1.6 eller Source?

Inaktiv
1.6 eller Source?

Har hört många olika uppfattningar om 1.6 och Source. Tänkte se hur ni på FZ tycker.


signatur

This is the Time of Times

Medlem

Jag finner att 1.6 känns roligare, lite nostalgi i det hela då man väl lirar det. Som lanlir är 1.6 the only thing då det gäller CS


signatur

Videomupp

Medlem

Source kändes bara som ett dåligt skämt tbh.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

CS 1.6 ska det vara Source spelar man om man tycker det är nödvändigt med bra grafik och enkla kills


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem
Skrivet av jagspelardator:

CS 1.6 ska det vara Source spelar man om man tycker det är nödvändigt med bra grafik och enkla kills

Enkla kills? Jo visst känns det som att det är lättare att skjuta headshots. Men det betyder ju inte att spelet blir enklare, snarare tvärt om.

Har själv spelat CS från beta 1, har precis börjat spela CSS, tycker faktiskt att det är roligare med source på public. Medans 1.6 är fantastiskt för klanspel.

Inaktiv

Jag tycker att CSS är bättre rent grafik, ljud och helhetsmässisgt. Det tog några timmar för att få in det i bollen. Tror nog att alla ni som tycker 1.6 är bättre, fortfarande hänger kvar vid saker som "Men det är ju kult" eller "Det var bättre förr". Skärp til er och gläds över att CS hänger med i utvecklingen så att vi kan njuta av det för all framtid


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Känndes för annorlunda med Source (lirar inte längre, men gjorde) Ocj jag tycker att de förändrade för mkt. Undrar hur många granater det där trädet på Dust2 tog på Source innan jag slutade

Känns som 2 helt olika spel helt enkelt, det är ju nyare fysik, nya saker, helt enkelt för mkt nytt för att gamla CS rävar ska kunna tycka om det. Men jag lirar ju endast CS på lan numera för att det är just "kult" och att det finns minnen kvar i det. Förmodligen så ttcker de flesta som lirat 1.6 långt innan Source kom att 1.6 är bättre (märk flesta, inte alla )


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag förstår dig precis och har själv suttit många sena nätter med 1.3 - 1.6, till och från (inte så pass mycket att jag platsar i facker "räv"). Just de där gamla CS-rävarna som du nämner, jag slår vad om att man flyttade en låda på Dust ca 30 cm så skulle det bli ramaskri. Det skulle skrivas i forum och därefter skulle flertaler "rävar" skylla på just den där lådan när dom blir mejade i skallen.

Jag tycker att man inte skall fastna vid ett lir på ett sådant sätt att det nästan blir religöst. Kult - helt ok.

Dessutom är jag övertygad om att de flesta "rävarna" så småningom också kommer att övergå till CSS, även om det idag är en sak som känns svår att svälja ;D


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv

Source är ett fantastiskt bra spel. grafiken är grym men det känns lite anorlunda med spel känslan mellan CSS och CS 1,6. har spelat CSS nu sedan Half-Life 2 kom vad var det oktober 2004? tror det. i alla fall i hösten 04. så css är det som är bäst.

Medlem

Jag vet inte om detta, men jag känner att Source är lite snabbare, inte ett fel. Men vissa kanske gillar det snabbare tempot i Source och vissa det lite slöare i 1.6


signatur

Videomupp

Medlem

jag föredrar cs 1.6 pga att känslan är mycket bättre där och att guubbarna går så fult på css!

