Störande FPS-räknare i CSZ. Ta bort?

Inaktiv
Störande FPS-räknare i CSZ. Ta bort?

Tja.

Har lirat Counter-Strike Source i några timmar nu och måste bara få säga det. Jä-ävlar!

Hur som helst. Har ett litet problem jag inte blir av med. Jag har hela tiden några rader siffror längst ner till höger på skärmen. Bl.a så räknar den FPS hela tiden. Så jäkla störande.

Hur kan jag ta bort skiten? Nån som vet? Om svaret ligger i konsollen så får ni gärna tala om hur man öppnar konsollen oxå, för jag kan fasiken inte få fram den iaf..

Tacksam för hjälp / Zuncan


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv

Ta fram "My Games"-listan, högerklicka på CS: S -> Properties -> Set launch options -> skriv in -console -> tryck ok.

Öppna spelet så startas consolen så fort du får upp menyn. Tryck inte bort den dock, den kommer inte tillbaka. ^^ § funkar inte för att ta fram längre, men du måste kryssa i något i options... uhm... minns inte var du hittar det där, men du borde veta att det är rätt när du ser det.

Skriv i consolen bind \ +toggleconsole så borde § funka. Det har något med att amerikanska tangentbord är annorlunda... eller något sånt. Humhum. Kanske borde svara på din fråga också. Skriv net_graph 0 i console, voila!

Eller så...
xxx: \Steam\SteamApps\namn@epostadress.x\counter-strike\cstrike
och öppna config.cfg med notepad, sök efter net_graph med ctrl + f och ändra värdet "3" till "0". Eller så kan du bara skriva en ny rad längst ner. Spara, och skrivskydda filen. Klart.

Inaktiv

Det var ett riktigt bra svar. Tack för utförligheten i din hjälp. Skall bli skönt att bli av med FPS-räknaren. Mysko det där med konsolen. Varför göra det knepigt...

Ha en forstatt skön helg / Zuncan


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv

Testade enligt dina instruktioner. Funkade klockrent! Thx!


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv
Skrivet av Zuncan:

Testade enligt dina instruktioner. Funkade klockrent! Thx!

My pleasure. Det är konstigt att det gör det svårare än tidigare, men amerikanerna före alla andra tänker de väl. Glad att det löste sig för dig.

1
Skriv svar