Team Fortress 2 Betan, världens bästa beta?

Medlem
Team Fortress 2 Betan, världens bästa beta?

Ja ni som har spelat betan, vad tyckte ni?:P själv har jag spelat som en idiot och sitter verkligen o nötter spelet:P kan inte sluta, är beroende. seriöst så tycker jag faktiskt att det är de bästa online FPS spel som kommit ut sens counter-strike. kanske lite vågat att säga så, men det är vad jag tycker:) vad tycker ni? blev ni lika glada o imponerade som mig?


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv

Jag var gammal inbiten TF-spelare när det släpptes, älskade det spelet. Det var perfekt. Tyvärr kom man efter en smula med alla små tricks som folk kom på... En gammal polare är mer eller mindre proffs, han rör sig framåt genom att scrolla och hoppa... Sanslöst hehe... Hur som helst innebär detta en nystart!

Lirat nån timme, är dödssjuk typ, så har inte bemästrat något än... Men jävlar vad skoj. Inte alls pretentiöst på något sätt. Inte riktigt så snabbt som jag hade önskat, men nära nog. Man känner lätt igen kartor som 2Fort och Well så man kan i princip blunda och ta sig runt överallt, skönt att de inte ändrat så mycket på den biten. Grafiken är nice, glad, munter allmänt dunderskön.

Jag är jävligt nöjd med betan! Kortfattat kan man säga att den är precis som filmsnuttarna vi fått se det senaste året.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

De lilla jag har fått spela innan de hänger sig har varit 100% nöje, håller med dig lite på "nya CS-grejjen", man får ju bara hoppas på att kids och fuskare håller sig borta


signatur

I'm the best around...

Inaktiv

Att vilja fuska i ett spel som detta är fan som att bajsa sitt eget barn i munnen.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Är imponerad att det är så roligt, frågan är väl bara hur mycket maps och sånt de kommer uppdatera med för att hålla spelet vid liv, är ju ett väldigt fåtal nu, men så är det beta också. Skönt att slippa granatspammet från TFC, men samtidigt kanske det blir lite fattigt utan granater också? Måste vara jävligt svårt att balansera ett spel så det blir bra, roligt och mångsidigt på samma gång

Medlem

Att hålla spelet vid liv med hjälp av nya banor är ju visats mindre nödvändigt faktiskt. Kolla bara på CS, nästan varje gång det kom en ny bana i de senare versionerna ratades ju den direkt vilket ledde till att folk helt enkelt inte lirade dom.

Men visst, uppdateringar är alltid välkommna


signatur

I'm the best around...

Medlem

Jag är grymt impad av TF2 betan... och ärligt, det känns Verkligen inte som en beta. inte alls.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Det lilla jag hunnit spela är mycket imponerande. Dock är det några störningsmoment jag stött på... En server jag hoppade in i var helskum. Det ena laget spawnade i en enda stor klump vilket orsakade att ingen i det blå laget kunde röra sig, samtidigt som det röda laget stod och mosade oss så fort vi spawnade. Bugg eller fusk på servern? Jag vet inte...

En annan grej som jag stör mig på är spawntiden som känns alldeles på tok för lång. Det är antagligen en serverinställning, men jag menar... att vänta 15 sekunder bara för att få spawna, när det ändå tar tid att springa från sin bas bara för att komma ut till fightingen... Det känns lite segt tycker jag.

Sen återstår kanske lite finjusterande av alla karaktärer. Tycker till exempel att Pyron är oerhört svårspelad. Han rör sig inte speciellt fort och har otroligt kort räckvidd med sitt huvudvapen. Värdelös på lite öppnare banor. Sett få som alls spelar som honom - trist. Scouten är kanske aningen för kraftfull och Snipern känns väldigt anonym...

Förresten.. Var är de kvinnliga karaktärerna? Saknar minst en sån, eller valmöjligheten att välja kvinnliga varianten av alla karaktärerna.. Tänk er att köra som en kvinnlig Heavy... Haha! =D En klar miss tycker jag!

