Half-Life 2 krasch

Avstängd
Half-Life 2 krasch

Jag har lite problem. Jag köpte Half-Life 2 för ett tag sedan och efter ett tag, när jag började komma precis utanför tornet, ni vet, så började det lagga lite då och då. Det hängde sig och ljudet loopade. Det beror inte på att datorn inte klarar av det, för jag kan maxa det lätt som en plätt annars och det blev ingen skillnad när jag sänkte grafiken.
Efter hand började problemet bli riktigt riktigt enerverande, så jag kollade med Steams support och körde deras crash test, se vad jag fick för resultat:

  • Loaded Modules: Failed
    The following loaded modules were found on your system. Please try exiting or uninstalling the application assoicated with them, and see if that resolves your issue

  • Module: C:\Windows\system32\wpclsp.dll
    You are infected with ShopAtHome adware, which can cause problems or lag during game play
    Severity: Medium

Jag har kollat upp den där filen och de flesta säger att det är ett spyware som heter Shop at Home Agent och en sida säger att det har att göra med föräldrakontrollen i Vista (jag kör nämligen med Vista och inte XP).
Det stod lite olika sätt att få bort det och som sista utväg kunde man ta bort filen manuellt men med e n viss risk.

Jag började med att söka igenom datorn med olika anti-virusprogram men fick inget resultat. Jag kollade även i registret som man skulle kunna göra. Till slut bestämde jag mig för att kopiera filen och sedan ta bort den. Risken som var är att man inte kan komma åt internet genom olika program eftersom den är bunden till uppkopplingen. Just det inträffade för mig så jag satte tillbaka den.

Hur ska jag då göra? Det känns riktigt störande att inte kunna varva Half-Life 2, och dessutom har jag ju Episode One och Two som väntar på mig. Finns det någon som vet råd? Jag vore oerhört tacksam för hjälp.

Medlem

Har du testat med typ Ad-aware och se om den gör något utslag av just den filen?

Avstängd

Jag har kört Ad-aware, Spybot - Search and Destroy och ett till, tror jag. Minns inte vilket.

Edit: Såg just i deras support att de har börjat ge support för Vista och slutat med 98/ME. Det fanns en del att titta på där, så jag ska kolla det när jag kommer hem och se om det blir någon skillnad.

1
Skriv svar