TF2 hänger sig, YES!

Medlem
TF2 hänger sig, YES!

Asså vaffan? spelet hänger sig inom en minut speltid HELA tiden. E en tråd uppe på steamforumet om att de e 2900XT o ATI som spökar, men har läst i andra trådat att Nvidia användare har samma problem. Någon som har hittat någon form av lösning på detta?

Vissa har skrivt att man ska lira i windowed-mode, men icke.

"ATI - the best gaming experience" - my ass

Fattar inte hur dom kan göra sånna här tabbar asså. De handlar ju inte bara om detta liret utan bioshock med ju.

Frågan e hur snubbarna som jobbar med drivisar borta på ATI tänker egentligen..
"hmm kolla här grabbar det kommer ett överhypat lir nästa vecka, vi kanske borde kolla så våra grejjor funkar bra med deras grejjor?" -
"nää vi har ju MS-röj turnering just nu. Vi väntar o ser vad som händer när spelet släpps. Tror inte fansen bryr sig så mycket om dom får vänta ett par dagar extra pga oss.... "


signatur

I'm the best around...

Medlem

får inte ens igång det, kommer förbi introt till tf2 välkomst bilden sen blir det programfel o måste avslutas...

Medlem

Intressant, det borde ju inte skilja sig markant från t ex CouterStrike Source kan man tycka. Men det är ju en öppen beta och det är väl bl a just saker som kompatibilitet som ska fixas.

Det funkar bra på min XPS1710 med Nvidia Go7950 och optimerade drivrutiner XTreme-G 163.44 mobile XP 32bit. Enda grejen var att jag behövde starta om Steam efter TF2 installationen.

Medlem

jag satte skrivbordet till 75 hz o då funkar det

Medlem

Flutit på i över 5 timmar nu utan problem under vista 64-bit.

Medlem
Skrivet av igloo-:

jag satte skrivbordet till 75 hz o då funkar det

Va har du för graffe då? Den där lösningen skulle inte funkat för mig då ja inte kan ha mer än 60hz på min skräm

Testat ett tiotal olika lösningar nu men utan större resultat :/

Enligt vissa är detta ett av valves största problem just nu och handlar inte bara om TF2 utan en halvny version av source, problemet sträcker sig tydligen ända tillbaks till Hl2: Ep 1 o ingen har hittat någon vettig lösning.

Hoppas fanemig att det inte är så, behöver verkligen Tf2 NU! äckligt höstväder incomming


signatur

I'm the best around...

Medlem

jag har geforce 8800 gts 320mb. ingame har jag 85hz.

Medlem

nu funkar d som vanligt för mig, var en liten uppdatering idag när jag startade steam, måste varit en update där som fixade d för mig

Medlem
Skrivet av igloo-:

får inte ens igång det, kommer förbi introt till tf2 välkomst bilden sen blir det programfel o måste avslutas...

Detta händer enbart med TF2, alla andra spel funkar som de ska.
Kul grej att slänga ut pengar på att förboka spelet för att får spela det "innan det släpps" och så funkar det inte ens. Man undrar ju om det kommer att funka när det släpps officiellt och framförallt om EP2 och Portal kommer att funka....

Medlem
Skrivet av igloo-:

nu funkar d som vanligt för mig, var en liten uppdatering idag när jag startade steam, måste varit en update där som fixade d för mig

Grattis ja fick då ingen uppdatering o e förjävla deppig nu. Mestadels för att min polare som i princip har samma spec som mig inte har några problem


signatur

I'm the best around...

1
Skriv svar