/Peter

Medlem

Underbart spel. Svårt att tro att det bara är en beta. Håller med om att scouten kanske är lite för stark och spawntiden för lång.
Rapportera era synpunkter, det är det betan är till för!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Fan, är grymt sugen på att förboka så jag får spela beta med. Kostnaden skulle vara 45 USdollar vilket jag fick till ungefärr 300 kronor, men är det moms på det eller hur funkar det?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Fan, är grymt sugen på att förboka så jag får spela beta med. Kostnaden skulle vara 45 USdollar vilket jag fick till ungefärr 300 kronor, men är det moms på det eller hur funkar det?

Det tillkommer skatt ovanpå, Orange Box kostade mig 381kronor och 11 öre då jag köpte via Steam.

Medlem

Är det mer prestandakrävande än vanliga HL2?

Medlem

Jag ger det 5 av 5 och som sades tidigare är det osannolikt bra för att vara en Beta.
Dom har ju haft gott om tid på sig att polera det iofs.

Helt rätt att dom tagit bort granaterna från alla utom Demoman och jag instämmer med att scouten är lite väl tung. Pyron är klurig att spela utan raketgeväret på öppna banor...men han är lite snabbare än dom andra klasserna verkar det som?

Engineer är störtskön och med Teleporters får man en jätteviktig roll även i Anfallsspel för snabb förflyttning.

Alla taunts och ansiktsuttryck etc gör att atmosfären är grym.

Har inte haft så kul på flera år med ett onlinespel.

Efterlyser också kvinnliga klasser dock...vore fränt.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Inaktiv
Skrivet av MiSiL:

Är det mer prestandakrävande än vanliga HL2?

Jag upplever Lost Coast som extremt mycket mer krävande... Jag har ett rätt klent grafikkort som kan ses nedan... Lirar ändå TF2 i 1680x1050 med MSAA 2x och Anisotropisk 2x... Inte testat högre, men det räcker rätt fint...

Jag har inga ord typ. Det känns nästan som om spelet är komplett... Beta brukar ju vara teststadium före demo. Detta är mer komplett än de flesta spel som fått 10 patchar till...

Några smågrejer kanske bör fixas... Scoutens hagelsprakare är möjligtvis lite för kraftfull och soldatens raketer bör kanske få lite större sprängradie? Kanske borde man öka vanliga hastigheten lite också...

Ärligt talat skulle jag vara nöjd om de släppte spelet som det är... Mer än så dessutom.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

10/10

Klasserna känns väldigt balanserade och väldigt roliga. Tycker det är MYCKET bra av valve att göra klasserna ännu mer distinkta från TFC. Alla klasser har någon klass de kontrar och kan själva bli kontrade av någon klass. Precis som det ska vara.

Jag anser inte scouten vara för bra. Han tål inte mycket alls, så när man börja dela upp laget i försvar och attack så kommer försvarsgruppen troligen kunna ta scouts mycket väl.

Tänk på att spelet nu bara är kaotiskt utan någon som helst teamplay. När lagspelet börjar så kommer spioner och speciellt scouts att bli sämre. Två heavy + två medics kan meja ner alla scouts som kommer ivägen.

+ Bandesignen. Banorna är mycket väl genomtänkta och otroligt roliga.

EDIT1: Scouten är dessutom 100% kontrad av engineer. Om en engineer vaktar väskan nere i 2fort så har en scout ingen chans, utan måste ha hjälp av en spion/demo/soldier.

Inaktiv

Ja det har du ju så klart rätt i. Spys och snipers dog ju ut rätt kvickt ju mer seriöst spelet blev... I TFC alltså.

Vad kommer bli skillnaden mellan betan och den slutgiltiga produkten? Buggfixar bara?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Ja det har du ju så klart rätt i. Spys och snipers dog ju ut rätt kvickt ju mer seriöst spelet blev... I TFC alltså.