Medlem

mellan css & cs 1.6 är cs 1.6 klart bättre

men det som går på lan här jag bor är cs 1.5


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Själv så tycker jag Cs är tråkigt som smör. Fast om jag skulle rösta på någon så får det bli Source. Men, nu vill jag säga lite idéer som jag har till Cs som skulle göra det hela mycket roligare. Jag skulle vilja att spelet skulle vara mer som Americas Army, t.ex. att man kan bara springa en liten stund, och om man hoppade och springer så sjunker staminan så man får vänta med att springa å hoppa tills den är uppfylld igen. Man skulle kunna använda Iron sight och den skulle åka upp och ner p.g.a. att man andas. Lika med Scout och AWP, när man siktar så ska siktet åka upp och ner för att man andas. Mer balanserade vapen, man ska ta mer i skada, mycket mer. Nu kan man bli skjuten med flera skott i magen med random vapen och ändå överleva, i t.ex. Americas Army så dör du av typ 2 skott från vilket vapen som helst. Bättre teamplay, vilket kan bli svårt eftersom det är 3262469284609286092869826 "noobs" som spelar, men om man t.ex. skulle göra så att man är uppdelad i grupper i sitt team, typ 3 man i varje grupp, och så ska man göra olika grejer, t.ex. planta bomben, hämta gisslan, "campa" på nått visst ställa för att täcka sina medspelare som ska göra något annat och så vidare. En till bra sak skulle vara att kunna ligga ner och använda stöd till vapnen. Ja, bara dessa idéer skulle göra spelet mycket mer till ett teamplay spel och där smyga är viktigt, inte som det är nu alla bara springer åt olika håll och försöker få så många frags som möjligt...

//Boomer


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Men CS kommer alltid att vara simpelt. Det är där det halvt genuina sitter. Ibland vill man bara in och fragga lite, och då tar man CS. Vill man ha realism så lirar man inte cs, det är inte det CS är till för.


signatur

Videomupp

Medlem

Source såklart, Bättre grafik och nyare. Spelar inte längre men har det i min spelsamling.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Själv så tycker jag Cs är tråkigt som smör. Fast om jag skulle rösta på någon så får det bli Source. Men, nu vill jag säga lite idéer som jag har till Cs som skulle göra det hela mycket roligare. Jag skulle vilja att spelet skulle vara mer som Americas Army, t.ex. att man kan bara springa en liten stund, och om man hoppade och springer så sjunker staminan så man får vänta med att springa å hoppa tills den är uppfylld igen. Man skulle kunna använda Iron sight och den skulle åka upp och ner p.g.a. att man andas. Lika med Scout och AWP, när man siktar så ska siktet åka upp och ner för att man andas. Mer balanserade vapen, man ska ta mer i skada, mycket mer. Nu kan man bli skjuten med flera skott i magen med random vapen och ändå överleva, i t.ex. Americas Army så dör du av typ 2 skott från vilket vapen som helst. Bättre teamplay, vilket kan bli svårt eftersom det är 3262469284609286092869826 "noobs" som spelar, men om man t.ex. skulle göra så att man är uppdelad i grupper i sitt team, typ 3 man i varje grupp, och så ska man göra olika grejer, t.ex. planta bomben, hämta gisslan, "campa" på nått visst ställa för att täcka sina medspelare som ska göra något annat och så vidare. En till bra sak skulle vara att kunna ligga ner och använda stöd till vapnen. Ja, bara dessa idéer skulle göra spelet mycket mer till ett teamplay spel och där smyga är viktigt, inte som det är nu alla bara springer åt olika håll och försöker få så många frags som möjligt...

//Boomer

Varför inte lägga in ett par solglasögon som skyddar mot flashbang men ger en mycket mörkare bana i övrigt

8)


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Kan bara säga att jag tycker source är mycket bättre. Visst 1.6 har den där känslan som gör det till ett roligt lan lir.
Men som sagt är grafiken mycket bättre i source och fysiken, sen tycker jag det är bra det här med att skottet verkligen träffar där man siktar. Jag vet inte hur många gånger jag förbannat mig över att man missar hs när gubbarna står stilla på 1.6, bara för att hitboxen inte ligger just runt huvudet utan från näsan neråt ungefär.
Sen det där med att det blir enklare hs i source, som det sägs, gör ju inte spelet lättare för det. Alla som spelar har ju den "fördelen" och man kanske måste ta det försiktigare när man går framåt, och därmed måste tänka mer taktiskt innan man springer framåt. Så då kan det bli mer av ett taktiskt lir än 1.6 var public.

Inaktiv

Jag har testat cs source i en månad .. ärligt talat, det suger, servrarna ligger på tickrate 100 wow !

