lättspelat.

Medlem

Kidsen spelar CS och WoW, männen spelar Eve-online


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Precis det där jag menar

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Precis det där jag menar


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Problemet med CS är inte själva spelet, det är spelarna. Spelet har ett riktigt omoget community, varför ? för att det är så pass känt så att exakt alla spelar det. Alltså, spelar man mindre kända spel som EVE så vet man att de flesta är mogna pga att det inte är ett spel som lille Erik får av sina föräldrar.

Medlem
Skrivet av Famest:

Problemet med CS är inte själva spelet, det är spelarna. Spelet har ett riktigt omoget community, varför ? för att det är så pass känt så att exakt alla spelar det. Alltså, spelar man mindre kända spel som EVE så vet man att de flesta är mogna pga att det inte är ett spel som lille Erik får av sina föräldrar.

Det beror lite på personen oxå, du kanske helt plötsligt blev ägd av en 14-åring som du trodde va närmare 40 bara för att han bettede sig som en 40-åring.

Som sagt det beror lite på person oxå, även om 98% av alla 13-15åringar whinar å tkar bara för att du råkade ta hans kill osv.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Counter-Strike är ett roligt spel att spela med polarna. För alla klarar av det. Sitta still och försöka träffa huvudet kan väll alla?
Om vi jämför Counter-Strike med t.ex Unreal Tournament så är det grymt mycket enklare som noob i Counter-strike. För det krävs så otroligt mycket mer rörelse i UT. I Counter-Strike behöver man ju bara sitta still i sitt hörn och vänta till någon kommer och spraya sönder honom bakifrån.

Och som sagt. CS är ett roligt spel. Men det finns alldeles för många omogna spelare och för många som fuskar osv.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

sniping och backstabbing var ju löjligt vanligt i ut, fanns ju vissa banot som utmärkta för det sortens spel


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Condition Zero är en perfekt lösning till problemet med communityn, mkt mindre community och väldigt lite knott som whinar. I stort sett samma spel som CS men med lite bättre grafik och mkt bättre fysik.

Inaktiv

Haha! Asså varför klagar ni på alla fjortisar som spelar cs? Själv tycker jag ju att det är "jätte" moget att spela när man är över 20
SÅ GÅ OCH LÄGG ER OCH SKAFFA ER ETT LIV!
(Testa GuildWars)

Medlem
Skrivet av skabb:

Haha! Asså varför klagar ni på alla fjortisar som spelar cs? Själv tycker jag ju att det är "jätte" moget att spela när man är över 20
SÅ GÅ OCH LÄGG ER OCH SKAFFA ER ETT LIV!
(Testa GuildWars)

(Man har inget liv om man spelar GuildWars.)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Seså nu pojkar.
Ingen här har mer liv än någon annan.
Man bara förvaltar det på olika sätt.
Och livet baseras inte på vilket spel man spelar.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Seså nu pojkar.
Ingen här har mer liv än någon annan.
Man bara förvaltar det på olika sätt.
Och livet baseras inte på vilket spel man spelar.

WORD!!!!!!!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Zelaxe hur gammal är du? 15 kanske?
Jag är 12 år
Så du tror att bara för att jag är 12 så är jag mycket sämre än du elr hur?
Så jag erkänner: ingen av oss har ett liv, vi är datanördar som blir bleka för att vi nästan aldrig är ute.
Visst är det sant det jag gissar om dig?
Själv är jag datanörd och går på LAN så jag ska inte klaga men...

Medlem
Skrivet av skabb:

Zelaxe hur gammal är du? 15 kanske?
Jag är 12 år
Så du tror att bara för att jag är 12 så är jag mycket sämre än du elr hur?
Så jag erkänner: ingen av oss har ett liv, vi är datanördar som blir bleka för att vi nästan aldrig är ute.
Visst är det sant det jag gissar om dig?
Själv är jag datanörd och går på LAN så jag ska inte klaga men...

Jag är 11!!

Alla har ett liv, tills man dör. Att ha ett meningslöst liv är nåt annat.......


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av skabb:

Zelaxe hur gammal är du? 15 kanske?
Jag är 12 år
Så du tror att bara för att jag är 12 så är jag mycket sämre än du elr hur?
Så jag erkänner: ingen av oss har ett liv, vi är datanördar som blir bleka för att vi nästan aldrig är ute.
Visst är det sant det jag gissar om dig?
Själv är jag datanörd och går på LAN så jag ska inte klaga men...

Jag är 11!!

du ska alltid vara värst

1
Skriv svar