Vad kommer bli skillnaden mellan betan och den slutgiltiga produkten? Buggfixar bara?

Om man ska jämnföra betan med TFC så finns det ju en del saker som saknas. Medic posion tex eller granater. Mer banor kanske? ^^

Själv hoppas jag på fler spelstilar ;>

Inaktiv

Det handlade inte om det alls, men ok


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Har tyvärr inte hunnit spela det så mycket än, men jag blev väldigt positivt överraskad av betan. Hade förväntat mig en eller max två banor att testa, men de har ju en full uppsättning!
Älskar stilen på hela spelet också. Passar så mycket bättre än den semi-realistiska stilen i TFC.

Man får nog komma in i det lite mer och öva upp tekniker och taktiker, men på det hela känns det ganska välbalanserat.

Respawntiden är för lång, helt klart.

Jag saknar trots allt vissa saker från TFC. Pyros napalmraketer (alltid bra för att göra livet surt för snipers i 2fort) och Medics poisoning-attack. Bägge är inte speciellt dödliga, men kan tvinga fienden att bli mer defensiva.

Jag hade också velat ha kvar conc-grenades. Conc-jumping med Scout och Medic var ju en ovärderlig taktisk fördel (livsviktig i Scout:ens fall).

Fast å andra sidan så har de säkert medvetet ändrat Medic till mycket mer av en supportklass än den var i TFC - där var den den primära klassen för flag capture. Snabb, bra på att plocka sentryguns med sin nailgun och tålde mycket mer än en Scout plus att han regenererade hälsa.

Och det är väl därför tänkt att Scouten skall vara bättre på det den borde göra: flagrunning.

Nä, nu skall jag nog ta en match eller två i TF2. See ya around!

Medlem

Medic var bättre scout än scout-klassen. Så ska det naturligtvis inte vara. Och om Pyro får raketer blir han kanske för lik Soldiern.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

tankar nu!
377kr för Orange box ... mmm bra att dollarn är värd lite lite pengar nu .. ehhehehe

Inaktiv

Exakt Sen att bara TF2-betan visar sig vara värd det dubbla är ju bara en hyffsad bonus


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

vet jag om 48%

Medlem

Mycket trevligt spel. Funkar problemfritt. Stör mig på att ibland bli backstabbad hehe.

Medlem

Ojojoj vad det kliar i fingrarna!!!

Ska jag köpa det eller ej? Sitter med Visa kortet i handen...
Det kliar!!!!

Väntar på era svar, men av det jag sett så kommer jag nog köpa det. Spelet ser ju enorm kul ut! Hoppas det tar ut CS som världens bästa teambaserade spel...

Btw, kan inte sova... Känner mig som ett barn på Julafton... Men det har ni nog märkt, misstänker jag.

Medlem

klart du ska, du får ju alla HL2 lir på köpet....för 377kr.
Hl2 ep2 släppts 10okt... det är åxo med.

Medlem

hl2, ep1, ep2, portal, och peggle extreme, OCH TEAM FORTRESS 2 =D

Klart köp. totalt 380pix med tax och skit
Och jag är totalt In Love med TF2...

Nu ska man bara försöka köra en pickup/klanwar för att testa hur det är =D


signatur

Bara gör det.

Medlem

380kr? oj vilket överpris, betala 377kr igår

Medlem

Sanslöst bra. Håller med om backstabs...kör nästan alltid Medic eller Engineer. Sjukt frustrerande med envetna Spies som Sappar mina sentries om och om igen. Eller stabbar mig just innan Übercharge.
Men förståss så fläskar man ju till dom med Skiftnyckeln och det känns extra gott, eller om ens Hvypolare vänder sig och blåser bort dom.

Klart värt hela summan bara för TF2 och sedan får man ju övriga prylar som bonus. Hehe.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Inaktiv

Efter att ha spelat som en dåre i 2dar kan jag bara säga att detta var ett grymt kul spel!

Det enda jag kan klaga på är att Engineers har lite för få grejer att bygga

12
Skriv svar