Fin hitbox man får då, granaterna studsar fel, typ som om en stor magnet sitter i marken , enligt mej känns spelet halvfärdigt.

dom satsar allt för mycket på krigskänsla istället för ett tävlingsspel som cs är byggt för att vara, då kan man lika gärna köpa swat 4 eller nått typ samma grafik samma saker som source.

Och för er som tycker cs 1.6 har dålig hitbox, skaffa bra rates
för mina skott kommer där jag siktar.

Å för er g33ks som gillar att sikta en meter utanför och få hs fortsätt spela source ha det bra, för nu har jag sagt vad jag tycker. ;D


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv

dessutom så kan man skjuta på flinten å få hs i cs ;D;P


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv

ettpungsex heh!
De ska de va! source aimen är så jävla sugig

Jee
Medlem

Nu spelar jag ju inte så mycket längre men när jag gör det blir det Source. Skönare helt enkelt. Har tröttnat på 1.6 för det har man spelat så mycket innan.


signatur

Eller inte?

Medlem

Jag håller med om att det är stor skillnad mellan dem, så på Lan går det alltid dåligt de första 20-30 minuterna i 1.6 och tvärt om efter lanet när man börjar med source igen.

Men i längen vinner Source. Bättre fysik, grafik m.m. Men 1.6 är ju sälvklart ett måste på Lan. Då blir det inget Source!

Medlem

jag gillar source motorn, uppdaterad, grymmare grafik, bra fysik, skön känsla osv
jag förstår inte hur man kan välja ett uselt gammalt fult spel framför source


signatur

Bengebolle

Medlem

jag spelade cs 1.5 och 1.6 som en jävla galning för några år sen, jag drar lite source ibland dock

edit: jag måste bara säga, jag tyckte/tycker att det var SKITKUL att göra hl/cs banor :D:D det var så jävla kul, jag gjorde en bana på en fredag och tog den till nattlan på internet café å det var alltid en server uppe som lirade min map om det är nån som är intresserad så var det en scoutknivez aktik bana

Medlem

IMO är CSS mycket bättre grafikmässigt:D

Medlem

Jo, men det är ju en självklarhet att CSS är snyggare rent grafiskt.
Men vad bryr jag mig om grafiken när spelet suger karadachri.
Hitboxarna är ute och seglar som aldrig förr, haxxarna (skjuta genom väggarna, som för övrigt är de som gjort 1.6 till att överleva så länge som det gjort imho) är totalt annurlunda och fungerar inte alls lika bra.
Och all skit som ligger på banorna sen? Jag vill inte ha massa tunnor och skit som stöter ifrån en som om man vore en magnet.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Spelade 1.6 tills BF42 kom ut. Spelade det i klan tills alla slutade, gick över till BF2 och spelade det tills dom sabbade det med massa usla patchar. Gick över till 1.6 några dagar och märkte hur trist det var. Jag låg i lumpen samtidigt så jag spelade ytters lite BF2 och inget 1.6. Tills mina gamla klanpolare körde så pass mycket CSS att jag till slut köpte det också. Nu spelar jag nästan bara CSS. Hur finpolerat osm helst. 1.6 känns gammalt med dåligt ljud och grafik. Känslan är mycket högre i CSS.

Det som var så djävla irriterande i 1.6 var just alla som sköt igenom sten-/bettong- väggar och lådor hit och dit så man alldrig visste vart fienden var.

Inaktiv

Jag föredrar absolut Source. För mig är det ett krav att man faktiskt träffar där man siktar, och att saker som precision spelar roll.
1.6 känns ju mer som en intern klubb, där man måste skjuta på något osynligt bredvid fienden för att träffa. "Sprays", kallas det visst.

Inaktiv

Source har ju självklart bättre grafik/ljud men det är ju definitivt inte det man är ute efter med CS. Inte jag iaf.

1.6 har den riktiga tävlingskänslan och sätter verkligen prov på hur pass "skillad" man är. Synd bara att så många fuskar dock.

CS 1.6 FTW!


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

CSS sk det va... det har iaf acceptabel grafik och fysik.

Varför ens skaffa 1.6 när source finns?

8)

12
Skriv svar